Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Zestaw Busch&Muller


Logan21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

To mój 1 post. Chcę sobie kupić zestaw oświetlenia przedniego wraz z dynamem (bo mam taką chińszczyznę i chcę w coś w końcu zainwestować)

 

Mam na oku lampkę i właściwie już ją zamówiłem...Co ciekawe obliczyłem, że przy dzisiejszym kursie waluty Euro bardziej opłacało mi się zamówienie produktów z Niemiec niż kupienie tego w Polsce. Po moich obliczeniach wyliczyłem, że oszczędzam ok. 100zł-dla mnie to dużo!

 

Pragnę, by znawcy tego typu sprzętów podzielili się ze mną uwagą, co zasługuje na plus czy na minus, co Ci się podoba i co Ci się nie podoba.

 

Mój zestaw który sobie obrałem to:

 

a ) Dynamo-DYMOTEC 6 6V/3W-bardzo dobrej jakości podobno... 27 Euro

 

b ) Lampa przednia na dynamo-Busch&Müller Lumotec IQ Cyo T Senso LED-Tagfahrlicht mit StVZO-Zulassung 56,9 Euro + przesyłka wszystkiego kurierem DHL 15 Euro.

 

Wstawię zdjęcia jako załączniki.

 

Co sądzicie o tej lampce? Piszcie śmiało, tylko nie chcę opinii typu;"Jaki koleś, tyle pieniędzy na oświetlenie do roweru"

 

Moje spostrzeżenia: Ogólnie lampka bardzo mi się podoba, od razu wpadła mi w oko. Jest zaawansowana technologicznie. Strona producenta to www.bumm.de -jeśli ktoś umie po Niemiecku to wszystko zrozumie. Wybrałem Niemiecki sklep po 1, że skalkulowałem opłacalność takiej opcji a po 2 takiej lampki nie ma w Polskich sklepach internetowych, są różne BM`ki CYO ale starsze modele. Baaardzo długo przemyśliwałem sprawę wcześniej i badałem rynek zanim jeszcze zdecydowałem się na model. Na oku miałem też model RT FLY również z LED, i dodatkowymi super jasnymi 6 LEDami do jazdy dziennej, czujnikiem zmierzchu (tryb AUTO), funkcją świecenia postojowego(kondensator)-jakby ktoś był zainteresowany znalazłem filmik firmy Busch&Muller http://www.youtube.com/watch?v=JRaIQqLwblM .Generalnie uważam, że są to idealne lampki dla ludzi ceniących bezpieczeństwo, jakość wykonania i bezobsługowość. Ta Niemiecka firma jest wzorem godnym naśladowania-precyzja, pomysłowość, estetyka to główne jej cechy. Dla mnie lampka spełnia wszystkie moje potrzeby bezpieczeństwa na drodze! To co mi się w niej ewentualnie mniej podoba to to że:

 

1) Jest troszkę jakby to powiedzieć "przy sobie", obła-sprawia wrażenie dużej choć tak naprawdę jest lekka, tylko 100g.

 

2) Nie wiem czy się ze mną zgadzacie ale troszkę zwraca na siebie uwagę. Znając Polskie realia to mogę się wszystkiego spodziewać-wiecie na pewno o co mi chodzi.

 

Nie chcę inwestować w dynamo w piaście bo codziennie w nocy nie jeżdżę, a instalacja takiego dynama jest wydatkiem ok. 200zł-bynajmniej tak mi powiedziano.Tak więc nie namawiajcie mnie na piastę-wiem, że stabilniejszy prąd przy wolnych obrotach, mniejsze opory...

To tyle...jak coś sobie przypomnę jeszcze to dopiszę. Dziękuje wszystkim za przeczytanie i serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów, moderatorów i administratorów :)

post-135837-0-64154400-1296078152_thumb.jpg

Napisano

Działa, jest wystarczające do oświetlania drogi - co prawda nie wytrzymuje porównania pod względem mocy z współczesnym oświetleniem bateryjnym ale nie o to tu chodzi.

 

Dodatkowo kupując w Niemczech dostajesz nowe lub najnowsze wersje - a w Polsce często mamy leżaki magazynowe sprzed roku czy dwóch.

 

Co do piasty to koszt samej piasty jest porównywalny z kosztem tego dynama :

http://allegro.pl/piasta-przod-shimano-dynamo-6v-3w-36h-i1423455715.html

Kwestia ile zechcą z ciebie zedrzeć za przeplecenie koła i szprychy - 36zł za szprychy + ze 30 za robociznę => 160 zł.

Napisano

O właśnie! Oto chodziło...luźne podejście do tematu. Brawo DominikM. Dzięki, wziąłem twoją wypowiedź pod uwagę-doceniam!

 

BTW Jeśli chcecie wiedzieć ile zaoszczędziłem kupując w Niemczech przedstawię nieskomplikowane kalkulacje:

 

POLSKA:

 

Sklep rowerystylowe.pl: (wszystkie ceny na dzień dzisiejszy)

 

-Busch&Müller Lumotec IQ Cyo T Senso LED-jednak jest najnowszy model! Cena :o 364,8zł

+

-Dymotec 6 Dynamo tradycyjne-129,9zł

 

+Przesyłka ok. 20zł =514,8zł

 

NIEMCY:

 

Sklep kurbelix.com (-"-) Dodatkowo w sklepie facet mówi trochę po Polsku ;D

 

-Busch&Müller Lumotec IQ Cyo T Senso LED 56,9 Euro

+

-Dymotec 6 Dynamo-27 Euro

+

Przesyłka kurier DHL-18.9 Euro =105,8 Euro co po przeliczeniu dzisiejszego kursu (3,88zł) daje 398,63zł-za tyle w Polskim sklepie zapłaciłbym tyle tylko za lampkę wraz z przesyłką

 

Jest to przestroga dla wszystkich potencjalnych nabywców tego typu sprzętu-oszczędziłem 116,17zł,

Napisano

Dzisiaj dostałem paczkę, otworzyłem! A tu szook i mieszane uczucia...To jest takie małe??? Myślałem, że będzie sporo większe niż jest. Kurde! To mnie wręcz zszokowało, już nie mówię, że zaskoczyło!

 

Myślałem, że przysłali miniaturkę!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wstawiam zdjęcia dla zainteresowanych jak lampka się prezentuje i jak świeci DRL (dolne ledy do jazdy dziennej jak i nocnej). Może później wstawię fotki jak świeci na drodze...

 

258482buschmuellerlumot.th.jpg

 

dsc01402ql.th.jpg

 

dsc01401y.th.jpg

 

Ogólne wrażenia bdb, lampka spisuje się znakomicie. Kompletnie nie muszę pamiętać o ładowaniu czy wymienianiu baterii :D. Dynamo DYMOTEC 6 również dobrze się spisuje, jest ciche i stawia mniejsze opory niż tamto które miałem-tanie chińskie, hałasujące...Nie wątpliwym plusem jest duża moc przy wolnych obrotach, przy spacerku z rowerem osiągamy napięcie ok. 3-4V i natężenie ok 0,5-0,6A. Jest to uważam bardzo dobry wynik! Przy takiej prędkości lampka BM przednia świeci płynnie, nie ma mowy o migotaniu (lampkę można zasilać również z baterii/akumulatorków połączonych szeregowo-7,5V)...

 

Przejdę do minusów-biorąc sprawę obiektywistycznie...więc minusy to jak na razie: 1. cena, 2.dosyć krótki jak dla mnie czas działania świateł postojowych na kondensatorze (2 LED)-świecą mocno ale pełnym blaskiem przez ok. 1 minutę, później świecą słabiej, słabiej, słabiej-chyba narzekam, 3. Sensor jest mniej czuły niż w wersji sportowej tej lampki... Czyli tej bez odblasku na reflektorze którą miałem dostać a dostałem wersję słabszą. Wbrew temu jestem zadowolony ponieważ czytałem w opiniach na bumm.de, że ta sportowa wersja która miała do mnie przyjść może i ma te 20 lux`ów więcej ale zostawia czarną przestrzeń wokół rowerzysty-w przeciwieństwie do tej którą ja otrzymałem...Sklep mnie trochę oszukał ale nie na kasie, bo w sumie wersja 40 lux jest droższa od 60`tki. Dodam tylko, że wspomniany sensor zmiany trybu (dzienny/nocny) działa z opóźnieniem 8s, po to by np. w nocy nadjeżdżający z przeciwka pojazd oświetlający nas nie powodował zmiany trybu na dzienny-pomysłowe. Ogólnie jestem zdania, że te LEDy do jazdy dziennej to tylko mało potrzebny bajer-bo jak na razie w żadnym kraju nie wymaga się od rowerów świateł do jazdy dziennej (DRL). Na usprawiedliwienie tego pomysłowego marketingowego bajeru dodam, że LEDy SMD świecą bardzo mocno i szerokim kątem, więc czy na pewno zapewniają nam lepszą widoczność?

Odpowiedź brzmi-TAK!. Główny reflektor ma oświetlać rowerzyście drogę, natomiast poniżej znajdujące się LEDy świecą na wprost-oświetlają bliskie pole wokół roweru a także bardzo poprawiają widoczność roweru z dalekich odległości!

 

naprawdę jestem z tej lampki zadowolony, świetnie oświetla drogę, ładny szeroki promień oświetla całą szerokość drogi i 11 m do przodu...inni cykliści na dynamach mogą pozazdrościć. Tak jak powiedział kolega wcześniej, nie ma sensu porównywać jej do lamp/latarek zasilanych napięciem stałym z akumulatorka/baterii, bo to nie ma sensu... po za tym akumulatorowe oświetlenia są droższe, czasem nawet dużo droższe. Obawiałem się, że lampka będzie szybko zwracać na siebie uwagę...teraz już się nie obawiam-lampka jest malutka i zgrabna- "nie stanowi elementu który rzuca się w oczy". jej kolory są ładnie stonowane i klasyczne-eleganckie! Materiały z jakich ją wykonano oceniam na co najmniej BDB, w końcu to lampka z napisem "MADE IN GERMANY". Zaufałem firmie BM i będę ją polecał-bo to naprawdę firma z przyszłością...tak na marginesie to na dzień obecny firma istnieje 80-parę lat, nie wiem dokładnie ile ale przeczytacie o niej na ich domowej stronie bumm.de .

 

To tyle...na razie!

 

Dodam tylko, że lampki nie da się całkowicie wyłączyć (nie ma wyłącznika on/off)...w sumie jest to plus dla tych rowerzystów którzy mają dynamo w piaście-ponieważ oni nie mogą wyłączyć swojego dynama z pracy tak jak dynama butelkowego, więc jeśli jadą to dynamo z piastą cały czas wytwarza energię...o co tu chodzi?... No tak-Niemcy o tym pomyśleli w ten sposób: "Skoro jadąc z dynamem w piaście cały czas wytwarzam energię, bez różnicy czy chcę czy nie chcę...to lepiej to wykorzystać" I tak powstała innowacja, przeniesienie samochodowego DRL do rowerów-czyli bajer nie wymagany przez przepisy, aczkolwiek nie jest to rzecz całkiem zbędna...wręcz przeciwnie bardzo się przydaje...wyobraźmy sobie sytuacje, jedziemy na małą wycieczkę naszym rowerem z dynamem w piaście, po kilku nastu minutach jazdy zacina deszcz lub co gorsza śnieg z deszczem, a my musimy zdążyć na czas, pozostając bezpiecznym na drodze...właśnie od tego są te światła do jazdy dziennej w tej lampce. Trzeba powiedzieć, że w czasie jazdy na pozycji "T" (tryb dzienny), diody LED smd świecą bardzo bardzo mocno i nie można nas nie zauważyć. Działa to w ten sposób, że kiedy przełączymy z pozycji nocnej na dzienną, główny reflektor przygasa (zmniejsza się jego natężenie świecenia), za to kosztem jego diody do jazdy dziennej świecą pełnym blaskiem!

 

Mam nadzieję, że teraz rozumiecie... Dziękuje!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...