bartekf500 Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Witam. Otóż planuję w tym miesiącu zakup tego roweru http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/xtc.3/7726/45601/ Planuję go troszkę "stuningować" od razu w trakcie zakupu, ewentualnie "allegro" (wyminę części na lżejsze/lepsze) i ogólnie zmodyfikować kolorystycznie (czerwone śrubki, nakładki itp.) Całość musi się mieścić w 5.500 pln.W sklepie mam 10% rabatu Macie jakieś propozycje? Z góry dziękuję za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 zaczalbym od wymiany hamulców np na slx potem sprawdzilbym wage rurek tzn mostka , sztycy i kierownicy i jesli seryjne beda ciezkie to bym wlasnie to zmienil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekf500 Napisano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Hamulce to wiem ...od razu to wymienię sztyca wazy 270g a kierownica 245g wiec chyba jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Miałem ten sam problem i jak policzylem co pójdzie do wymiany a co zostanie to bardziej opłacało sie kupić samą ramę i dobierać graty ( limit założyłem podobny czyli ok 5k. Wystaczyło na praktycznie cały rower na lekkich rurkach , napedzie 2x10 SRAM X9, amor to Fox F100 RL - waga poniżej 10 kg co przy kupnie całosci byłoby niewykonalne bo nawet composite waży więcej. To miał być mój ścigacz na ten sezon ale plany sie zmieniły i nim jeszcze zobaczyłem co potrafi ten rower to jednak wymianiam go na 96: http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=2953 Generalnie jesli 2011 xtc3 możesz pomysleć o wymianie korby bo to pressfit - w domu nie da rady. Dalej to co generalnie idzie na pierwszy ogień czyli koła lub chociaż opony ( Crossmarki mogą ważyć 600 gr ) plus dętki. Co do rurek - na samej sztycy i kierownicy u mnie jest 150 gr. mniej - dodaj mostek 120 gr. i wychodzi ze stockowe rurki ważą w XTC 3 ok. 200 gr wiecej. Manetki i przednia przerzutka kiedyś i tak "same" zmienią się w XT ( SLX to jednak nie jest "prawie" XT ). Recon jest miarę lekki ale praca pozostawia jednak pewien niedosyt - ja bym wymianiał od razu na FOXA bo kiedys i tak przyjdzie ten moment - ok. 1000 doplaty. Do tego hamulce na np J5/J7 ( nie pchaj sie w Elixiry - chyba ze chcesz przekonać sie dlaczego juz są tańsze niż Juicy ). Sam widzisz ze moze być cieżko bo kupujesz ponad 12 kg za 4k ( minus Twoje 10% ) i nagle okaże sie - mocne zejscie z wagi lub po prostu upgrade na XTC 1 ( lepsze czesci itd ) wyjdzie wiecej niz ten właśnie XTC 1 który także nie porywa wagą, kołami i hamulcami, rurki "średnie" a i napęd 3x10... hmm po co ? Bo to ma być hit na 2011 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekf500 Napisano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 W takim razie zacznę wymianę kół, opon i dętek, bo na tym odczuję największą różnicę w jeździe . Jakie mi doradzicie. typ jazdy mieszany (asfalt , las) powiedzmy 50/50 %. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frezer4321 Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 proponuje spojzec na oferte marki orbea alma H50 http://www.orbea.com/int-en/bicis/modelos/alma_h50/# w specyfikacji istnieje odrazu mozliwosc modyfikacji sprzetu np.zamiana : widelca ROCK SHOX RECON SILVER 100 na Fox 32 FRL 100 korby SHIMANO M552 24x32x42 na Sram X9 2x10 hamulcow FORMULA RX na shimano SLX kół mavic crossride na shimano XT lub shimano WH-MT65 jak i kierownicy siodelka i pedałów. otrzymujac przy tym wszystkim dozywotnia gwarancje na rame moze warto pomyslec odrazu nad takim rozwiazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.