Specjal Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Stoję przed trudnym wyborem nowych kół na nowy sezon. O ile dobrałem już piasty, obręcze, tak mam problem z doborem szprych. Zastanawiam się nad dwoma powyższymi modelami. Sapim Race są cięższe od d-lightów (odpowiednio 360 i 309 g). Pytanie teraz które będą lepsze - czy Race będą bardziej trwałe, czy różnica będzie nieznaczna? A może polecacie coś innego, może od DT Swiss? Chciałbym rozsądny kompromis pomiędzy wagą a trwałością, ale jeżeli jak już słyszałem, d-light to połączenie lekkości z trwałością, to chętnie bym wypróbował. Dodam, że nowe szprychy będą używane zarówno do codziennych treningów, jak i do startów w zawodach. Ważę 65 kg, jazda typowo xc z duża ilością korzeni, kamieni itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathew Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Również stałem przy podobnym wyborze i zdecydowałem się na Race'y. Jestem o 10kg cięższy. Z tego tematu : http://www.forumrowerowe.org/topic/62628-szprychy-sapim-d-light-warte-uwagi/ można wyczytać, że nie można ich mocniej naciągnąć. Mnie te kilkadziesiąt gramów nie zabije, a wytrzymałość Race'ow jest jednak większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Special, sróbuj Sapim Laser, mam takie założone do swoich kółek a ważę sporo więcej, srebrne kosztuja chyba 2,70, czasrne droższe chyba około 4 zł za szt., Gdzie bedziesz zaplatał ? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Kółka zaplatać będę u Szerszyńskiego w Sopocie na Dworcowej. Tylko nie wiem jeszcze które szprychy dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarbla Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Special, sróbuj Sapim Laser, mam takie założone do swoich kółek a ważę sporo więcej, srebrne kosztuja chyba 2,70, czasrne droższe chyba około 4 zł za szt., For MTB and CYCLO CROSS we advise the use of Sapim CX-Ray, Sapim RACE or Sapim LASER (do not use Sapim Laser in wheels with disc brakes). http://www.sapim.be/index.php?st=checklist&taal=uk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Alter Sopot - Pan Szerszyński ( tam też zaplatałem swoje koła ), właśnie z nim ustalałem jakie szprychy do moich kółek, to juz drugi zestaw na Sapim Laser jaki mam , zadnego problemu.. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKSUSqq Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 witam, ja mam takie pytanie bo nigdzie nie moge znaleźć informacji o szprychach sapim niro dd, bo chciałbym kupić takie koła http://allegro.pl/nowe-kola-mavic-xc717-deore-xt-sapim-niro-dd-i1626364252.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Root Admin Mieciu Napisano 7 Lipca 2016 Root Admin Udostępnij Napisano 7 Lipca 2016 Temat otwarty na prośbę użytkownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) Prośba moja Mam obecnie koło przednie (700c=28"=29"=622) złożone na dynamopiaście Shimano DH-3N80 (490g...), szprychach standardowych 2mm plecionych w 3 krzyże i obręczy Rigida Zac 2000. hamulce V-Brake, amortyzator. Koło jest pancerne, 100kg jeźdźca w najmniejszym stopniu go nie rusza. Muszę je jednak trochę odchudzić, bo jeżdżąc głównie po asfalcie mam wrażenie, że obecne koła mocno mnie ograniczają. Nieco ponad 100g zejdzie z koła po wymianie opony (obecnie Schwalbe Hurricane), kolejne 150g po wymianie obręczy (najprawdopodobniej WTB i19 Chriscross). PIasty raczej nie zmienię, to jednak oś gdzie waga nie jest aż tak kluczowa (?), a lżejszą dynamopiastę trzeba by ściągać zza granicy za ładne kilka stówek, przy zysku niecałe 100g. I teraz szprychy - jakie? Wyczytałem już w paru miejscach, że cieniowana jest wręcz mocniejsza, niż jednorodna, wręcz teoretycznie powinienem wrzucać lasery i się nie przejmować. Ale jakoś nie jestem pewien - może jednak D-Light albo Race? Najbardziej kusi mnie D-light, taki kompromis wagowo-grubościowy. Poza wagą i trudno sprawdzalnymi, pojedynczymi wrażeniami użytkowników, niespecjalnie jednak potrafię je porównać :/ Wytrzymałość katalogową rzeczywiście najwyższą mają Lasery - 1500N/mm2. D-Light to 1300, a Race to 1350. To też dziwne - najcieńsze są najmocniejsze, najgrubsze drugie w kolejności, a średniogrube najsłabsze Jakieś porady? Edytowane 8 Lipca 2016 przez grissley Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi