kuvel Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Mam zamiar kupić tanie hydrauliki. Ostatecznie na polu walki zostały Deorki 535 i 575 za około 400 PLN (z tarczami). Ponieważ nie ma zbyt dużo informacji na ich temat proszę o Wasze doświadczenia. Z tego co się doczytałem to: 535: straszy model ale z klockami takimi jak w XT, 575: lepsze klamki (choć nie wiem w czym jest różnica poza tym, że tu są symetryczne), gorsze klocki. Nic nie wiem o sile hamowania i modulacji, dlatego Wasze doświadczenia mile widziane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti95 Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Witaj ja ujeżdżałem m575 dobre 6 miesięcy i nic nie mogę na nie źle powiedzieć ja ważę ok 64kg, wtedy mogłem ważyć mniej było to w tamtym roku z tarczami alligatora ( http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-alligator-160mm-i1416466687.html UWAGA to jest przypadkowa aukcja chodzi mi tylko o model ) 2x160 z początku, te kilka km było trudno, ale jak wszystko się ułożyło to stawiały mnie na przednie kółko Ale później natrafiła się okazyjna okazja i kupiłem elixiry 5 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Ja jeździłem na 575 przez 2 lata. Na organikach, dotarłem je do metalu, nei było już nic do ścierania. Imho jw. 575 ma lepszą klamkę, ale gorszy zacisk, a z kolei 535 ma świetne zaciski. Może da się tanio zrobić set klamka 575 i zacisk 535? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Ja za to mam zaciski 535 i 585, po zamontowaniu klocków metalicznych XTR żylety . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Imho zacisk 535 a 585 to prawie to samo. Tyle że LX pewnie jest z innych materiałów, i pewnie jest jednoczęściowy. Ew. Można nazbierać i poskładać całkiem dobre hamulce (sam takie mam ) : -Klamki Deore XT 775 z SW -Zaciski Deore 535 -Przewody SM-BH-59 W przybliżeniu jedna klamka kosztuje 130, zacisk 90, ale nie wiem ile kosztuje przewód. Trzeba jeszcze płyn do hamulców, czyli LHM. Kosztuje chyba około 30 zł za litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Czy klamki z SW są takie fajne? Mam hamulce 535 i właśnie ostatnio myślałem o zamianie klamek na slx/xt, ale jak poczytałem recenzje tu na forum jak to niektórym dobrze działają a inni nie mogą pozbyć się dużej miękkości i nieprzewidywalności to mi się odechciało. Niestety nie miałem możliwości ich przetestowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 Imho zacisk 535 a 585 to prawie to samo. Tyle że LX pewnie jest z innych materiałów, i pewnie jest jednoczęściowy. No niestety, ale LX też jest skręcany. W porównaniu z Deorką troszkę inaczej wygląda, ale różnice poza tym są pewnie tylko w wadze. Jeśli klamki z SW rzeczywiście dają dużo na plus set jaki podałeś, Earl plus ewentualnie klocki metaliczne i będzie wypas (nie miałem okazji wypróbować klamek z SW, więc z doświadczenia nie powiem o różnicach). Można by też rozważyć opcję dołożenia po 30pln na zacisk i zamiast Deorek BR 535 wziąć Sainty BR800: http://www.probikes.pl/index.php?item=568 zaciski monoblock, od razu metaliki założone i siła hamowania zdecydowanie większa (to wiem z doświadczenia, brat ma ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 Popieram, warto dozbierać do 800 ale jeszcze lepiej do 810 (koszt około 250 za sztukę ) . Klamki z SW są lepsze, odczułem dużo większą siłę hamowania, a poza tym, w klamkach XT i Saint jest bardzo przydatna regulacja Free Stroke (kto ma to wie ). Koen, klamki z SW są dużo lepsze od 535, imho warto je kupić. Warto też dozbierać do klamek XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 Czy klamki z SW są takie fajne? Mam hamulce 535 i właśnie ostatnio myślałem o zamianie klamek na slx/xt, ale jak poczytałem recenzje tu na forum jak to niektórym dobrze działają a inni nie mogą pozbyć się dużej miękkości i nieprzewidywalności to mi się odechciało. Niestety nie miałem możliwości ich przetestowania. Ja mam taki set 535+ klamki slx.Szkoda czasu i pieniędzy Modulacja się poprawiła ale za to siła spadła.I to na klockach xtr metal.Aczkolwiek nie wykluczam,że coś źle zrobiłem.Na dniach spróbuje je jeszcze raz odpowietrzyć chociaż na zdrowy rozum wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Ja mam prawie taki sam set, tyle, że klamki XT. Siła wyraźnie skoczyła w górę, a klocki są organiczne. Modulacja spadła trochę, ale mało mnie to obchodzi. Odpowietrz jeszcze raz hamulce : -Ustaw klamkę poziomo -Odkręć zbiorniczek na olej -Mocujesz wężyk do odpowietrznika zacisku -Odkręcasz i powinno powietrze wychodzić Jeśli nie masz oleju - nie zabieraj się za to, hamulec zapowietrzy się jeszcze bardziej, a dlaczego to wiadomo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.