starynowy Napisano 6 Lutego 2011 Napisano 6 Lutego 2011 Witam serdecznie, chce złożyć/kupić lekkie, bezawaryjne, trwałe, w miarę bezobsługowe, o wysokiej kulturze pracy koła. Koła będą używane rekreacyjnie (miasto i las, czasami jakaś woda, błoto), czasami Mazovia w okolicy Warszawy. Jeżdżę przez cały rok. Ważę ok. 70 kg. Podzespoły, które biorę pod uwagę to: Piasty DT 240 lub 340 obręcz DT 400 lub Mavic 717 szprychy DT Competition lub Sapin D-light Nyple Alu. Skłaniam się ku zestawowi DT Swiss. 340, 400, Competition. Co Wy na taki zestaw? Dodam, że cena 240 jest do przyjęcia. Następna sprawa, to system tarczy. Zastanawiam się, czy dać sobie szansę na system Shimano. Jak kupię piastę na 6 śrub, to do tarcz shimano nie podejdę. W drugą stronę, zawsze mogę założyć adapter... Co Wy na to? Określić się na jeden system, czy dać sobie szansę na oba?
tompoe Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Bardzo fajny zestaw. Odradzam zakup DT 240, DT 340 są jednym z najbardziej niezawodnych piast na rynku, a lekka waga dt240 wiele Ci nie da. Przemyśl czy koniecznie potrzebujesz DT z przodu może jakaś inna piasta(tańsza) całkowicie Ci wystarczy.
ukaniex Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Chcesz kupić 240 czy 240s? Nowe? Jeśli s'ki i nowe to nawet się nie zastanawiaj nad 340. Po co masz kupować cięższe piasty skoro 240s nie pod takimi wytrzymywaly dziesiątki kilometrów. Sent from my HTC Magic using Tapatalk
starynowy Napisano 7 Lutego 2011 Autor Napisano 7 Lutego 2011 Oczywiście myślałem o 240s. Wiem, że to świetna piasta, ale wydaje mi się, że bardziej do sportu. Ja potrzebuje dobrej klasy koła do rekreacji, ale jak przeglądam oferty, to okazuje się, że mało jest 340. Może będę "skazany" na 240s. Zastanawiałem się nad inną piastą na przód, ale doszedłem do wniosku, że DT. A co z systemem tarcz? Macie jakieś przemyślenia? Jeszcze jedno, nie wiem co ze szprychami. Może Super Competition, może Rewolution, najwięcej gotowych kół jest na Sapim D-liht. Potrzebuje szprychy do hamulców tarczowych, które zniosą patyki, krzaki... Oczywiście bez przesady, nie mówię o kłodach. Jaka jest różnica pomiędzy obręczami DT 400 a 420?
speq Napisano 8 Lutego 2011 Napisano 8 Lutego 2011 Sam stałem niedawno przed wyborem systemu mocowania tarcz i z decydowałem się na 6 śrub. Może i jest bardziej kłopotliwe montowanie tarcz, ale jest zdecydowanie większ wybór zamienników, także tarcze shimano z pająkami mają wersje z mocowaniem na 6 śrub. Poza tym lektura forum zaważyła - można znaleźć opinie, że te adaptery nie są rewelacyjne. Luzy itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.