adriansocho Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Jeśli nie ma takiego wątku to ja może zacznę. Takie coś mnie urzekło: http://www.pinkbike.com/photo/5890957/ Jest piękny. Rama z widelcem wyznaczają podstawową kolorystykę, do której dopasowane są kierownica, siodełko, a także szprychy. Od tego odcina się czerń kół i srebro hamulców i korb. Linki puszczone w ramie (i chyba wewnątrz widelca) nie narzucają się optycznie. Zauważyliście, że tu jest mostek wpuszczany, na którym zaciskana jest korona widelca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlatty Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Jest piękny. Rama z widelcem wyznaczają podstawową kolorystykę, do której dopasowane są kierownica, siodełko, a także szprychy. Od tego odcina się czerń kół i srebro hamulców i korb. Linki puszczone w ramie (i chyba wewnątrz widelca) nie narzucają się optycznie. Twój? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 mi tam najbardziej rzucił się w oczy napęd na pasku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Twój? Jakby był mój to bym w innym wątku napisał Na razie pozostaję cichym pasjonatem, czekającym na możliwość zbudowania swojej ramy 29" z kompozytu szklanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 szklanego?! Po moich doświadczeniach z włóknem szklanym - podeszwa butów adidas marathon, nie zdecydowałbym się na użycie tego materiału w rowerze... Niemiłosiernie sztywny, więc zero pochłaniania drgań, a do tego kruchy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Wg Ciebie buty na rower powinny gibkością dorównywać japonkom? Sent from my HTC Magic using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 fajnie, że są sztywne, ale nie mają tendencji do pochłaniania wibracji, jak to w zwyczaju ma carbon podobnie będzie z ramą, będziesz czuł każde ziarenko piasku czuł na tyłku a do tego raczej nie wróżę super wytrzymałości takiego produktu oczywiście życzę powodzenia, może się mylę, patrząc przez pryzmat moich doświadczeń, jeśli jednak wszystkie kompozyty szklane mają takie właściwości, ramy bym z nich nie robił... Jeśli byłoby to dobre rozwiązanie, takie ramy by powstawały, szczególnie, że włókno szklane jest tańsze od węglowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Ramę będę robił nie z podeszew butów a z kompozytu. Co do komfortu to mam już dwa fulle (aluminiowe), ten trzeci może być troszkę twardszy:) I tak zamierzam założyć kapcie o rozmiarze 2.1, albo trochę mniejsze np. Conti RK 2.2 A tak na serio to myślę o jakimś zawieszeniu Softail. Poza tym, powstało parę konstrukcji ram ze szkła, np. ramy firmy Insgraff, ale były to ramy bardziej elastyczne niż aluminiowe i się nie przyjęły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 życzę więc powodzenia, czekam na efekty, jestem ciekaw, co może z tego wyjść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 (edytowane) fajnie, że są sztywne, ale nie mają tendencji do pochłaniania wibracji, jak to w zwyczaju ma carbon Skończmy już ten mit o pochłanialności drgań przez carbon. Owszem pochłania on drgania ale o tak niskiej/wysokiej( raczej wysokiej, ale już nie pamiętam ) częstotliwości, że są niewyczuwalne przez człowieka. Więcej w HT zamortyzują opony nabite do 10 bar niż carbon. Także nie "filozujmy" już Jak ktoś chce amortyzacji drgań to kupuje Fulla/Soft Taila, skrajnie jeśli tylny trójkąt w HT jest specjalnie zaprojektowany aby "pracował" i na tym koniec tematu. Co do włókna szklanego: Myślę, że jeśli chodzi o ten materiał szkopuł tkwi w tym, że jest bardzo sztywny a tym samym kruchy. A im coś jest mniej plastyczne a bardziej sztywne tym bardziej kruche się staje. Pod wpływem takich sił jakie działają na ramę rowerową może po prostu pękać. Przynajmniej tak jest w przypadku metali. O matko! Zrobił się mega OT, więc czas nawrócić temat na pożądany tor: http://weightweenies...hp?f=10&t=81404 Swoją drogą "słitaśny" jest Wart każdej wydanej złotówki Edytowane 9 Lutego 2011 przez Artro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 No ale to przecież nie jest mit, czego doświadczam własnymi rękoma i tyłkiem. Jeżeli już mówić o micie to o ramie, która jest jednocześnie sztywna i pochłania drgania, chociaż tu też zdarzają się zdania odrębne. Co do meritum, estetyczny sprzęt ale bardziej do lansu niż tyrania. Więcej dreszczyku wywołują u mnie fotki Tallboya. A ponieważ są powszechnie dostępne, nie będę was nimi zamęczał . No chyba, że ktoś wrzuci jakąś autorską przeróbkę na pinkbike, ale nie stwierdziłem póki co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 (edytowane) Sol patrz punkt (...)jest specjalnie zaprojektowany aby "pracował" Edytowane 9 Lutego 2011 przez Artro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 No o tym mówię - nie da się generalizować w sprawie kompozytów, bo przecież właściwości ramy zależą od tego co sobie aktualnie wymyślił producent. Nie można więc z góry zakładać, że nie pochłania drgań lub że je pochłania. BTW o sobie mówię na przykładzie kiery i sztycy . Koniec offtopa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Zajrzałem do źródła, tutaj jest więcej o tym rowerku (a zwłaszcza więcej fotek). Enjoy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 mnie ciekawi w jaki sposób zamontowano pasek, bo nie widać nigdzie miejsca "rozcięcia" ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drwal44 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 a oto drewniany 29er http://www.renovobikes.com/display/ShowImage?imageUrl=/storage/M1%20rear%20qtr-1.JPG?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1281932573456 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Zajrzałem do źródła, tutaj jest więcej o tym rowerku (a zwłaszcza więcej fotek). Enjoy! Coś się link nie wkleił, a Wy nie krzyczycie: adres mnie ciekawi w jaki sposób zamontowano pasek, bo nie widać nigdzie miejsca "rozcięcia" ramy Cytując to co na stronie, "custom split dropout" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Dość, nietypowe rozwiązanie z poprowadzeniem kabli hamulca w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 piękno w prostocie .... , ale drewnianego bym nie chciał - musiałbym uważać na korniki i dziecioły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi