piotrulek84 Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Już się poprawiam. Jeśli gdzieś naciągnąłem wagę proszę dać znać ponieważ część parametrów jest z internetu Wszelkie sugestie mile widziane Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Fizik 8g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR 264g, tarcza Shimano SM-RT53 180mm 200g, adapter 19g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano m 486 398g, tarcza Shimano SM-RT53 160mm 151g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire L3 87g Cassette: (Kaseta) Shimano HG50 11-32 358g Chain: (łańcuch) Shimano CN-HG61 300g Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M770 44/32/22 175mm 853g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M770 152g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M770 263g Fork: (Widelec) Manitou R7 MRD Absolute 100 1518g Frame: (Rama) Merida FLX carbon 18 1200g Handlebar: (Kierownica) FSA xc1800s 31,8/580 200g Handlebar Tape: (Owijka) Fizik Bar Tape 10g Headset: (Stery) FSA ZS3 tuned 55g Pedals: (Pedały) Crank Brothers EegBeaters C 294g Seat: (Siodło) Selle Italia SLR TT 145g Seatpost: (Sztyca) KCNC pro lite 8000 31,6/400 165g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida 23g Shifters: (Manetki) Shimano XT SL-M770 rapidfire bez monitorków 225g Skewers: (Zaciski koł) Shimano 120g Starnut: (Gwiazdka) 15g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 31,8/120 120g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Evo 2,1 420g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo 2,1 460g Top Cap: (Top cap) FSA 15g Tubes: (Dętki) Schwalbe xx light 100+101g Wheel Front: (Koło przednie) 885g -Hub: (Piasta) Shimano HB-M495 centerlock -Rim: (Obręcz) Merida FLX -Spokes: (Szprychy) stalowe -Nipples: (Nyple) alu -Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) 1173g -Hub: (Piasta) Shimano HB-M495 centerlock -Rim: (Obręcz) Merida FLX -Spokes: (Szprychy) stalowe -Nipples: (Nyple) alu -Rim tape: (Opaska) I do kompletu fotki: http://picasaweb.google.com/111157767574998738868/Menda?authkey=Gv1sRgCJevm_Wg4YCESw#5566171828160883986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 A gdzie zdjecia...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 I do kompletu fotki: http://picasaweb.google.com/111157767574998738868/Menda?authkey=Gv1sRgCJevm_Wg4YCESw#5566171828160883986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dogwill Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Fajny rowerek tylko czemu z przodu elixir, a z tyłu zwykłe shimano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość JGa Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Dogwill może dlatego że funduszy starczyło na jeden a wiadomo ze przedni ważniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 (edytowane) Sprzęt jest w trakcie budowy. Troszkę ostatnio zwolniłem bo wyskoczyły mi niespodziewane wydatki. Nie dość, że z tyłu Shimano to Elixir jezdzi na tarczy Shimano - kolizja centerlocka i IS. To zmieni się dopiero jesienią jak przyjdą koła. Do zejścia jest prawie 100g na samej tarczy przedniej, bo mam Elixira i koła ważą ok 2050, także po zmianie na planowane 1480g ubędzie sporo. W szufladzie czeka zestaw bezdętkowy Caffelatex. Jak znajdę czas to się pobawię. W najbliższych planach jedynie pryśnięcie proszkowo zacisku sztycy na czarno i zaślepienie otworów powstałych po demontażu monitorków rapidfire. Powiecie mi dlaczego mój R7 stoi tak wysoko? Wykorzystuje całe 100mm skoku ale jeszcze 30mm zostaje... To niepotrzebnie podwyższa pozycję na rowerze. Wszystkie tak mają? Da radę coś z tym fantem zrobić? Edytowane 25 Stycznia 2011 przez piotrulek84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Link do zdjec wklejam do postu nr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Uściślę. Shimano to hamulce, które były oryginalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Na czym polegał tunning sterów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 ZS3 ma górną część bardzo wysoką, ok 25mm. Stoczyłem tą tuleję na 5mm. Dodatkowo należało przenieść wewnętrzną uszczelkę do części docelowej - wyfrezować rowek głębokości 1mm w tym co zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustMe Napisano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Ogólnie bardzo ładny rower, ale nie nazwałbym go Mendą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Ładna ta rama i fajna waga. Może w przyszłym sezonie pomyśle nad taką. Dzięki za patent ze sterami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Menda to tak pieszczotliwie a ramka to mój pierwszy carbon i od pierwszych dni nie miał lekko. Kierując się opiniami ludzi, którzy nigdy na węglu nie jeździli doszedłem do wniosku że od razu po zakupie przetestuję ramę pod kątem wytrzymałości, najwyżej do carbonu nigdy nie wrócę. Przetrwał nie małe chopki i nigdy nie wrócę do alu. Bardzo podoba mi się wygoda- spece policzyli że tylny trójkąt ugina się do 4,6 mm. To wystarcza P.S. Do alu wrócę za jakiś czas jak będę budował wymarzone enduro na wyjazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Kolejna zmiana - przyszedł czas na zaciski. Po burzliwej debacie zadecydowałem że wezmę Corratec 44g. Takie same jak KCNC czy inne Tokeny Stare zaciski ważą 120g, także miło, że odejdzie 76gram. Oto aktualizacja: Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Fizik 8g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR 264g, tarcza Shimano SM-RT53 180mm 200g, adapter 19g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano m 486 398g, tarcza Shimano SM-RT53 160mm 151g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire L3 87g Cassette: (Kaseta) Shimano HG50 11-32 358g Chain: (łańcuch) Shimano CN-HG61 300g Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M770 44/32/22 175mm 853g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M770 152g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M770 263g Fork: (Widelec) Manitou R7 MRD Absolute 100 1518g Frame: (Rama) Merida FLX carbon 18 1200g Handlebar: (Kierownica) FSA xc1800s 31,8/580 200g Handlebar Tape: (Owijka) Fizik Bar Tape 10g Headset: (Stery) FSA ZS3 tuned 55g Pedals: (Pedały) Crank Brothers EegBeaters C 294g Seat: (Siodło) Selle Italia SLR TT 145g Seatpost: (Sztyca) KCNC pro lite 8000 31,6/400 165g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida 23g Shifters: (Manetki) Shimano XT SL-M770 rapidfire bez monitorków 225g Skewers: (Zaciski koł) Corratec 44g Starnut: (Gwiazdka) 15g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 31,8/120 120g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Evo 2,1 420g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo 2,1 460g Top Cap: (Top cap) FSA 15g Tubes: (Dętki) Schwalbe xx light 100+101g Wheel Front: (Koło przednie) 885g -Hub: (Piasta) Shimano HB-M495 centerlock -Rim: (Obręcz) Merida FLX -Spokes: (Szprychy) stalowe -Nipples: (Nyple) alu -Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) 1173g -Hub: (Piasta) Shimano HB-M495 centerlock -Rim: (Obręcz) Merida FLX -Spokes: (Szprychy) stalowe -Nipples: (Nyple) alu -Rim tape: (Opaska) Aktualna waga - 10221g. Zacisk sztycy przerobiony. Trzeba tylko pomalować. I dodać do rozpiski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Przyszła kaseta oraz łańcuch. Komplet XTR. Kaseta jest używana, ale w super stanie. Łańcuch jest nowy. Cena była ok; łańcuch przyjął się bez problemu. Waga - 224g kaseta i 272g 109 ogniw wraz ze spinką. Aktualna waga - 10059g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Bardzo fajny rowerek. A jakie koła chcesz wstawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 240's,może Macki,CxRay. Obręcze zastanawiam się, bo sprzęt ma być dość bezawaryjny. 400g, jak zaszaleję to 350. Czyli 717,może coś lżejszego ze stajni Ztr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 XC717 jest mniej więcej (jak nie mniej) wytrzymała co ZTR Crest/355 więc śmiało możesz brać lekkie obręcze. A piasty takie na ile starczy kasy O ile dobrze widzę, to masz XTeka shadow, koło 40g mniej od tego co masz w rozpisce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) Drobne zamieszanie na papierze wywołuje prawdopodobnie rama ponieważ jej i kilku innych rzeczy nie ważyłem jak już wspominałem tylko wrzuciłem wagę podaną przez producenta. Muszę to skorygować, bo na forum wagi kręcą się w granicach 1250 z elementami sterów. Dzięki za uwagę odnośnie przerzutki. Skoryguję również wagę łańcucha i będzie pasowało. Chciałbym tylko zaznaczyć, że podana waga zgadza się z wartością z wagi wieszanej. I dzięki wielkie za miłe opinie. Mam jeszcze pytanie o piasty. 240 ponoć dość opornie się kręcą. Nawet filmik jeden widziałem. Odpowiednie uszczelnienie swoje robi. Jak ma się sprawa w przypadku Macków czy Princa/Princessy? Na przykładzie korb XT zastanawiam się nad tym po co ładować pieniądze w sprzęt lekki, który daje opory o tyle większe co ze 3kg wagi roweru. Przecież trwałość trwałością ale nie czuję dużo lepszego odejścia niż 13kg Focus na korbach zwykłych Shimano, które kręciły się świetnie. Pozycję już dopracowałem... Edytowane 3 Marca 2011 przez piotrulek84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Dzisiaj założyłem nowe koło na tej piaście i nie czuję by się cokolwiek z oporem kręciło. Bardzo fajnie lekko się da ją rozbujać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Rozumię, że na Dt 240. Może i na nie padnie... W każdym razie do podjęcia decyzji zostało jeszcze odrobinę czasu. Z nowości - owijka to nie to. Zamówiłem chwyty KCNC EvaForm. I korki wyrzucę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Też nie wiem skąd się wzięło u Ciebie to oporne kręcenie... ja od zeszłego roku mam koła na 240 i nie zauważyłem aby się ciężko kreciły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Na tym forum był temat odnośnie 240 i filmik jednego z użytkowników na którym zakręcił kołem na maksa. Koło kręciło się nie dłużej niż 3sek. Inni napisali mu, że te piasty tak mają; że to uszczelnienie labiryntowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Bzdura. Jak wrócę do domu to mogę Ci nakręcić swoje kółka które mają już parę tysięcy przekręcone i tylko jedno łożysko kwalifikowało się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 To coś z tym kołem musiało być nie tak, miałem do czynienia z 240s i kręciły się normalnie. Co do korby, musiałbyś ją rozkręcić, wszystko przeczyścić i złożyć z powrotem, być może przy montażu w sklepie coś spaprali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.