kos Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 witam szanowne gremium mam ja sobie ci rowerek koga miyata flyer 56cm, utrzymany tak jak na ponizszych fotografiach : http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyer22032010# jednak kilka dni temu wpadła w me rączki po bardzo okazyjnej cenie korbaultegra 6603 / triple/ na sztywna os z suportem dura ace 7900. postanowilem zalozyc ja do swojej wyscigowki. nie obeszlo sie bez kilku drobnych modyfikacji, jednak finalnie nie zmienilem chyba zbytnio konstruktorskich wniosków. koga na ultegrze ht2 wyglada tak : http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyerRok2011# pytanie brzmi czy ta w sumie ' nowoczesna ' korba , nie zaburza czasem klasyki i oldschoolowego ducha mojego sprzętu ? jak to wyglada w waszych oczach i odczuciach ? wg mnie calkiem pasuje ; ) ale nie jestem do konca przekonany. czekam na opinie ; ) pozdrawiam aktualny link do galeri : http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyer25012011#
kos Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Napisano 26 Stycznia 2011 generalnie obydwie to ultegry, mniemam ze chodzi o 6603, mozesz jasniej ?
Aurox Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Ta oldschoolowa to 600, ta ze zintegrowaną osią to Ultegra. To ta sama grupa (co pewnie doskonale wiesz) tyle że 600 było kiedyś a teraz (coś koło 2000r.) zmienili nazwę na Ultegra. Cały rower w klasycznym duchu to świetna sprawa, a do tego jak był wyprodukowany we Włoszech to już w ogóle szaleństwo i ekstaza. Taki detal trochę (ale tylko trochę) razi. Dopóki nie założysz trekkingowego mostka to nikt cię nie oskarży o bezczeszczenie. Zostań przy nowszej korbie, sztywniejsza korba i wyższa grupa suportu. Krążą opinie że na "dawnych" Dura Ace robiło się xx000 km a na obecnie sprzedawanych tylko x000 km. IMO ta opinia jest trochę wyolbrzymiona. a więc: Ultegra lepsza ale kole
kos Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Napisano 27 Stycznia 2011 ta 600tke fc6400 mialem na suporcie VP bc72 bodajze za 30 niecale pln, poprzedni oryginalny, byl dlugo nie robiony i jak ja dostalem ją to juz bieznie byly troche zeżarte. i szumiało trzeszczało. też chyba zostawię 6603 tyle ze zrobie jej ladny poler na lusterko dzięki za pomoc ; )
Aurox Napisano 27 Stycznia 2011 Napisano 27 Stycznia 2011 Pamiętaj że na korbie znajduje się bardzo cienka i bardzo twarda warstwa bezbarwnej lub szarej anody. Zabezpiecza przed utlenianiem aluminium. Albo czyścisz andodę (brak efektu wizualnego) albo ździerasz anodę do gołego aluminium. Robi się lustro, które po 2 miesiącach szarzeje i traci połysk. Tu poczytaj http://www.forumrowerowe.org/topic/60844-polerowanie-elementow-wszelkich/ PS Też mam koge miyate, model prologue. Jezdzi jako OK. Zainstalowałem tam tą korbę http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5d1f43ed-82ec-48d0-b6e2-65f92ecdfcbe&Enum=115 wypolerowałem na lustro i wygląda znakomicie
kos Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Napisano 28 Stycznia 2011 to taka sama jak moja modelowo fc6400, tyle ze ja mam blaty biopace ; ) jeszcze zastanawiam sie nad polerowaniem ; ) realizuje teraz projekt roweru trekkingowego i troche mnie on pochłania.
mekp Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 Witam. Na 600 wyglądał lepiej. Zastanawia mnie tylko to dlaczego zamontowałeś pokładkę (tą aby znaleźć cm różnicy mufy i osi korby) włąśnie w takim miejscu. Podkładki daje się pomiedzy ramę a miskę z resztą w suporcie dają takie podkładki. Bałbym się montować tak jak masz to zrobione ponieważ na osi Holowtecha w miejscu gdzie powinny przychodzić bieżnie jest trochę szerzej i wg tam powinny toczyć się łożyska. Pozatym w ten sposób upośledzasz sztywność systemu bo osuwasz lewe ramię od łożysk. Podkładki kupisz w sklepie za pare złotych (swego czasu dorabiałem sobie takie ale gra jest warta świeczki ) pozdrawiam xMekpx
kos Napisano 12 Lutego 2011 Autor Napisano 12 Lutego 2011 ta podkladka ktora widac, przy lewym ramieniu, jest przelozona ze strony prawego ramienia. znajdowała się między pająkiem a suportem. dorzucili ją tam by odstawić pająk od ramy, dzięki czemu wcisnęli tam trzecią koronkę. a że ja potzrebowałem znów zrobić na 2 rzędy, to dalem ja ną na drugą stronę. sprawdzałem to o czym mówisz i akurat w tym przypadku nie upośledza pracy osi z łożyskami, wszystko odbywa się ;smooth; chociaz, faktycznie, sproboje z dystansami między miski a mufę , dobry pomysł. mnie też się wydaje żę na 6400 wyglada lepiej, ale na 6600 jest lepsze przekazanie siły ... przez co wiadomo, efektywniej, jeździłem i na 6400 i na 6600 i niestety czuć różnicę.. generalnie nie zrobiłem tego tak jak piszesz ( podkładki między mufę a miski ) bo wzsyscy sprzedawcy zarzekali się, że suporty szosowe sprzedawane są bez tych podkładek. bo nie są potzrebne czy co ? przydałyby się ; ) pozdrawiam,kos
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.