Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja bym nie zaryzykował wrzucenia szosowej piasty do aluminiowej ramy, jednak te 5mm powoduje inne naprężenia tylnego widelca i obawiałbym się, że może coś strzelić. Co innego stal, która jest bardziej sprężysta. Niektóre firmy robią nawet fajne ramy cr-mo o rozstawie haków 132,5mm żeby dało się założyć piastę szosową lub MTB (np Surly Cross-Check albo Cotic Roadrat).

Co do piasty tylnej to nie wiem co by tu... W okolicach 150 zł jak dla mnie dobrym wyborem jest XT z autopsji wiem, że to wytrzymały i solidny sprzęt no tyle że nie filigranowy. Na bank mogę polecić produkty DT Swiss szczególnie od modelu 340 w górę ale to już inna cena niestety. Popytaj o Novateca, i klony Novateco-podobne pod różnymi nazwami. Nie jestem do nich przekonany ale są modele które zbierają całkiem niezłe opinie, poszukaj coś o wersji z 2 łożyskami maszynowymi, te na 4 się sypią z tego co czytałem i o ile dobrze pamiętam.

Napisano

Przegladam allegro,na razie nic ciekawego(znaczy ciekawego pod wzgledem cenowym). Teraz mam deore , a zmiana na deore XT była by chyba mało opłacalna. Nie pozostaje mi nic innego jak czekac na jakąś okazje ;)

Napisano (edytowane)

Ja bym na Twoim miejscu szukał całych, używanych kół - jest większy wybór niż używanych piast, a i zdarzają się niezłe okazje cenowe.

 

_Grooby_ nie ma wyrobów Novateco podobnych ;) Jeśli chodzi o porównanie do Rotaza czy Boplight'a, są to 2 zupełnie odmienne konstrukcje, zaczynając od inaczej rozwiązanego sprzęgła (novatec - pieski w bębenku, rotaz - pieski w korpusie) kończąc na innym korpusie i mniejszych łożyskach. No i wagowo to inna klasa...novatec ~280g, rotaz/boplight ~235g.

 

Temat awaryjności jest troszkę kontrowersyjny, wszystkie wyższe modele mają 4 łożyska a jak ktoś kupuje taką D712, to nie jeździ nią pod bułki do sklepu czy do parku. Moja D712 ma jak na razie niewielki przebieg (~3000km), poza minimalnym luzem na boki nic się z nią nie dzieje, łożyska płynnie się kręcą, pieski bez problemu się zazębiają. A troszku po tyłku dostała, także ze względu na moją nie najmniejszą wagę ~90kg. Czy kupiłbym ją jeszcze raz? Raczej nie, szybciej dołożyłbym kasę do np Nuke proof :)

Edytowane przez miskov17
Napisano

Nono, jestem pod wrażeniem, chociaż przyznam się szczerze że złożenie takiego roweru za 1200zł nie jest niemożliwe (co zresztą widać). Sam dużo siedzę na allegro i wyszukuje okazji i faktycznie czasem można wyłapać niezłe perełki - w szczególności zimą:thumbsup: Co do kół to również polecam poszukać używanych, to jednak komponent który ludzie bardzo często zmieniają z różnych względów (mam nadzieje że głownie wagowych) dlatego czasem można załapać się na naprawdę niezłe koła. Pamiętam że moje do V`ki XT/Revo/717 sprzedałem za coś koło 400zł:icon_lol:

Napisano (edytowane)

Wiekszosc dlatego że przechodzi tylko na tarcze , a v-ki idą do lamusa .

Szukam całych kół. Nie spieszy się,najwyzej przejeżdżę sezon na tych co mam.

 

 

A co do roweru to już przechodzi małe modyfikacje , ale dokładnie opisze je jak skończe.

Teraz mogę napisać że rower dostał nowego Skareba TPC. http://allegro.pl/manitou-scareb-comp-i1437060555.html

Brakowało pokrętła od regulacji i śrubki , na razie przełozyłem tymczasowo cały "popychacz"od poprzedniego scareba i przy okazji zalałem nowym olejem.

Dla zainteresowanych którzy chcieli by równiez robic serwis tego amorka polecam tą strone : http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005r-z-tlumieniem-tpc.html

Edytowane przez zeflo
Napisano

r7 jest następcą skareba, także są braćmi :icon_mrgreen:

 

Co do wnętrzności to na pewno różnice są,ale pewnie nieznacze. Miałem okazję rozkręcać dwa skareby ,2003 i 2004 TPC . Ten nowszy jest co prawda troszkę cięższy ale w zamian jest mniej plastiku(więcej części aluminiowych). Niektóre elementy(duperele typu srubki) sa poprawione , co ZNACZNIE ułatwia rozkręcanie. Klucz lepiej pasuje , i śrubki nie obrabiają się. W starszym trzebabyło bardziej uważać.

Napisano (edytowane)

@rzymo

 

Możesz podać konkretny model koszyka? Aż się zaciekawiłem, te ~30g to seria czy po modyfikacjach?

Przepraszam za taką zwłokę w odpowiedzi - przeoczyłem pytanie do mnie.

 

W wielu marketowych rowerach siedzą koszyki z jakiegoś plastiku, ważą < 30g :D O dziwo niektóre modele całkiem znośnie trzymają bidon. Z takich koszyków, które także wyglądają, to brat ma Tacx (taki dosyć płaski, z tworzywa - nie alu), ~35g, płacił niecałe 40zł. Zamówiłem dla siebie, mam nadzieję, że będzie ważyć podobnie.

 

 

Sam również poluję na Allegro/Ebayu/forach - mam nadzieję, że już za parę dni wszystko skompletuję i będę mógł pochwalić się sprzętem (<10kg, <2kzł, tarcze, sztywniak), oczywiście w dedykowanym wątku... ;)

Edytowane przez rzymo
Napisano

Sam również poluję na Allegro/Ebayu/forach - mam nadzieję, że już za parę dni wszystko skompletuję i będę mógł pochwalić się sprzętem (<10kg, <2kzł, tarcze, sztywniak), oczywiście w dedykowanym wątku... ;)

 

Może być naprawde ciekawy projekt :thumbsup: , czekam z niecierpliwością

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Witam! Przedstawiam Wam modernizację mojego Authora. Szczegóły w rozpisce . Co do klamek to projekt przedstawiłem w tym wątku Klik!. na razie jedna jest testowana,gdy nic się z nią nie stanie,do przeróbki idzie druga klamka.Tu chciałbym uzyskać wagę kompletu 120g.

Co do tylnej piasty. Jest to piasta szosowa(oryginalnie 130mm szerokości).Ja zrobiłem do niej takie podkładki po 2mm z każdej strony,także teraz ma szerokość 134mm. Rama nie musi się teraz dużo zginać a i koło siedzi pewnie w ramie.

 

W najbliższym czasie do wymiany idzie na pewno kaseta i koło przednie.

 

 

 

 

Bar Ends: (Rogi)Boplight 58g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) 5g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Kelly`s 61g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT +śrubki+fajka 177g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore +śrubki+fajka 186g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore 175g :icon_arrow: Avid FR5 135g (jedna klamka po tuningu)

Cables: (Pancerze i linki) Clark`s 132g

Cassette: (Kaseta) Shimano Deore 359g

Chain: (łanńuch) Shimano Deore 264g

Crankset: (Korby) Shimano Deore 771g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore LX 171g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT 260g

Fork: (Widelec) Manitou Skareb Comp 80mm +piwoty 1425g :icon_arrow: Manitou Skareb TPC 80mm + piwoty 1570g

Frame: (Rama) Author Traction 17,5 + miski od sterów + piwoty+hak+suport 2000g

Grips: (Gripy) Author 24g

Handlebar: (Kierownica) Truvativ XR + licznik 193g

Headset: (Stery) Ritchey 51g

Pedals: (Pedały) Shimano M520 374g

Seat: (Siodło) San Marco Blaze 262g

Seatpost: (Sztyca) Procraft 313g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 30g

Shifters: (Manetki) Deore + linki 294g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmor Bolt 66g

Stem: (Mostek) Truvativ XR 150g :icon_arrow: Kbix Pro Race 127g

Tire (Front): (Opona przednia) Kendra Karma drutówka 604g :icon_arrow: Schwalbe Rocket Ron Evo 2.1 388g

Tire (Rear): (Opona tylna) Kendra Karma drutówka 624g :icon_arrow: Schwalbe Furious Fred Evo 2.1 310g

Tubes: (Dętki) 337g :icon_arrow: Maxxis FlyWeight 189g

Wheel Front: (Koło przednie) DM18+Deore 920g :icon_arrow: to samo koło tyle że z opaską z izolacji 906g

Wheel Rear: (Koło tylne) DM18+Deore 1116g :icon_arrow: Equalizer 21+ Accent Roadrunner + Dt Revo/Comp + Alu nyple + izolacja 893g

 

Razem 11402g :icon_arrow:10569g

 

A tak rower wygląda aktualnie:

5a15847e2e544eaam.jpg

 

Zapraszam Was do oceniania/komentowania roweru.

Pozdrawiam

Edytowane przez Lookas 46
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Czemu rower poszedł na sprzedaż? :)

Na co zmieniasz?

 

P.S.

Nawet nie wiedziałem, że mieszkasz w W. Masz może jakieś fajne tracki okolic W. i Miechowa z ciekawymi trasami?

Napisano

Rower sprzedaje z prostego powodu - "Apetyt rośnie w miarę jedzenia". Zmieniam bo chciałbym złożyć coś z wyższej półki i lzejszego , ok10kg :thumbsup:

Jak tylko coś skompletuję od razu pochwalę się na forum.

 

A gdzie jakieś trasy ? Ogólnie Szlak Orlich Gniazd , Ojców. Mniejsze szlaki to np. Dolina Wodącej , Szlak Jaskiniowców . Jest tego troszkę :thumbsup:

Napisano

A gdzie jedziesz konkretnie ? Będziesz zaczynał z Wolbromia ? Jak coś to napisz PW , i ile masz zamiar kilometrów zrobić , wtedy coś zaproponuje :thumbsup:

Napisano (edytowane)

Szreniawa, Przybysławice, po prawej stronie jadąc od Miechowa w stronę Wolbroma. Myślę, że limit km nie jest wyznaczony. Jeżdżę w te okolice co roku i pomyślałem, że w końcu wypadałoby zapuścić się tam z rowerem. :)

Edytowane przez ukaniex
Napisano

Wiem gdzie to jest :icon_wink: Mam tam paru znajomych :thumbsup:

 

Jak będziesz się wybierał w moje okolice , to napisz wcześniej , być może będę miał już nowy rower i wybierzemy się gdzieś (chyba że masz już jakąś stałą ekipe) :thumbsup:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...