Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Skareb -Lockout problem


g68ax

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W listopadzie ubiegłego roku dokonałem zakupu amortyzatora Manitou Skareb Super TPC Lockout 80mm 2004. Wszystko było dobrze do zeszłego tygodnia. Mianowicie pojawił się problem z blokadą. Jak dotąd działała świetnie (robił się sztywniak), lecz ostatnio chcąc zablokować amortyzator wielce się zdziwiłem. Blokada działa dopiero po wbiciu Skareba do połowy. Mam jeszcze wrażenie, że regulacja tłumienia przestała działać... Wiecie co to może być? Dodam jeszcze że stało się to w domu, tj. po ostatnim wypadzie było wszystko OK. Wcześniej byłem z nim na 3 wypadach w temp. pow 0. Waga (moja):62kg.

I jeszcze jedno: Skareb wydaje z siebie dziwne odgłosy. Tak ma być?

Napisano

A kiedy był robiony serwis? Może mu jest potrzebny serwis. I jeśli go nie rozbierzesz to się nie dowiesz OCB, no ale to zależy czy czujesz się na siłach. Tłumik od blokady jest nierozbieralny?

Napisano

no pozostaje rozebrać... lepiej na nim nie jeździć, nie próbwać wginać itd. inaczej się nie dowiesz

Napisano

Na amortyzatorach się nie znam, więc nie chcę ryzykować z rozbieraniem. Chyba oddam do serwisu, będę miał pewność, że jest dobrze zrobiony.

Napisano

Generalnie jak nie ma gwarancji to można rozbierać, naprawdę ciężko coś popsuć jeśli się patrzy jak był złożony. Zwłaszcza jeśli znajdzie się książki serwisowe

Wszystko zależy ile w serwisie zaśpiewają ;)

Napisano

Albo go rozbierasz i układasz elementy w takiej kolejności jak go rozbierałeś, czyli (np. najpierw korek, później jakaś śrubka, podkładka czy jakaś sprężyna itd.) :rolleyes: .

Napisano

Poziom oleju spadł, być może jakiś wyciek od dołu. Na początek spróbuj tylko dolać olej. Należy odkręcić z prawej części korony blokadę tłumienia. Po jej wyjęciu dolej trochę oleju 5W (najlepiej Motorexa, ale inne też ujdą). Poziom oleju powinien wynosić 11cm. Zanurz jakiś badyl w środku, a potem zmierz. Jeśli za jakiś czas sytuacja się powtórzy, to amortyzator trzeba będzie rozebrać i sprawdzić czy czasem nie puściła uszczelka lub któryś z o-ringów. Miałem 2 razy przypadek, że uszczelka wciśnięta mocno do zakrętki górnej goleni wypadła, co poskutkowało oczywiście spłynięciem oleju do goleni dolnych. Tyle jednak, że wówczas amortyzator powinien zadziałać nie dalej niż do połowy. Zatem jeszcze gdzieś musiało dalej popuścić i olej spłynął sobie do świata zewnętrznego ;)

 

 

W internecie są dostępne manuale. na tym forum znajdziesz również opis krok po kroku jak tego amora rozłożyć i złożyć. Jest to prosta procedura. Ja tylko radzę uważać z dokręcaniem tłumika od dołu imbusem 8. Można przesadzić i zerwać gwint (a jest to delikatny aluminiowy element) Dokręcić tylko do pierwszego oporu.

Napisano

Wolałem nie ryzykować (pierwszy raz mam tak widelec na wiatr) i oddałem do serwisu... Dzięki za rady, może innym się przydadzą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...