TrixTer Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Posiadam rower wymieniony w temacie i tu nasuwa sie moje pytanie co zmienic zeby waga sie zmiejszyla tego klocka Tu macie specyfilacje: Kierownica - Truvativ Team - 141g Mostek - Truvativ Team - 150g Podkładki pod mostek - 3szt. 3g Hamulec przedni - Avid Single Digit 7 - 176g. Hamulec tylny - Avid Single Digit 7 - 180g. Pancerze i linki - No Name - 188g. Kaseta Sram PG950 (11-32) - 364g. łanńuch - KMC z9900 + spinka velo - 264g. Korby - Truvativ Firex 3.3 - 821g. Przerzutka przednia - LX FD-M580A - 171g. Przerzutka tylna - XT RD-M772 SGS - 225g. Widelec - RS Tora 318 + Pop - 2148g. Rama - Kross Level A6 '08 19" - 1700g. Gripy - KCNC - 11g. Siodło - San Marco Blaze - 268g. Sztyca - BopLight Team - 257g. Zacisk sztycy - No Name - 17g. Manetki - LX DC ST-M580 - 430g. Zaciski koł - Dartmoor - 66g. Opona przednia - Racing Raplh '08 - 430g. Opona tylna - Racing Ralph '08 - 430g. Top Cap - KCNC - 12g. Dętki Continental - 408g Koło przednie - 958g. Koło tylne - 1198g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Podstawy, czyli: Amortyzator - możesz zbić 500g Koła - na komplecie zyskasz ~400 gram nie tracąc na funkcjonalności Dętki - na komplecie 200gram, ale lekkie dętki to pewne ryzyko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adish Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 coś ciężka Tora Ci się trafiła tak jak mówi arroyo tylko ja bym jeszcze rozdzielił manetki i klamki osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrixTer Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) taką wage wpisałem z http://rowerowawaga.pl/index.php?d=index&mar=88 manetki zmieniam na XT i kołka zaczne chyba skladać pod tarcze, już mam obręcze alexrims xd lite i teraz myśle jakie piasty lekkie i w dobrej cenie mialem na myśli novateci d711 na przod a na tyl d712 Edytowane 3 Lutego 2011 przez TrixTer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Jeśli chodzi o koła, to te piasty będą ok. Albo coś z DT ekonomicznie nie najlższej Onyx'y albo wylajtowane 240s. Sporo wagi w rowerze możesz zbić na kokpicie, nowe stery, mostek, kierownica, podkładka pod mostek, gripy i rogi. Tanie i lekkie komponenty masz z Accent'a (mostek, rogi i stery Airplane, kiera Scandium, podkładka z włókna, gripy Lite) jeśli nie zależy Ci szczególnie na marce. Kolejna spora zmiana, na której wiele zyskasz za niewielkie pieniądze to dętki Maxxis Ultralight na każdej dętce po 75gram zyskasz. Jak zajedziesz napęd to kasetę do kompletu przerzutek i manetek wymień na XT, łańcuch tak samo XT albo XTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrixTer Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Jeśli chodzi o koła, to te piasty będą ok. Albo coś z DT ekonomicznie nie najlższej Onyx'y albo wylajtowane 240s. Sporo wagi w rowerze możesz zbić na kokpicie, nowe stery, mostek, kierownica, podkładka pod mostek, gripy i rogi. Tanie i lekkie komponenty masz z Accent'a (mostek, rogi i stery Airplane, kiera Scandium, podkładka z włókna, gripy Lite) jeśli nie zależy Ci szczególnie na marce. Kolejna spora zmiana, na której wiele zyskasz za niewielkie pieniądze to dętki Maxxis Ultralight na każdej dętce po 75gram zyskasz. Jak zajedziesz napęd to kasetę do kompletu przerzutek i manetek wymień na XT, łańcuch tak samo XT albo XTR. ogolnie chce zrobić rower na XT tylko jeszcze myśle o piastach XT http://centrumrowerowe.pl/003422/Shimano-HB_M756_piasta_przednia_hamulec_tarczowy_6sr_srebrna_lub_czarna/Produkt.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Nie bawiłbym się w piasty na kuleczkach Shimano, bo nie ważne czy to Deore czy XTR, ale zaglądać do nich musisz, czyścić, smarować. Lepiej zainwestować w porządne piasty na zamkniętych łożyskach maszynowych, są uszczelnione nic ich nie zasyfi. A jak już się zajadą po paru latach to wymieniasz tylko łożyska i działa dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) najsamprzod odpowiedz sobie na pytanie, czy docelowe hamulce to vki, pozniej zloz mozliwie drogie i lekkie kola, pozniej atakuj amortyzator, pozostale zabiegi poki co nie maja wiekszego sensu, chyba, ze siodelko cie uwiera, mostek za krotki itp... i z doswiadczenia - nie baw sie w polsrodki typu kola lzejsze o 200gram, tylko od razu celuj w komponenty docelowe Edytowane 19 Lutego 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrixTer Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 najsamprzod odpowiedz sobie na pytanie, czy docelowe hamulce to vki, pozniej zloz mozliwie drogie i lekkie kola, pozniej atakuj amortyzator, pozostale zabiegi poki co nie maja wiekszego sensu, chyba, ze siodelko cie uwiera, mostek za krotki itp... i z doswiadczenia - nie baw sie w polsrodki typu kola lzejsze o 200gram, tylko od razu celuj w komponenty docelowe mostek to jak dla mnie to zadlugi jeszcze jak go na - przerzuce mam problemy z plecami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 To zmień na krótszy, na 100 czy 90mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) A jak już się zajadą po paru latach to wymieniasz tylko łożyska i działa dalej. Niezłe bzdury Jeśli ktoś choć trochę intensywniej jeździ, błoto i deszcz mu nie straszne, to średnio raz na sezon łożyska należy wymienić, nawet jeśli są to podwójnie uszczelnione japońskie EZO. I teraz dla przykładu Novatec D712, w którym są 4 łożyska 6902; koszt jednego EZO to 30zł, kompletu 120zł - a nowa piasta kosztuje 250zł Jak już jesteśmy przy eksploatacji, kolejna bzdura bo nie ważne czy to Deore czy XTR, ale zaglądać do nich musisz, czyścić, smarować Czyli do maszynówek się nie zagląda, nie czyści ani smaruje? A w bębenku to co, smerfy odpowiadają za smarowanie i czyszczenie? Do łożysk kulkowych wystarczy zaglądnąć raz na pół roku, jeśli zajdzie potrzeba przeserwisować i wsio. Sam koszt kulek i smaru jest nieporównywalnie mniejszy niż całego łożyska, w dodatku bez większego problemu przeprowadzimy takowy serwis w domu. A zanim konusy zajedzie, to koła zmieni pewno dwa razy... Także podsumowując, zastanów się dwa razy zanim napiszesz takie odważne stwierdzenia. Kulki wciąż rządzą w segmencie tanich i w miarę lekkich piast (LX kpl. 100zł/585g, XT 250zł/510g), a, że Ty świata poza maszynówkami nie widzisz...cóż, trudno. Tylko ktoś potem przeczyta taką opinię, zmieni koła na "maszynówki" bo jakie to one wspaniałe są i przy kosztach serwisu się nieźle natnie... Edytowane 19 Lutego 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrixTer Napisano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 a moze mavic crossride 2011, podobno dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dogwill Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Nie wiem czy takie dobre http://www.forumrowerowe.org/topic/84384-crossride-pomysl-na-zagospodarowanie-piasty/page__pid__832338#entry832338 Ja kupiłbym piasty xt+ jakieś lekkie obręcze.Pozostaje też pytanie ile jeździsz i jak bo jeśli dużo to o crossridach i maszynach zapomnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 pytanie ile jeździsz i jak bo jeśli dużo to o crossridach i maszynach zapomnij. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dogwill Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Sorry, trochę się źle wyraziłem.Chodzi mi o to że jak jeździ dużo w błocie to łożyska długo nie pociągną.Przypuśćmy konieczność wymiany 2 razy ma sezon.Dwa lata i wymiana jest nieopłacalna, a to i tak optymistyczna wizja bo nie zakłada wymiany kompletu łożysk w obu kołach. Edytowane 7 Marca 2011 przez Dogwill Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Teraz rozumiem. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrixTer Napisano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 ale mi chodziło o rocznik 2011 crossridów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Podobno dużej różnicy do roczników poprzednich nie ma. Zmienione naklejki i jakieś kosmetyczne sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi