Skocz do zawartości

[Piasta] Shimano XT - który model


Cormac

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jeżdżę regularnie przez cały rok w każdą pogodę. Jest to głównie miasto i lekki teren (głównie miasto). Przez rok wychodzi tego tak około 6 tys. km. Przyszedł czas, że muszę wymienić piasty.

Skłaniam się do zakupu piast XT. Z tego co się zorientowałem dostępne jest parę modeli.

Pod hamulec tarczowy jest: xt 756 (6 śrub), xt 765 (centerlock), xt 775 (centerlock).

xt 775 miewa niepochlebne opinie dotyczące trwałości bębenka, lecz zdaje się lepsze uszczelnienie piasty niż starsze modele.

Mam w związku z tym pytanie który model najlepiej wybrać. Czy 756 i 765 różnią się tylko sposobem mocowania tarczy. I jeśli tak, to czy lepiej brać na 6 śrub czy centerlock? Czy jeśli w 775 problemem jest bębenek, a uszczelnienie lepsze, to czy przednią piastę brać właśnie 775, a tylną 756 lub 765?

Napisano

Skłaniam się do zakupu piast XT. Z tego co się zorientowałem dostępne jest parę modeli.

(...)

Piasta 756 (6 śrub) z jednej strony jest cięższa od 765 (centerlock), z drugiej ma wyższe kołnierze, więc koło zaplata się na krótszych szprychach. Teoretycznie będzie mocniejsze. Dodatkowo tarcze na śruby zazwyczaj są lżejsze, ale i tak zestaw na 765 wyjdzie kilkadziesiąt gram lżejszy.

W 775 uszczelnienie lepsze nie jest. Piasty są po prostu lżejsze od poprzedników - dzięki zastosowaniu grubych alumionowych osi w miejsce wcześniej stosowanych stalowych. Przednią możesz brać jakąkolwiek, tylną to już musisz sam zdecydować. Niby 775 jest obecnie poprawiona, ale cały czas nie jest to najszczęśliwsza konstrukcja.

Jeśli nie zależy Ci na kilku gramach różnicy (uszczelnienia są takie same, jakość wykonania również), to cały czas powinny być dostępne komplety piast LX 585 w cenie ~100zł. Za różnicę w cenie możesz wziąć lepsze obręcze czy ciekawsze szprychy... To tylko taka moja mała sugestia :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...