Skocz do zawartości

[do1400] MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru. Rower do jazdy głównie po asfalcie, czasem po lesie. Chciałbym żeby obydwa hamulce były tarczowe. Kolega poleca mi firmę Merida, ale nie wiem czy zmieszczę się w tej kwocie? I jeśli już to gdzie kupić? Wzrost 182, waga 90kg

Napisano

Postaram się Ci pomóc za 1,5 godz. bo muszę jechać po mamę do pracy :) Rozumiem, że jak bardziej po asfalcie to coś trekknigowego lub crossowego tak?

 

Albo już teraz dam :

 

http://allegro.pl/rower-kross-level-a4-alivio-deoroe-dart-2-hydrauli-i1434482822.html w tym masz oba hamulce hydrauliczne :) i co do ceny dobry sprzęt :)

 

a tu znalazłem coś lepszego :)

 

http://allegro.pl/kross-level-a2-17-deore-xt-licznik-sigma-gratis-i1423327307.html

Napisano
Rozumiem, że jak bardziej po asfalcie to coś trekknigowego lub crossowego tak?

Nie znam się na tym :confused:

Czyli polecasz coś firmy Kross. A o Meridzie co sądzisz?

Napisano

Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru. Rower do jazdy głównie po asfalcie, czasem po lesie. Chciałbym żeby obydwa hamulce były tarczowe. Kolega poleca mi firmę Merida, ale nie wiem czy zmieszczę się w tej kwocie? I jeśli już to gdzie kupić? Wzrost 182, waga 90kg

 

witaj, a dlaczego upierasz się na tarczowe hamulce? lepiej poszukaj bez tarczowych a z dobrymi v-brake, zaoszczędzisz na tarczówkach ale dobierzesz lepszy osprzęt.

http://allegro.pl/nowy-hercules-klondike-ht1-pelne-alivio-hit-i1436117398.html

http://allegro.pl/wyprz-rower-corratec-x-vert-mayon-shimano-24-biegi-i1424740356.html

http://allegro.pl/felt-q-600-wyprzedaz-lublin-i1424527014.html

Napisano

Gość w sklepie rowerowym powiedział, żebym brał z tarczowymi hamulcami, więc tak się nastawiłem. Proponował mi Meridę za 2000, ale powiedziałem, że to za drogo. Na co w osprzęcie zwracać głównie uwagę?

Napisano

W rowerze za 1400 zł będą kiepskie hamulce tarczowe, o dyskusyjnej skuteczności (w ostateczności hydrauliczne), ale mogą już być całkiem dobre hamulce typu v-brake. Do jazdy po lasach i drogach możesz wybrać rower MTB (mocna rama i wytrzymalszy amortyzator, koła 26 cali, rower najbardziej uniwersalny), crossowy (lżejsza rama i amortyzator, koła 28 cali, węższe opony, szybszy lecz gorzej sobie radzi w terenie) lub trekingowy (z bagażnikiem i błotnikami, cięższy lecz nadaje się na dalsze wyprawy dzięki możliwości zamontowania sakw). Jeśli chodzi o rower MTB poszukaj rowerów firm mbike i kross. Najwięcej oferują za najniższą cenę, np. http://allegro.pl/mbike-renegade-0-4-wyprzedaz-lublin-i1424762848.html. Unikaj amortyzatorów RST. Szukaj raczej SR Suntour ewentualnie jak się trafi Rock Shox. Jeśli chodzi o osprzęt to shimano klasy od acery przez alivio do deore, a firmy sram od x-4 w górę. Przy Twoim wzroście powinieneś szukać ramy 19-20 cali, ale lepiej przymierz się w sklepie.

Powodzenia

Napisano

Czyli polecasz coś firmy Kross. A o Meridzie co sądzisz?

 

 

Merida jest dobrą firmą ale ceniącą się :)

 

A co do osprzętu to wysyłaj linki a postaramy się wspólnie zaradzić :) Tak jak mówił to jeśli chodzi o amorki to Sr Suntour o Rox Shox w tym przedziale cenowym można zapomnieć. Ale np: Suntour XCR jak najbardziej :)

Jeśli chodzi o hamulce tarczowe to każde byle nie mechaniczne :) Każde hydrauliki są w miarę dobre jeśli chodzi o ten przedział cenowy. Bo jakbyś chciał dobre hydrauliki to z 600zł minimum musiałbyś przeznaczyć.

 

 

Może masz jakieś pytania??

Napisano

Według mnie najlepszy w tym przedziale cenowym jest Unibike Evolution ale moze ktos inny wypowie sie na temat tego roweru ??

Napisano

Ale fajny sprzęcik jest w tym drugim linku ode mnie :) ale szkoda, że aukcja się skończyła :( A co do Krossa jako firmy to ta firma kiedyś nie miała się zbytnio czym chwalić. Lecz teraz to całkiem inna firma robiąca wysokiej klasy sprzęt :) I takie jest moje zdanie. Kross dobrą firmą jest! :)

Napisano

Dostajesz złożony, tylko masz odkręcone koła i kierownice przekręconą dla lepszego transportu. Także złożenie zajmuje max 5 minut :)

 

Unibike do którego dałem wcześniej linka nie jest używany :) i rozmiar podpasuje Ci :)

Napisano

Wiec który wybrac ? Kross niema czasem lepszej geometri ramy czy to tylko tak wyglada bo zdiecie Uni jest na duzej ramie ??

Napisano

Po pierwsze pytanie. Co dla Ciebie oznacza lepsza geometria? :) Geometria w obu ramach jest identyczna :) Sugerując się wyglądem to wybrałbym Krossa , bo wkońcu sprzęt się modernizuje i ciągle coś dokupuje nowego, lepszego :) Przynajmniej ja tak mam. :) Ja kupując swój rower patrzałem tylko na ramę - materiał, kąty :) Kolor zawsze można zmienić :)

Jeśli ma być to rower już do jazdy bez modernizacji to wybrałbym Unibike'a. Tak jak pisałem - lepszy amortyzator :)

Napisano

Raczej bedzie rower do jazdy modernizacja wchodzi w gre tylko wtegy gdy cos padnie

Patrzac wizualnien to kross ale niewiem jak na zywo wyglada Evolution cieżki wybór

Napisano

Jeśli jest szansa, że wpadnie Ci jeszcze jakaś gotówka to poczekaj i kup coś za 2-2,5 tys. Wtedy można spokojnie jeździć bez modernizacji. Ja też kupiłem sprzęt za 1400 i dopiero jak wpakowałem drugie tyle albo i więcej to zaczynam być zadowolony. Wa miarę zagłębiania się w tą dziedzinę, czyli MTB apetyt i wymagania rosną. Ja gdybym miał kupować teraz to zbierałbym dalej albo kupił tylko ramę i amor, a resztę dokupywał stopniowo. Taka jest moja rada.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...