Skocz do zawartości

[Olej mineralny] Kolor oleju mineralnego


easy4x

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kupiłem hamulce Shimano SLX BR-M665 jakis czas temu w jednym ze sklepów internetowych, coś mnie tknęło żeby odkręcić i zobaczyć jakim olejem został zalany, kolor oleju jest bezbarwny i bezwonny czy na pewno jest to olej mineralny ?

Napisano

Yep. W moich też był pierwotnie zalany bezbarwny, jak i w Saintach brata. A bezwonny to i zielony LHM jest :).

 

Ok czyli tak może być :) myślałem że został zalany czymś innym, oryginalny jest różowy stąd moja niepewność.

Napisano

Dziwne.. Ja myślałem, że oryginał jest czerwony.. Poza tym, Czerwony Shimano i Zielony LHM mają zapach. Imho trochę się różnią zapachem :).

  • Mod Team
Napisano

Nowych hamulców nie rozkręcałem, tylko po jakimś czasie jak trzeba było odpowietrzyć. Może po czasie traci kolor? :). Jak przyłożę nosa do butli LHMa coś tam czuję, ale to bardzo delikatny i słabo wyczuwalny zapach.

Napisano

Może po czasie traci kolor? :)

 

Poczekam na wypowiedz innych użytkowników, może w tym coś jest ze traci kolor.

Napisano

Nie sądzę. Jeździłem na tym samym oleju 3 lata. Ciągle był czerwony.

Poza tym, mój LHM ma dosyć specyficzny zapach, firma: Valeo :).

  • Mod Team
Napisano

Earl, miałeś nowe hamulce czy sam zalewałeś? W moich i brata na 100% był przezroczysty, cały zbiorniczek i tłoczek było widać :). Ja mam LHMa od Totala, tego do Citroenów i zapach ledwo wyczuwalny.

Napisano

A może dystrybutor shimano robi w balona klientów i leje do hamulców jakieś tańsze odpowiedniki. Przecież shimano mocno reklamuje swoje oryginalne produkty i twierdzi, że dobry olej mineralny to tylko czerwony oryginał shimano. Dziwna sprawa, że w nowych hamulcach jest jakiś nieczerwony.

Napisano

Jeśli oryginalny shimano to powinien być czerwony ,kiedyś dałem hamulec do odpowietrzenia i zmienili mi płyn

na jakiś bezbarwny bez zapachowy .Działanie hamulca było tragiczne miękka klamka i duży skok .

kupiłem oryginał shimano i po wymianie i odpowietrzeniu działa jak powinien .(dodam że obie wymiany robił ten sam gość

więc nie była to wina złego odpowietrzenia)

Napisano

Jeśli oryginalny shimano to powinien być czerwony ,kiedyś dałem hamulec do odpowietrzenia i zmienili mi płyn

na jakiś bezbarwny bez zapachowy .Działanie hamulca było tragiczne miękka klamka i duży skok .

kupiłem oryginał shimano i po wymianie i odpowietrzeniu działa jak powinien .(dodam że obie wymiany robił ten sam gość

więc nie była to wina złego odpowietrzenia)

 

Aha czyli zmienić ten płyn na oryginalny czerwony ? może faktycznie robią ludzi w konia z tymi płynami ... co do jakości hamowania to jestem średnio zadowolony jak na nowe hamulce, jest tak jakby gumowaty pewnie wina leży po stronie tego płynu.

Napisano

Sznib, nie, kupiłem nówki w sklepie, raz je zalałem ale wymieniłem klamkę i zacisk :). Nie mniej jednak, trochę dziwne jest to, że przezroczysty jest mineralny. Może zalewali wodą? :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Napisano

Tak hamulec jest już dotarty :icon_lol: warto zmienić olej na oryginalny [czerwony] czy przymknąć na to oko i śmigać na takim jakim jest ?

Napisano

Jak nie jest zapowietrzony to olałbym to. Ale skoro jest gumowa klamka to kupiłbym butlę 1L LHM i zalać na nowo.

Napisano

ja swoje 585 zalewałem bezbarwnym i mającym lekki zapach olejem finish line :) osobiście bardziej mi odpowiadała praca na tym niż na oryginalnym czerwonym Shimano

Napisano

ja swoje 585 zalewałem bezbarwnym i mającym lekki zapach olejem finish line :) osobiście bardziej mi odpowiadała praca na tym niż na oryginalnym czerwonym Shimano

 

Możesz kolego napisać co to był za olej.

Napisano

u mnie również był czerwony, ale zalałem go hardcorowym finishlinem bezbarwnym od Andrew'a

 

Aha czyli ten olej to może być finishline ten bezbarwny, a czemu kolega zmienił z oryg. na bezbarwny i czemu hardcorowy B).

Napisano

Shimano jest czerwony i ma swój zapach, LHM+ jest zielony i pachnie inaczej, bezbarwny ale za to podobnie pachnący do shimano jest Finish Line.

 

W takim razie pytanie który będzie lepszy oryginalny Shimano czy Finish Line.

Napisano

zdecydowanie lepszy jest finish line klamka po nim jest mniej gumowata oczywiście musi być też odpowietrzony przez odpowiedniego człowieka.

 

easy4x jesteś z Wrocławia więc uderz do Andrew'a jak będziesz chciał odpowietrzyć hample i zalać je nowym olejem naprawdę polecam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...