wsad Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Witam. Chciał bym kupić hamulce hydrauliczne na przód za ok. 400 zł. Ważę 90 kg i Mam wzrost 190 cm. Tarczę na przód chciał bym 160/180. I tutaj pytanie odnośnie mocowania tarczy do piasty lepiej na śrubki imbusowe czy center lock no i przy okazji jaką piastę wybrać właśnie tą na śrubki imbusowe czy z center lockiem? Ta na śrubki imbusowe ma większy kołnierz i chyba trzeba by było dodatkowo wymienić szprychy? Dobrze by było żeby hamulec był na płyn DOT (głównie ze względu na dostępność tego płynu) no chyba, że był by dobry hamulec na olej mineralny to też będzie dobrze. Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Jak na przód to hamulec . Co do piasty myślę że lepsza jest z mocowaniem na 6 śrubek (to torxy najczęściej, nie imbusy), większy wybór tarcz i podobno te na centerlock mogą łapać luzy. Co do hamulca, podaj kwotę jaką masz na ten cel bo rozpiętość jest ogromna. Wstępnie zaproponuję Juicy 5 (DOT) lub Shimano SLX (mineralny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Fakt jeden hamulec na przód nie dopatrzyłem chyba podczas pisania. Więc tak chciał bym aby wszystko kosztowało ok. 500 zł. W te 500 zł wliczam już piastę, tarczę no i cały hamulec (zacisk, klamka itd.). Jeżeli kupił bym piastę z montowaniem tarczy na śrubki to chyba będę musiał wymieniać szprychy. Kołnierz piasty jest wyraźniej wyższy od kołnierza zwykłej piasty i piasty którą Mam teraz. Po za tym, że DOT jest tańszy i łatwiej dostępny to jakie ma jeszcze zalety i czy jest duża różnica między DOT a olejem mineralnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Nie wiem jak jest z dotem na mrozie, ale hamulce na mineralnym są zmulone. A litr LHM mineralnego można kupić za 30 zł, także z mineralnym też nie ma problemu z dostępnością a i cena też nie jest wygórowana. Czy DOT jest wiele tańszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 DOT na mrozie nie zmienia charakterystyki pracy w porównaniu do oleju mineralnego. Ja polecam Avid Elixir R bądż 5. Do tego piaste na maszynach. np. novateca ----> http://allegro.pl/mocna-piasta-przod-novatec-nt-d041-pod-tarcze-32h-i1442298843.html Można też szukać formula k18 albo avid juicy 7 (trzeba szukać okazji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Co sądzicie o tych avidach? http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-elixir-5-okazja-fv-2l-gw-i1440232760.html Tarcza 160 lub 203. Czy Tarcza 160 wystarczy? 203 to już za duża ale może 180? Amortyzator bardziej się zużywa gdy tarcza jest duża czy mała (z tego co pamiętam to gdy jest większa)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Przy Twojej wadze bezpieczniej byłoby 180mm. 203 to trochę sporo, jeśli to nie rower do ciężkich zastosowań, nie ma sensu. Im większa tarcza, tym ciężej ma widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Na allegro są same komplety od razu na przód i tył ale znalazłem jeszcze te http://allegro.pl/avid-elixir-5-2010-160mm-przod-lub-tyl-i1425324742.html te same co podałem w poprzednim linku tylko tutaj jest już do wyboru tarcza 185 więc chyba dobre? A no i pewnie potrzebny będzie adapter? Tylko ciekawe w worku pokazana jest klamka na prawą stronę a na samym dole na lewą stronę ^^ Ale jak mówi, że na przód to pewnie na sprzedaż ta na lewą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Klamka jest obustronna, np w Anglii maja odwrotnie hamulce założone a Avid nie robi tylko na Polski rynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Witam. Chciał bym kupić hamulce hydrauliczne na przód za ok. 400 zł. Ważę 90 kg i Mam wzrost 190 cm. Tarczę na przód chciał bym 160/180. I tutaj pytanie odnośnie mocowania tarczy do piasty lepiej na śrubki imbusowe czy center lock no i przy okazji jaką piastę wybrać właśnie tą na śrubki imbusowe czy z center lockiem? Ta na śrubki imbusowe ma większy kołnierz i chyba trzeba by było dodatkowo wymienić szprychy? Dobrze by było żeby hamulec był na płyn DOT (głównie ze względu na dostępność tego płynu) no chyba, że był by dobry hamulec na olej mineralny to też będzie dobrze. Pozdrawiam... Pamiętaj, że DOT jest żrący, a olej mineralny nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mnich80 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Co sądzicie o tych avidach? http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-elixir-5-okazja-fv-2l-gw-i1440232760.html Tarcza 160 lub 203. Czy Tarcza 160 wystarczy? 203 to już za duża ale może 180? Amortyzator bardziej się zużywa gdy tarcza jest duża czy mała (z tego co pamiętam to gdy jest większa)? Ja kupiłem taki zestaw przód + tył z tarczami 185 w tą sobotę składam rower do kupy więc w niedzielę bedą testy ( bez względu na aure ), ważę 101,5 wiec sądzę że moja opnia po niedzieli może ci się przydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 mnich80, pamiętaj że muszą się dotrzeć żeby uzyskać pełnię siły, a to może trochę potrwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mnich80 Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 mnich80, pamiętaj że muszą się dotrzeć żeby uzyskać pełnię siły, a to może trochę potrwać... Fakt, Pamiętam jak docierałem pierwsze mechaniki zadziałały w 100 % w najbardziej nieodpowiednim momencie - troche bolał nadgarstek ale RTG nic nie wykazało W każdym razie coś bedę mógł już napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk9090 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Powiem wam tak że ważę około 95kg mam 192 cm wzrostu mam rower kross sam składałem trochę części deore i bop jeżdżę w xc czasami lekkie fr i mam juz rok Avid BB5 przód 203mm i moim zdaniem są lepsze od tanich hydraulicznych do 250zł Polecam tarcza avid 203 daje rade z duro Dj 130mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mnich80 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Powiem wam tak że ważę około 95kg mam 192 cm wzrostu mam rower kross sam składałem trochę części deore i bop jeżdżę w xc czasami lekkie fr i mam juz rok Avid BB5 przód 203mm i moim zdaniem są lepsze od tanich hydraulicznych do 250zł Polecam tarcza avid 203 daje rade z duro Dj 130mm Mam ten sam amor co ty Jakie ustawienie w nim najbardziej preferujesz? Ps. Sorry za off top. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dracozao Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Witam! Podepnę się pod temat ponieważ poszukuję hamulców (przód i tył) do wagi >=90kg. Aktualnie posiadam mechaniczne hayes'y więc raczej na tył wrzuciłbym jakiegoś zwykłego w miare dobrego hydraulika od shimano (tacza 160 z tyłu wystarczy) ew Avid Juicy 3 (pójdzie z tarczą 160?). Problem mam z przodem. Amor to Epicon 2011. Zastanawiam się co kupić do przodu. Czy SLX, czy XT, czy Elixir R czy coś z Avida 5. Avidy są droższe, pytanie czy lepsze? A może Formula? Może kombinacja XT przód SLX/Deore tył będzie okej? Cena......tego nie wiem, idzie zima to $$$ będą ale za 2 lata chce składać nowy rower (fulla do AM) więc ew przedni bym przełożył na tył do nowego roweru. Przebiegi na poziomie 2,5 tys km na sezon. Śmigam głownie po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, są tutaj odcinki gdzie i 60km/h w lesie można polecieć a wtedy przydadzą się dobre hamulce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.