piopaj Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Wczoraj kupiłem sobie pedałki SPD M540, i mam taki problem: czy można je myć karcherem czy raczej nie??? dzięki za info. pozdrawiam
ProEvolution Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 A masz je już tak brudne? Ja kupiłem m-520 pare miesięcy temu i do tej pory nie były czyszczone Chyba że nasmarować ale to za jakiś czas dopiero na razie chodzą mi bez zarzutu Co do mycia karcherem to nie zalecałbym bo możesz wypłukać smar i sprężynki mogą nie działać jak trzeba, chyba że od razu byś nasmarował
miciu22 Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Moim przez kilka lat nie przeszkadzało mycie pod ciśnieniem- raz w roku robię serwis i smar jest, nie został wypłukany. Chyba, że przystawisz dyszę wprost do uszczelki na osi, to w środku będzie powódź
wikrap1 Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Paranoja z tym karcherem. Mam 2 komplety m520 i zawsze po błotnym wyścigu czy treningu wszędzie karcherem. Z piastami też ostrzegają wszyscy, żeby nie myć. Teraz mam nowe koła, to piasty będę omijał profilaktycznie, ale stare na kulkach myłem również karcheremi i wszystko jest ok. Nigdy nie wypłukałem smaru i był czysty. A pedały, to bez litości wal karcherem. Kilku gości z klubu ma m540 i jakoś ich nie omijają i wszystko bangla. a brak smarowania robi tyle, że ciężej sie nieco wypina. Pare kropel oliwki, czy nawet kujawskiego i dalej wszystko śmiga. Nie ma się co tak bać tego karchera.
premier2 Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Wszystko trzeba robić z głową, jak polecisz z karcherem za blisko osi pedałów, to cały syf pójdzie pod uszczelki. Co do piast, to sam osobiście załatwiłem 2 bębenki w piastach Shimano, mimo, że naprawdę uważałem i nie zbliżałem zbytnio końcówki karchera do kasety i piasty...
wikrap1 Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 A może też jak myłeś łancuch, to Ci nakapało syfu? Bębenek padł nie koniecznie bezpośrednio od karchera. W ogóle karcherem się myje z daleka. z takiej odległości, że można normalnie trzymać rękę. Tylko w miejcach, gdzie syf nie chce odpuścić mozna zbliżyć. Tak też ja zawsze myłem i nie miałem problemów ani z piastami quando, ani ich bębenkiem, ani z m520. Jak się przystawi strumień prosto w uszczelkę, to faktycznie można narobić szkód. Jedny obszar, gdzie sikam z bliska, to łańcuch, korba, kółeczka przerzutki i kaseta, od góry, albo od lewj strony, co by nie pompować w bębenek i problemów żadnych nie miałem. Smar z kółeczek przerzutki też się odziwo nie wypłukał
premier2 Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Łańcuch zawsze ściągam do mycia, po to mam spinkę, żeby ułatwiać sobie życie . Bębenki nie padły po 1 myciu oczywiście, ale coś musiało wypłukać smar i raczej deszcz tego nie zrobił... Nie mówię, żeby w ogóle nie myć, ale raczej ostrożnie i lepiej z grubsza opłukać, niż pastwić się nad przyschniętym błotem przez kilka min, waląc ciśnieniem dookoła. Czasem aż żal serce ściska, jak widzę gościa, który pakuje karcherem z 5cm po uszczelkach np od Sida, czy Reby, a potem czytam na forum o wytartych goleniach . Ale każdy uczy się na swoich błędach.
Waler Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Moj bebenek shimanowski tez nie przezyl sezonu po serii z karchera
ProEvolution Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 I dlatego polecam miska z wodą, płynem i szmatka Troche więcej roboty ale wiadomo, że nic sie nie wypłucze ani żadna drobinka piasku nie dostanie się głębiej
nax Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 Karczer i rower to w ogóle nie jest dobre połączenie, niby się nie powinno . Ale jak już to faktycznie omijać napęd, zrobić to ręcznie. A co do pedałów, mam te same i topię je, karczeruje, myję mydłem, topię w wodzie i nic im nie jest . Raz do roku rozbieram i smaruję.
ProEvolution Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 kurcze musiałbym spróbować, najwyżej nasmaruje ponownie
nax Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Najwyżej Zresztą ja gdy rozkręcam to zawsze żałuję, generalnie w środku jest stosunkowo czysto. No ale zawsze jest chwila zabawy
ProEvolution Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Nax - Ty masz 520-stki czy 540-stki?
ProEvolution Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Ja mam m-520-ki ale boje się do nich zaglądać Że coś może pójść nie tak Czy niepotrzebnie się martwię, i spokojnie mogę rozebrać i nasmarować?
senjiro Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Ja też mam 520 i Karcherem myje je bardzo często. Totalnie nic się z nimi nie dzieje i w zasadzie nie wiem co by się miało dziać bo same łożyska są prawie na końcu samej osi pedału. Rozkręcałem je kilka razy, smarowałem, dobrze kontrowałem i tak sobie śmigają z sezonu na sezon. Bębenek w kasecie to i owszem, ale pedały? Psychoza jakaś
nax Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Ja mam m-520-ki ale boje się do nich zaglądać Że coś może pójść nie tak Czy niepotrzebnie się martwię, i spokojnie mogę rozebrać i nasmarować? rozbieraj nie ma czego zepsuć Kulek nie pogub i tyle
Niedzwiedz1 Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 Nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mył pedały, a moje 520 mają już prawie 19.000 km
Schwefel Napisano 30 Stycznia 2011 Napisano 30 Stycznia 2011 Ja również sobie nie przypominam. Same się myją na deszczu.
ProEvolution Napisano 31 Stycznia 2011 Napisano 31 Stycznia 2011 No ja też do dzisiaj nie myłem ale jutro mam zamiar je rozebrać, wyczyścić i nasmarować Posłucham się rad Naxa
detonator Napisano 31 Stycznia 2011 Napisano 31 Stycznia 2011 Jak by były jakieś kłopoty z serwisem, to zerknij TU Tam opisałem serwis 540'stek
onkiel Napisano 31 Stycznia 2011 Napisano 31 Stycznia 2011 rozbieranie jest banalne , tylko wczesniej trzeba dokupic sobie klucz 7.
senjiro Napisano 31 Stycznia 2011 Napisano 31 Stycznia 2011 Jak by były jakieś kłopoty z serwisem, to zerknij TU Tam opisałem serwis 540'stek No to żeś mnie zaskoczył bo myślałem że jest w nich łożysko maszynowe, a środek wygląda tak jak w moich 520`stakch
Mod Team bogus Napisano 31 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 31 Stycznia 2011 Shimano i łożyska maszynowe - to się przecież wyklucza. A co do budowy to wszystkie pedały Shimano począwszy od 505 a skończywszy na 980 mają takie same wnętrza różniące się jedynie uszczelnieniami. Oczywiście niektóre mogę być tu i ówdzie odchudzone.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.