Maciek285 Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Witam. Mam możliwość kupienia amortyzator Marzocchi Bomber All Mountain 4 RV 2007 i z tego powodu mam kilka pytań. Jaka jest jego praca, czy ma jakieś regulacje twardości czy powrotu. Nie mam zielonego pojęcia na temat Marzocchi dla tego się pytam. Warto go kupić za 600 zł, dodam że jest w bardzo dobrym stania. Pozdrawiam.
cynamon Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Chodzi Ci pewnie o ten ze zwiększanym skokiem który jest do sprzedania na Allegro. Napisz do kolegi darexa, to może będzie coś wiedział o przeróbkach w tym modelu.
Fonika Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Ciekawe, że na oficjalnej stronie marzocchi w ogóle nie ma czegoś takiego jak all mountain IV (ani w roczniku 2007 ani 2006), regulacje RV ma natomiast All Mountain 2 Jeśli chodzi o to co ma w sobie to sama nazwa mówi że jest wyposażony w tłumiki RV: "RV - Rebound Valve, dzięki wentylowi czułemu na szybkość działania w obydwu fazach skoku, reguluje tłumienie kompresji i powrotu w zależności od stopnia ugięcia widelca. Tłumienie to można modyfikować oddzielnymi regulatorami umieszczonymi na zewnątrz lub wewnątrz widelca." Ogólnie rzecz biorąc to warto, dobry rocznik i nie jest jakoś super drogo, ale ja bym wolała dołożyć 200zł na 66 RV Wynegocjuj chociaż 50zł mniej i można brać .
c1ach Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 RV jest to system prosty w budowie, łatwy w serwisie i niezbyt awaryjny. Rocznik 2007 powinien już mieć zewnętrzną regulację powrotu. Wersje czysto powietrzne mogłyby być jak dla mnie nieco czulsze. Odmiany sprężynowo - powietrzne (sprężyna w jednej goleni) są pod tym względem o wiele lepsze. O ile amor jest pewny, to tak jak napisała Fonika - delikatnie zejść z ceny i ewentualnie brać
Maciek285 Napisano 7 Lutego 2011 Autor Napisano 7 Lutego 2011 Niestety nie mogę sobie pozwolić na dozbieranie pieniędzy, dla tego kupuję za tyle ile mam :)Szczerze mówiąc szukałem w internecie informacji na temat tego amortyzatora i nic konkretnego nie mogłem znaleźć
Maciek285 Napisano 13 Lutego 2011 Autor Napisano 13 Lutego 2011 Amortyzator już zamontowany w rowerze:D , idealny stan techniczny jak i wizualny. Na lagach nie ma ani jednej ryski. i teraz moje pytanie, otóż nie wiem jak w nim ustawić tłumienie odbicia. Może macie na to swoje sposoby i porady jak to zrobić ?
c1ach Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 Ale masz zewnętrzne pokrętło czy nie ? Jeśli nie, musisz odkręcić górny korek (niestety nie jestem pewien w której goleni), po czym wsadzić do środka jakiś długi klucz ampulowy i pobawić się regulacją. Co do wartości jaką należy ustawić, to po prostu musisz sam się pobawić i w miarę czasu dojść do ulubionego ustawienia. Na szczęście nie jest to skomplikowany system z tuzinem pokręteł, nie ma komór negatywnych czy podobnych bajerów. Im bardziej na minus, tym lepsze zachowanie na serii małych nierówności (np. kocie łby). Im bardziej na plus, tym lepsze zachowanie przy dużych nierównościach.
Earl Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 Czyli prościej, im bardziej na - tym mniejsze tłumienie (szybciej odbija) a im bardziej na + tym większe tłumienie (wolniej odbija).
Maciek285 Napisano 13 Lutego 2011 Autor Napisano 13 Lutego 2011 Mam zewnętrzne pokrętło Troszkę się nim pobawiłem i różnica między położeniami pokrętła jest praktycznie nie wyczuwalna. Czy tak jest w każdym RV ??
c1ach Napisano 14 Lutego 2011 Napisano 14 Lutego 2011 U mnie pokrętło staje się jakby czulsze pod sam koniec zakresu regulacji - w ustawieniu środkowym mogę przekręcić o kilka półobrotów i dalej nie czuję zmiany podczas "pompowania". Na pewno jest różnica, może po prostu nie możesz tego wyczuć ? Możliwe też, że ktoś wlał tam rzadszy olej niż w oryginale (np. 2,5 W), przez co regulacja straciła na zakresie. U mnie przy zmianie 7,5 W na 5 W dało się już to odczuć. Najgorszy scenariusz to oczywiście zbyt niski poziom oleju, w co wątpię. W każdym razie przy odpowiednim doborze gęstości oleju RV powinno dawać wyczuwalną zmianę szybko - wolno
Maciek285 Napisano 14 Lutego 2011 Autor Napisano 14 Lutego 2011 A jaki olej byłby najlepszy do tego amortyzatora, jaki jest koszt takiej wymiany samemu i jak to zrobić ?
Maciek285 Napisano 26 Lutego 2011 Autor Napisano 26 Lutego 2011 A jaki powinien być w nim poziom oleju, mniej więcej do jakiej wysokości lagów powinien sięgać ?
Maciek285 Napisano 10 Marca 2011 Autor Napisano 10 Marca 2011 W amortyzatorze został zrobione serwis, teraz chodzi jak marzenie, powodem słabego działania tłumienia był zbyt niski poziom oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.