Skocz do zawartości

[damper]SR Suntour epicon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobry wieczór mam kilka pytań odnośnie pracy zawieszenia z wyżej wymienionym damperem

 

-Czy damper w ramie pracuje tylko na tłoku czy wraz z ugięciem na tulejkach się przesuwa?

 

Tzn chodzi mi o to czy w późniejszej facie skoku damper idzie np bardziej do przodu czy tylko pracuje na tłoku

 

-Czy damper na tulejkach powinien posiadać taki luz by swobodnie wisiał na jednej tulejce lub opierał się na dolnej tak by swobodnie opadł na ramę czy ma być na sztywno zamontowany w ramie jeszcze nie przykręcony?

 

-Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa progresja powietrza w takim damperze?

 

Tzn czy wraz z ugięciem damper twardnieje i kiedy

 

Pytam ponieważ zauważam znaczną różnice między klasycznym jedno zawiasem z ogniwami pośredniczącymi ( Kellys Toxic )

a coś a'la VPP w schwinnie z tym że punkt obrotu jest razem z suportem

 

Kellys wybiera chętniej niż bardziej zaawansowany Schwinn, Mój jakby tak chciał a nie chciał. za to toxic aż się rwie do wybierania dziur

  • Mod Team
Napisano

- Tak, damper przesuwa się w przód wraz z ugięciem zawieszenia, po to są tulejki ślizgowe w jego oczkach

- Damper nie powinien mieć kuzu na tulejkach, wszystko musi być ładnie spasowane, ale oczywiście powinien się na oczkach obracać (nie tak żeby sam "opadł na ramę", jak piszesz, ale kręcić się powinien bez oporów). Dokładnie w tej płaszczyźnie:

 

dampl.gif

 

- Każdy damper wraz z progresją ugięcia twardnieje, gdyby nie to dobijałby na nawet małej przeszkodzie Jak bardzo zależy od dampera, tu by musiał się wypowiedzieć użytkownik tego Suntoura.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...