logic12 Napisano 8 Lutego 2011 Napisano 8 Lutego 2011 Witam wszystkich. Mam do Was jedno zasadnicze pytanie, co? jak? oraz za ile? mam wymienic aby rower zmienił się na lepsze. Bergamont ice disc rower 2 letni, przejechane 1900 km, generalnie jazda nim całkiem przyjemna i bezpawaryjna. Poniżej podaję specyfikację: hamulec przód:Shimano BR-M485, 180mm hamulec tył:Shimano BR-M485, 160mm kaseta:Shimano CS-HG40 8-Speed kierownica:Tattoo Riserbar OS korba:Shimano FC-M341 manetki:Shimano Alivio mostek:Tattoo Pro Stem 157 obręcze:Tattoo BGM DX 19, 32szprychy opony:Schwalbe Smart Sam Sport, 26x2,10 pedały:Wellgo, LU-955 piasta przód:Shimano HB-RM65 piasta tył:Shimano FH-RM65 przerzutka przód:Shimano Alivio przerzutka tył:Shimano Deore LX rama (materiał):26"MTB Alloy 6061 Lite Tubing rozmiary ramy:38, 42, 47, 51, 56 (cm) siodło:Tattoo Color Line stery:Tattoo SI-919, Semi zintegrowane sztyca:Tattoo Pro waga:13,5 kg widelec:RST Gila TNL, 80mm, hydr. Lockout łańcuch:Shimano CN-HG40 środek suportu:Shimano BB-ES25 Chciałbym poprawić nieco jego wygląd oraz płynniejszą prace podzespołów. Jeżeli możecie prosiłbym Was o podawanie linków, cen oraz uzasadnienia dlaczego akurat dana część pasowałaby tutaj lepiej niż w.w Cena w której chciałbym się zmieścić to około 1500 zł. http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=1634313
logic12 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Napisano 10 Lutego 2011 Hallo! czy znajdą się osoby które łaskawie odpowiedzą mi na pytanie?
Mod Team safian Napisano 10 Lutego 2011 Mod Team Napisano 10 Lutego 2011 Podstawowe pytanie: jak jeździsz, ile ważysz. Można pomyśleć o wymianie opon na coś lekkiego (Karmy?), amor na coś lepszego, napędu nie ma co ruszać - 1900km to nic, lepiej go zajeździć. Co oznacza płynniejsza praca? Źle zmienia biegi, koła słabo się kręcą, czy co? Może trzeba wymienić pancerze i linki (chociaż po takim przebiegu...)? Może warto zainwestować w pedały wpinane?
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Ja mam zaś do Ciebie inne zasadnicze pytanie: które konkretnie części w tym rowerze Ci nie pasują? I podpinam się pod zdanie poprzednika - amortyzator, ewentualnie opony.
logic12 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Napisano 10 Lutego 2011 Dziękuję za szybki odzew:) i już odpowiadam na Wasze pytania. Jak jeżdzę: spokojnie bez szalenstw, generalnie 70% asfalt i 30% las i inne drogi. Moja waga to 95kg i wzrost 190cm. Jeżeli chodzi o "Co oznacza płynniejsza praca? Źle zmienia biegi, koła słabo się kręcą, czy co? " to generalnie miałem na myśli przerzutki a dokładniej ich prace. Chodzą trochę topornie i głośno. Ciężko się zmienia przełożenia. Rower był oddany w listopadzie 2010 na full przegląd więc ewentualne regulacje, ustawienia, smarowanie było zrobione. Może to kwestia kiepskiej klasy osprzętu: przód Alivio, tył: Deore LX sam nie wiem. Kolejna sprawa to na 100% opony. Gruby bieżnik oraz opór toczenia czasami doprowadza mnie do szału. Na asfalt chyba się nie nadają ( tutaj mozecie podać jakieś linki do proponowanych modeli ogumienia) Na koniec amor....czytałem opinie z różnych for i jak wrony każdy mówi, że owy amor to paść straszna. Nie znam się na nich za bardzo ale jedno co zauważyłem to fakt, że jest cholernie twardy. Co do pedałów zatrzaskowych to raczej w moim przypadku nie ma to raczej sensu. Miasto, scieżki rowerowe, częste mijanki i postoje. Tak czy inaczej fajnie, że doradzacie. Oby wiecej tego było. Pozdrawiam.
Rulez Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Jeżeli chodzi o "Co oznacza płynniejsza praca? Źle zmienia biegi, koła słabo się kręcą, czy co? " to generalnie miałem na myśli przerzutki a dokładniej ich prace. Chodzą trochę topornie i głośno. Ciężko się zmienia przełożenia. Może raczej trzeba znowu przeczyścić pancerze, linki i całość przesmarować, albo zamiast czyścic można kupić nowe linki z pancerzami: http://www.bikestacja.pl/zestaw-przerzutek-jagwire-ripcord-czarny-carbon-mck203-p-4693.html Same z siebie manetki Alivio czy przerzutka LX nie generuja dużych oporów. Opony : http://centrumrowerowe.pl/008305/Continental-Race_King_Pro_opona_MTB_26_zwijana/Produkt.aspx W związku z tym, że na linki i opony wiele nie wydasz, możesz kupić porządny amortyzator a cena całości nie przekroczy 1500 zł, różnica w pracy będzie kolosalna : http://allegro.pl/nowy-manitou-minute-2-lata-gwarancji-1687-gram-i1444056020.html
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Zastanawiam się tylko czy jest sens kupowania aż Minute do takich zastosowań. Jakaś Tora z Motion Control w zupełności powinna wystarczyć. Będzie nieporównywalnie lepiej, a skoro głównie miasto, tak wiele nie trzeba. Problemów z przerzucaniem też szukałbym raczej w pancerzach i linkach, a na głośność napędu powinna pomóc regulacja i smarowanie. Z serwisami różnie to bywa - "ok, działa to nie kręcimy, bo po co", a potem różne rzeczy wychodzą w praniu. Także najlepiej robić co tylko się da we własnym zakresie.
Rulez Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Zastanawiam się tylko czy jest sens kupowania aż Minute do takich zastosowań. Jakaś Tora z Motion Control w zupełności powinna wystarczyć Nie wiem po co się obciążać jakimś klocem , skoro zostały mu takie środki więc po co ma kupować coś co za chwilę będzie chciał zmienić, i wyda 2 razy więcej, Manitou to po prostu optymalny amortyzator, niska waga , duża kultura pracy przy tym w rozsądnej cenie, nie jest to sprzęt wyczynowy, tylko porządny lekki amortyzator.
Mod Team safian Napisano 10 Lutego 2011 Mod Team Napisano 10 Lutego 2011 Nie wiem po co się obciążać jakimś klocem , skoro zostały mu takie środki więc po co ma kupować coś co za chwilę będzie chciał zmienić, i wyda 2 razy więcej, Manitou to po prostu optymalny amortyzator, niska waga , duża kultura pracy przy tym w rozsądnej cenie, nie jest to sprzęt wyczynowy, tylko porządny lekki amortyzator. Czy jest sens wydawania 1100PLN do roweru na którym kolega jeździ 1kkm rocznie i to w znacznej większości po asfalcie? Byle kupić coś z blokadą skoku. Lepiej wyjdzie kupienie lżejszych kółek :c
Rulez Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 No wiesz, ja myślę, że warto mieć przyjemność z jazdy bez względu na przebieg, więc czy warto, na pewno tak, na pewno lepiej zainwestować w porządny amortyzator niż nowe zmieniarki biegów Byle kupić coś z blokadą skoku.Lepiej wyjdzie kupienie lżejszych kółek :c Taaa, nie wiem po co mu coś z blokadą skoku skoro napisał: Nie znam się na nich za bardzo ale jedno co zauważyłem to fakt, że jest cholernie twardy. Więc chyba nie lubi jak jest twardo Nie wiem po co zaraz zmieniać kółka skro założy sporo lżejsze opony z małymi oporami toczenia.
senjiro Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Nie wiem po co się obciążać jakimś klocem , skoro zostały mu takie środki więc po co ma kupować coś co za chwilę będzie chciał zmienić, i wyda 2 razy więcej, Manitou to po prostu optymalny amortyzator, niska waga , duża kultura pracy przy tym w rozsądnej cenie, nie jest to sprzęt wyczynowy, tylko porządny lekki amortyzator. Tutaj Cię poprę w szczególności że kolega waży jak sam napisał 95kg, więc Minute powinien być optymalny. To że kolega jeździ mało tym bardziej powinno mobilizować go do zakupu dobrego amorka, bo ma nieprzyzwyczajone mięśnie, więc jak go wytelepie na jakimś badziewiu to nawet krótką przejażdżkę będzie odczuwał przez kilka dni
logic12 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Napisano 10 Lutego 2011 Widzę, że panowie się rozkrecili:) Żeby nie było niedomówień... Amor chętnie wymienię na nieco bardziej miękki. Ten który aktualnie posiadam mimo iż ma regulację twardości to po zmianie położenia pokrętła różnicy nie widzę no ok jak zablokuję to nic nie amortyzuje ale jak jest odkręcony na maxa to widoczny jest minimalny ruch na goleniach. Zdecydowanie myslę o wymiania amora (tak do 500-600 zł) używany lepszy lub nowy. Może coś z Fox-a, marzocchi, http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-33-lo-2009-manetka-warszawa-i1453911104.html http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-lo-air-solo-manetka-kurier0zl-i1449234083.html Oczywiście opony z mniejszym bieżnikiem: http://www.ambike.pl/p/pl/730/opona+panaracer+cross+town+2826.html http://www.ambike.pl/p/pl/751/opona+panaracer+uffda+26x2-3+-+street.html http://www.ambike.pl/p/pl/457/opona+rowerowa+author+rolling+stone+700x42.html http://www.ambike.pl/p/pl/1513/opona+turystyczna+continental+city+contact++reflex+700x37c.html Kolejne pytanie dotyczące siodełka rowerowego. Od początku zakładam portki z pampersem:) Podajcie marki które robią ładne wizualnie siodełka. Zapomniałem o kolejnej sprawie:) Chciałbym przeczytać szczerą opinie o hamulcach jakie posiadam. Źle nie hamuja, jednak... Jak uważacie jest sens przy mojej jezdzie bawić się w jakieś zmiany na: AVID JUICY, MAGURA, HOPE.
Mod Team safian Napisano 10 Lutego 2011 Mod Team Napisano 10 Lutego 2011 http://www.ambike.pl/p/pl/751/opona+panaracer+uffda+26x2-3+-+street.html - Ło Jezus Maria Podałeś opony pod 26" i pod 28", tu trzeba właśnie czegoś z małym bieżnikiem, lekkiego, pod 26" Może Kendy Kobry? Ro już RK'i proponowane przez Ruleza będą miały chyba miliard razy mniejsze opory Co do amorka to faktycznie, chyba macie troche racji To może Tora 318, powietrze, więc możesz ładnie pod siebie ustawić, tudzież ten Minute (chociaż na jego temat się nie wypowiem, bo nie miałem) Ładne wizualnie siodełka? Dla każdego to może być coś innego, ale poszukaj sobie Selle Italia, może coś Specialized'a, Fizik, tu akurat jest bardzo duży wybór
Rulez Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 logic12 Trudno Ci coś doradzić, ponieważ chcesz wydać pieniądze, żeby wydać, nie ważne, że kupisz kilka rzeczy które w niewielkim stopniu zmienią całość, zamiast zainwestować w coś co w istotny sposób zmieni komfort jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.