Skocz do zawartości

[10569g] Author Traction by zeflo


zeflo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym nie zaryzykował wrzucenia szosowej piasty do aluminiowej ramy, jednak te 5mm powoduje inne naprężenia tylnego widelca i obawiałbym się, że może coś strzelić. Co innego stal, która jest bardziej sprężysta. Niektóre firmy robią nawet fajne ramy cr-mo o rozstawie haków 132,5mm żeby dało się założyć piastę szosową lub MTB (np Surly Cross-Check albo Cotic Roadrat).

Co do piasty tylnej to nie wiem co by tu... W okolicach 150 zł jak dla mnie dobrym wyborem jest XT z autopsji wiem, że to wytrzymały i solidny sprzęt no tyle że nie filigranowy. Na bank mogę polecić produkty DT Swiss szczególnie od modelu 340 w górę ale to już inna cena niestety. Popytaj o Novateca, i klony Novateco-podobne pod różnymi nazwami. Nie jestem do nich przekonany ale są modele które zbierają całkiem niezłe opinie, poszukaj coś o wersji z 2 łożyskami maszynowymi, te na 4 się sypią z tego co czytałem i o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu szukał całych, używanych kół - jest większy wybór niż używanych piast, a i zdarzają się niezłe okazje cenowe.

 

_Grooby_ nie ma wyrobów Novateco podobnych ;) Jeśli chodzi o porównanie do Rotaza czy Boplight'a, są to 2 zupełnie odmienne konstrukcje, zaczynając od inaczej rozwiązanego sprzęgła (novatec - pieski w bębenku, rotaz - pieski w korpusie) kończąc na innym korpusie i mniejszych łożyskach. No i wagowo to inna klasa...novatec ~280g, rotaz/boplight ~235g.

 

Temat awaryjności jest troszkę kontrowersyjny, wszystkie wyższe modele mają 4 łożyska a jak ktoś kupuje taką D712, to nie jeździ nią pod bułki do sklepu czy do parku. Moja D712 ma jak na razie niewielki przebieg (~3000km), poza minimalnym luzem na boki nic się z nią nie dzieje, łożyska płynnie się kręcą, pieski bez problemu się zazębiają. A troszku po tyłku dostała, także ze względu na moją nie najmniejszą wagę ~90kg. Czy kupiłbym ją jeszcze raz? Raczej nie, szybciej dołożyłbym kasę do np Nuke proof :)

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nono, jestem pod wrażeniem, chociaż przyznam się szczerze że złożenie takiego roweru za 1200zł nie jest niemożliwe (co zresztą widać). Sam dużo siedzę na allegro i wyszukuje okazji i faktycznie czasem można wyłapać niezłe perełki - w szczególności zimą:thumbsup: Co do kół to również polecam poszukać używanych, to jednak komponent który ludzie bardzo często zmieniają z różnych względów (mam nadzieje że głownie wagowych) dlatego czasem można załapać się na naprawdę niezłe koła. Pamiętam że moje do V`ki XT/Revo/717 sprzedałem za coś koło 400zł:icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc dlatego że przechodzi tylko na tarcze , a v-ki idą do lamusa .

Szukam całych kół. Nie spieszy się,najwyzej przejeżdżę sezon na tych co mam.

 

 

A co do roweru to już przechodzi małe modyfikacje , ale dokładnie opisze je jak skończe.

Teraz mogę napisać że rower dostał nowego Skareba TPC. http://allegro.pl/manitou-scareb-comp-i1437060555.html

Brakowało pokrętła od regulacji i śrubki , na razie przełozyłem tymczasowo cały "popychacz"od poprzedniego scareba i przy okazji zalałem nowym olejem.

Dla zainteresowanych którzy chcieli by równiez robic serwis tego amorka polecam tą strone : http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005r-z-tlumieniem-tpc.html

Edytowane przez zeflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

r7 jest następcą skareba, także są braćmi :icon_mrgreen:

 

Co do wnętrzności to na pewno różnice są,ale pewnie nieznacze. Miałem okazję rozkręcać dwa skareby ,2003 i 2004 TPC . Ten nowszy jest co prawda troszkę cięższy ale w zamian jest mniej plastiku(więcej części aluminiowych). Niektóre elementy(duperele typu srubki) sa poprawione , co ZNACZNIE ułatwia rozkręcanie. Klucz lepiej pasuje , i śrubki nie obrabiają się. W starszym trzebabyło bardziej uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rzymo

 

Możesz podać konkretny model koszyka? Aż się zaciekawiłem, te ~30g to seria czy po modyfikacjach?

Przepraszam za taką zwłokę w odpowiedzi - przeoczyłem pytanie do mnie.

 

W wielu marketowych rowerach siedzą koszyki z jakiegoś plastiku, ważą < 30g :D O dziwo niektóre modele całkiem znośnie trzymają bidon. Z takich koszyków, które także wyglądają, to brat ma Tacx (taki dosyć płaski, z tworzywa - nie alu), ~35g, płacił niecałe 40zł. Zamówiłem dla siebie, mam nadzieję, że będzie ważyć podobnie.

 

 

Sam również poluję na Allegro/Ebayu/forach - mam nadzieję, że już za parę dni wszystko skompletuję i będę mógł pochwalić się sprzętem (<10kg, <2kzł, tarcze, sztywniak), oczywiście w dedykowanym wątku... ;)

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam również poluję na Allegro/Ebayu/forach - mam nadzieję, że już za parę dni wszystko skompletuję i będę mógł pochwalić się sprzętem (<10kg, <2kzł, tarcze, sztywniak), oczywiście w dedykowanym wątku... ;)

 

Może być naprawde ciekawy projekt :thumbsup: , czekam z niecierpliwością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam! Przedstawiam Wam modernizację mojego Authora. Szczegóły w rozpisce . Co do klamek to projekt przedstawiłem w tym wątku Klik!. na razie jedna jest testowana,gdy nic się z nią nie stanie,do przeróbki idzie druga klamka.Tu chciałbym uzyskać wagę kompletu 120g.

Co do tylnej piasty. Jest to piasta szosowa(oryginalnie 130mm szerokości).Ja zrobiłem do niej takie podkładki po 2mm z każdej strony,także teraz ma szerokość 134mm. Rama nie musi się teraz dużo zginać a i koło siedzi pewnie w ramie.

 

W najbliższym czasie do wymiany idzie na pewno kaseta i koło przednie.

 

 

 

 

Bar Ends: (Rogi)Boplight 58g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) 5g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Kelly`s 61g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT +śrubki+fajka 177g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore +śrubki+fajka 186g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore 175g :icon_arrow: Avid FR5 135g (jedna klamka po tuningu)

Cables: (Pancerze i linki) Clark`s 132g

Cassette: (Kaseta) Shimano Deore 359g

Chain: (łanńuch) Shimano Deore 264g

Crankset: (Korby) Shimano Deore 771g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore LX 171g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT 260g

Fork: (Widelec) Manitou Skareb Comp 80mm +piwoty 1425g :icon_arrow: Manitou Skareb TPC 80mm + piwoty 1570g

Frame: (Rama) Author Traction 17,5 + miski od sterów + piwoty+hak+suport 2000g

Grips: (Gripy) Author 24g

Handlebar: (Kierownica) Truvativ XR + licznik 193g

Headset: (Stery) Ritchey 51g

Pedals: (Pedały) Shimano M520 374g

Seat: (Siodło) San Marco Blaze 262g

Seatpost: (Sztyca) Procraft 313g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 30g

Shifters: (Manetki) Deore + linki 294g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmor Bolt 66g

Stem: (Mostek) Truvativ XR 150g :icon_arrow: Kbix Pro Race 127g

Tire (Front): (Opona przednia) Kendra Karma drutówka 604g :icon_arrow: Schwalbe Rocket Ron Evo 2.1 388g

Tire (Rear): (Opona tylna) Kendra Karma drutówka 624g :icon_arrow: Schwalbe Furious Fred Evo 2.1 310g

Tubes: (Dętki) 337g :icon_arrow: Maxxis FlyWeight 189g

Wheel Front: (Koło przednie) DM18+Deore 920g :icon_arrow: to samo koło tyle że z opaską z izolacji 906g

Wheel Rear: (Koło tylne) DM18+Deore 1116g :icon_arrow: Equalizer 21+ Accent Roadrunner + Dt Revo/Comp + Alu nyple + izolacja 893g

 

Razem 11402g :icon_arrow:10569g

 

A tak rower wygląda aktualnie:

5a15847e2e544eaam.jpg

 

Zapraszam Was do oceniania/komentowania roweru.

Pozdrawiam

Edytowane przez Lookas 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rower sprzedaje z prostego powodu - "Apetyt rośnie w miarę jedzenia". Zmieniam bo chciałbym złożyć coś z wyższej półki i lzejszego , ok10kg :thumbsup:

Jak tylko coś skompletuję od razu pochwalę się na forum.

 

A gdzie jakieś trasy ? Ogólnie Szlak Orlich Gniazd , Ojców. Mniejsze szlaki to np. Dolina Wodącej , Szlak Jaskiniowców . Jest tego troszkę :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szreniawa, Przybysławice, po prawej stronie jadąc od Miechowa w stronę Wolbroma. Myślę, że limit km nie jest wyznaczony. Jeżdżę w te okolice co roku i pomyślałem, że w końcu wypadałoby zapuścić się tam z rowerem. :)

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie to jest :icon_wink: Mam tam paru znajomych :thumbsup:

 

Jak będziesz się wybierał w moje okolice , to napisz wcześniej , być może będę miał już nowy rower i wybierzemy się gdzieś (chyba że masz już jakąś stałą ekipe) :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...