Skocz do zawartości

[Armotyzator przód]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich !!

Mam rower bez amortyzatorów chciał bym takowy zamontować z przodu i tu moje pytanie: Co potrzebuje

-na pewno amortyzator :icon_lol:

- Stery (czy wszystkie pasuje do obojętnego armotyzatoru )

Co jeszcze ??

 

Dodam ze rower to zwykły z marketu... ( 26 cali)

 

z góry dziękuje za odpowiedz

 

Jeśli zły dział to przepraszam

Napisano

Jaki masz rower i do czego ma ci służyć ten amortyzator? Cena do 200zł, czy mniej? Jaka twoja waga? Podaj więcej informacji. Z tych dwóch to Sr Suntour bo zoom to złoom...

Napisano

Bardzo ważne jest jaką masz ramę, bo jak jaś starą to nie wejdzie co ten pierwszy (XCT) a ten drugi (ZOOM) to nawet o nim zapomnij i nie bierz go pod uwagę, zresztą XCT to też nie jest jakiś cud techniki, ale to już amortyzuje. Problem jest jeszcze w tym ze jeśli masz ramę bez amorów to jak założysz amortyzator to zepsujesz geometrie kompletnie i będzie ci się źle skręcać i w ogóle na podjazdach tez nie będzie zbyt dobrze (będzie nawet źle). A tak w ogóle to według mnie nie ma sensu pakować amora do roweru z z marketu który go nie ma. To jest po prostu nieopłacalne, no chyba że do szpanu, ale z technicznego punktu widzenia nie ma to sensu.

Napisano

Może jakiegos niskiego 80mm założyć. Dlatego napisałem jaki ma rower, chodź sądząc po propozycjach amorków nie będzie to coś powalającego. Chyba że stary wheleer taki jak u mnie stoi koło motty :X

Napisano

Na twoim miejscu zostałbym przy sztywnym widelcu gdybym miał wybierać z tych dwóch (chyba, że takiego nie masz). Oczywiście rozumiem, że szukasz jakiejś propozycji, tak więc może podaj cenę, jaką chcesz przeznaczyć na zakup, może jeszcze jak jeździsz, choć pewnie szleć zbyt mocno nie będziesz :icon_wink: Przypuszczam, że masz stery 1 cal tak więc i taka musi być średnica rury sterowej, pewnie masz też mostek wpuszczany w główkę ramy i stery skręcane, a więc rura sterowa na górze musi być gwintowana

Napisano

Z tego co tu czytam (szczególnie to co napisał djwiocha) to wnioskuje ze nie opłaca mi się wymieniać tylko kupić porządny nowy rower już z amortyzatorem :icon_cool:

Napisano

Tylko wiadomo, porządnego roweru w markecie nie znajdziesz, jaki był by twój fundusz na nowy rower, no i jaki rower masz teraz, bo może da się coś jeszcze wykombinować.

Napisano

to ja może się podłączę do tematu.

mam meride matts 100 2009r

jest tam amortyzator SUNTOUR XCM-H-D-LO 80 LOCKOUT, jak dla mnie a raczej mojej wagi troszkę za mały [89 kg] chciał bym go wymienić na SUNTOUR XCR-L.O. 100mm powiedzmy do 250 pln. mój styl jazdy oraz teren:

- głównie miasto + weekendowe wypady w teren. czy wszystkie wymiary będą pasowały, mogę spokojnie kupować?

  • Mod Team
Napisano

Witam wszystkich !!

Mam rower bez amortyzatorów chciał bym takowy zamontować z przodu i tu moje pytanie: Co potrzebuje

-na pewno amortyzator :icon_lol:

- Stery (czy wszystkie pasuje do obojętnego armotyzatoru )

Co jeszcze ??

 

Dodam ze rower to zwykły z marketu... ( 26 cali)

 

z góry dziękuje za odpowiedz

 

Jeśli zły dział to przepraszam

 

Na początek proponowałbym więcej czasu poświęcić na grzebanie na forum. Było kilka tematów o takiej tematyce.

Skoro temat się rozrósł to i ja coś napiszę.

Najpierw zabawy z kluczami - rozkręcasz i wyjmujesz widelec. Mierzysz suwmiarką średnicę rury sterowej. Ktoś mógłby powiedzieć, że skoro markeciak to na bank stery klasyczne, zgoda, ale można też się zdziwić gdy będą to stery klasyczne(wspornik kierownicy wpuszczany w rurę sterową) ale na 1,1/8 - sam tego niedawno doświadczyłem w jednym z moich zabytków.

Robisz pomiary - 25,4 to stery 1 cal; 28,6 to 1,1/8. To drugie jest mało prawdopodobne więc zakładamy, że masz rurę calówkę. Mierzysz teraz długość rury sterowej oraz długość gwintu i takimi wymiarami sugerujesz się przy wyborze nowego widelca.

Teraz geometria - herezją jest pisanie, że rower ze sztywnym widelcem nie jest przewidziany do użytkowania z amortyzatorem. Można ale z głową. Amortyzator o skoku ok 80 mm bez problemu powinien pasować. Przy większym skoku, tak jak pisał w którymś z ostatnich tematów Schwefel, zrobisz z roweru chopper, a na tym już jeździć się nie da, chyba, że w okolicy Tesco czy Reala gdzie młodzież dokazuje przed piszczącymi małolatami :whistling:.

Kwestia amortyzatora - nie ma co się pchać w drogie sztućce, choć z drogimi w przypadku calowej sterówki będzie problem. Z nowych to najwyższy model jaki mi się trafił to RST Gila TnL ale i to nie jest szałem. Jeśli się uprzesz to możesz kupić sobie jakiegoś XCT czy XCP. W Zoomy nie ma co się pchać, bo o ile wspomniane wcześniej przeze mnie widelce można nazwać imitacją amortyzatora, to na ten Wikipedia nie wymyśliła jeszcze hasła.

Rozważenie zakupu jakiegoś sensowniejszego pędzidła jest decyzją godną pochwały - złapiesz bakcyla rowerowego i jeszcze nam podziękujesz w przyszłości :icon_lol:

 

Mastefix:

to ja może się podłączę do tematu.

mam meride matts 100 2009r

jest tam amortyzator SUNTOUR XCM-H-D-LO 80 LOCKOUT, jak dla mnie a raczej mojej wagi troszkę za mały [89 kg] chciał bym go wymienić na SUNTOUR XCR-L.O. 100mm powiedzmy do 250 pln. mój styl jazdy oraz teren:

- głównie miasto + weekendowe wypady w teren. czy wszystkie wymiary będą pasowały, mogę spokojnie kupować?

na allegro widziałem ostatnio w Twoim przedziale cenowym używanego Darta3 w deklarowanym świetnym stanie

  • Mod Team
Napisano

Morty napisał juz wszystko w temacie na co warto zwrocic uwage, ja dorzucę jeszcze ze mozna na 1" znaleźć takie wynalazki jak SR XCM i Spinner Grind, z czego tego drugiego bym nie polecał aczkolwiek najtaniej wychodzi.

Napisano

"Najpierw zabawy z kluczami - rozkręcasz i wyjmujesz widelec. Mierzysz suwmiarką średnicę rury sterowej. Ktoś mógłby powiedzieć, że skoro markeciak to na bank stery klasyczne, zgoda, ale można też się zdziwić gdy będą to stery klasyczne(wspornik kierownicy wpuszczany w rurę sterową) ale na 1,1/8 - sam tego niedawno doświadczyłem w jednym z moich zabytków.

Robisz pomiary - 25,4 to stery 1 cal; 28,6 to 1,1/8. To drugie jest mało prawdopodobne więc zakładamy, że masz rurę calówkę. Mierzysz teraz długość rury sterowej oraz długość gwintu i takimi wymiarami sugerujesz się przy wyborze nowego widelca."

też chce kupić nowy amor (w swoim mam xcr sr suntour) i jak mierzyłem to rura ma długość 20 cm a szerokość 2,75/2,8 a amor który chciałem kupić miał w opisie troszkę więcej(0,5-1mm) i tu moje pytanie czy są takie rury sterowe (mam nadzieję że dobrze to nazywam)

a i w amorze który chce kupić rura ma 25,5 cm cyzli o 5,5cm dłuższa niż w poprzedniku, czy tonie będzie przeszkadzało? proszę o szczegółowe odpowiedzi gdyż dopiero zaczynam "majsterkowanie" przy rowerach

z góry dzięki

  • Mod Team
Napisano

Stary, tu nie ma co bawić się w pomiary linijką - suwmiarka i nic innego. Podajesz liczby 2,75/2,8 to w centymetrach? Jeśli tak to dobrze się domyślam, że bawiłeś się linijką:icon_lol:. Jeśli nie masz to popytaj pierwszego lepszego majsterkowicza, albo idź z tym do byle jakiego warsztatu by się jeszcze upewnić.

Dłuższa rura sterowa - może się przydać ale bez przesady. Możesz ją sobie przyciąć(byle równo i ładnie splanować) albo niech Ci serwis przytnie tak o 1 do max 2 cm dłuższą od poprzedniej - wtedy możesz operować podkładkami nad/pod mostek(pod warunkiem że już nie masz podkładek na sterówce).

Ode mnie tyle

 

Do Puklusa:

Ty mi tu nie kadź:devil: - amortyzator wysłany? Bo teściowa już krynćka dostaje, już by do kościoła pasowało podjechać wypasioną maszyną, a naślę ją na Ciebie to sam się będziesz tłumaczył:yes:

Napisano

czyli żeby się upewnić czy nowy amortek będzie pasował to trzeba pierw wymontowawszy pierwszy? nie można z parametrów tego wywnioskować? i powiedzcie mi szczerze czy odczuje lepszą amortyzację podczas jazdy? no bo niestety ale ten który mam od nowości do mojej wagi chyba jest za słaby...chociaż może wymyślam ?;)

to są parametry i wymiary tego co chcę kupić:

CECHY PRODUKTU:

-MODEL SR SUNTOUR XCR LO NOWY MODEL

-PRZEZNACZENIE: MTB 1 1/8 AHED BEZ GWINTU STANDARD

-ROZMIAR 26"

- FABRYCZNA DŁUGOŚĆ RURY STEROWEJ KOLORU BIAŁEGO - 180 MM

-FABRYCZNA DŁUGOŚĆ RURY STEROWEJ KOLORU CZARNEGO -190MM

-RURA STEROWA WYKONANA ZE STALI WYSOKOGATUNKOWEJ STKM

-PRZYSTOSOWANY DO HAMULCÓW TYPU V-BREK LUB HAMULCÓW TARCZOWYCH

W STANDARDZIE IS

-GÓRNA KORONA ALUMINIOWA

-GÓRNA GOLEŃ STAL WYSOKOGATUNKOWA

-DOLNA GOLEŃ MAGNEZOWA

-SKOK AMORA - 100 MM

-SYSTEM TŁUMIENIA ELASTOMER ORAZ KADRIDZ OLEJOWY

-AMORTYZACJA SPRĘŻYNY Z HYDRAULICZNĄ BLOKADĄ SKOKU SPEED LOOK

i tak profilaktycznie wiecie ile może kosztować wymiana? :)

  • Mod Team
Napisano

Masterfix

przechodząc na XCR to zyskujesz tylko niewiele lepszy amortyzator. Nie namawiam Cię do zakupu snobistycznych amortyzatorów(choć akurat te snobistyczne będą najlepiej działały ). Możesz spróbować podziałać ze swoim obecnym - rozkręcić, wyczyścić, posmarowac i ewentualnie zalać(ogromny temat przyklejony).

Jeśli chcesz wymieniać

Myślę że 100 mm to będzie maksymalny bezpieczny skok do Twojej ramy większych amortyzatorów nie ma co szukać.

Musisz znać długość rury sterowej w swoim amortyzatorze. Bez odkręcenia mostka i kapsla to będziesz znał długość tak na oko. Samo rozkręcenie to nie jest dużo roboty, suwmiarka(by zmierzyć średnicę) oraz linijka(o ile Ci suwmiarki nie starczy).

Tak jak pisałem wcześniej możesz dać trochę dłuższą rurę by móc operować podkładkami. Wszystko możesz zrobić w domowych warunkach bo wiedzę masz w sieci oraz tu na forum.

Proste?

p.s. o co chodzi Ci gdy piszesz jest za słaby do mojej wagi?

Napisano

chodzi mi o to,że jak wsiadam na rower to zakres "uginania" się amortyzatora skraca się do 2 - 3 cm. co nie daje komfortowej amortyzacji. dla tego chcę coś dłuższego [oczywiście wiem, ze 100mm to max] żeby zakres amortyzacji był większy. a co do drogich amortyzatorów to nie ma sensu kupować jak dla mnie bo ja jeżdżę dużo, ale nie jestem wyczynowcem. rower używam jako doskonały środek transportu w mieście + wypady w teren w wolnym czasie. teren to dla mnie lasy, bezdroża itp bez hopek itp ;) także myślę, że ten xcr będzie dla mnie odpowiedni. tylko czy wymiary się zgadzają:). a to nie jest jakiś standard dla firm? chodzi mi o wymiary rury sterowej.

  • Mod Team
Napisano

Wiec tak, odnosnie XCR, to jest raczej ramor ktory został zaprojektowany dla ludzi raczej nie aktywnych. Jezeli jeździsz duzo a tak wnioskuje skoro sie poruszasz po mieście xcr moze nie wyrobić nawet nie katowany. Anoda szybko złazi (w starszych modelch nie wiem jak w tych nowych) uszelki sa bo są...

 

Widzisz amor lepszej klasy chociażby Tora nie koniecznie musi być przeznaczony do "hopek" sa rozne klasy amorów. Wg mnie lepiej dołozyć nawet 2 razy tyle do amora który będzie płynny posiadał odpowiednie regulacje i jest w stanie sporo znieść.

 

Co do parametrów amora, 180mm rury sterowej to raczej nie wiele. Zmierz długość gówki ramy. jezeli ma ona 140mm amor bedzie za krotki (jego rura) i wersja 190 również.

 

Dodam od siebie ze przesiadłem sie ze swojego Manitou Splice ktory wcale nie jest budżetowym amorem na RS Revelation i jest niebo a ziema jezeli chodzi o kulture pracy wiec warto sie zastanowić.

Napisano

Puklus@: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Ale tak szczerze, zastanów się czy mi jest potrzebny amor za 1000 pln?:) ja uważam, że nie. Poza tym na naszym forum np.:http://www.forumrowerowe.org/topic/15984-amortyzator-sr-suntour-xcr-lo-opinie/page__st__360 ludzię się w dużej większości wypowiadają pozytywnie więc po co mi więcej:). niedługo zmierzę wszystko jeszcze raz na trzeźwo się zastanowię i jak coś to będę dalej pytał ;)

a może chcecie mi coś zaproponować innego. Niech nawet będzie do 500 pln ;) a co zaszaleje:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...