Skocz do zawartości

[suport] Łożyska się sypią :(

lukee

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chyba z góry muszę uprzedzić że jestem laikiem w tym temacie. Wiem że coś takiego jak suport w rowerze jest kiedy mi w serwisie powiedzieli że łożysko w nim się rozsypało ;)

Rower mam taki sobie, pewnie większość mogłoby nazwać go jakimś makrokeszem bo nie kosztował majątku, chociaż markowany jest przez Shimano (model Winner, ale o tym google nic nie mówi). Rower ten mam od 7 lat i już drugi raz pada mi łożysko w suporcie.

Czy one po prostu tak mają, czy suport w tym rowerze to najgorsza chińszczyzna? Bo na kilku rowerach już jeździłem i ani mi, ani żadnemu znajomemu jeszcze się nie przytrafiło żeby łożysko się rozpadło. A u mnie już drugi raz.

Dalej, czy jest sens samemu bawić się w wymianę?

Lubię pogrzebać przy sprzęcie, ale z tego co widzę suportów jest milion rodzajów i różne długości, szerokości, gwinty... No i do tego trzeba mieć chyba specjalny klucz?

Da się (nie rozbierając) stwierdzić w co powinienem się zaopatrzyć żeby dokonać wymiany? Niestety nie mam czasu uziemić sobie roweru na tydzień, bo wykorzystuje go codziennie i nie chcę z tego rezygnować :)

Napisano

To, że masz nalepkę Shimano na rowerze nic nie znaczy i sama firma na pewno nigdy nie miała go w fabryce. Właśnie makro często takie nalepki mają.

Czy to taki suport? Allegro Tzn, czy ma takie ząbki? Jeśli tak, potrzebujesz klucza do suportu i ściągacza do korb - do kupienia w każdym rowerowym, a żeby wiedzieć, jaki suport potrzebujesz, mierzysz szerokość mufy i długość osi (wałka) suportu. Tyle.

Jeśli masz inny, pokaż zdjęcie.

Napisano
  W dniu 1.02.2011 o 15:58, Fenthin napisał:

potrzebujesz klucza do suportu i ściągacza do korb - do kupienia w każdym rowerowym, a żeby wiedzieć, jaki suport potrzebujesz, mierzysz szerokość mufy i długość osi (wałka) suportu. Tyle.

Jeśli masz inny, pokaż zdjęcie.