pbubnowski Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Witam, szukam nadal roweru w kwocie około 6500zl. Dostałem taką propozycję oprócz tych we wczesniejszych tematach. lapierre race pro 500 z 2010roku ze sklepu z gwarancja: Rama : New Full Carbon UD Monocoque . Amortyzator : RockShox Recon Race SA 100mm LO . Manetki : Shimano SLX. Przerzutka tył : Shimano XT . Przerzutka przod : Shimano SLX . Korby : Shimano FCM542 22x32x44. Wkład suportu : Press fit. Obręcze : Alex SX44 32 H . Piasty : Shimano HBM525 Hubs . Hamulce : Formula RX 160/160 . Kaseta : Shimano HG50 9S 11X32. Sztyca : Lapierre Light 31.6X350mm. Mostek : Lapierre XC Pro 31.8X100mm. Kierownica : Lapierre XC Comp 31.8 20x640mm . Stery : Alloy Semi-Integrated Cartridge . Siodełko : San Marco Ponza Steel White . Opony : Hutchinson Python Rlight TS 26X2.00 . i to za 6500zl warto go brac? jakie macie opinie o tym rowerze? dzieki pozdrawiam
n4k5 Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Jesteś pewnien, że chcesz wydać aż 6.5k na hardtaila? Jaki styl jazdy preferujesz? Jak jeździsz? Gdzie jeździsz?
uraz Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Moim zdaniem nie warto bo poza ramą nie ma żadnej dobrej części w tym rowerze.
Sol Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 A co takiego złego jest w XT, Reconie czy RX? Powiem tak - zważywszy, że nowy kosztuje blisko 9k, jest to oczywiście taniej. Jednak powinieneś mieć świadomość, że Lapierre to mniej więcej półka Scotta czy Treka, więc się cenią. Inni w podobnym budżecie dają trochę więcej, i to bez przeceny. No ale nie każdemu muszą odpowiadać mydelniczki . Tak czy inaczej ramy Lapierre są renomowane. Pytanie tylko czy potrzebny ci ścigacz.
Schwefel Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Przerzutka XT to jest i w Krossie za 1300zł. To są grosze w porównaniu do ceny tego bika. Chociażby przywołany Scott w niższej bazowej cenie daje Rebę i napęd 10sp. Imho dużo lepsza baza do rozbudowy niż ten Lapierre. Warto poczekać aż się pokaże w sklepach. http://www.scott.pl/product.php?id_cat=387&id_prod=1997
Dogwill Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Zgadzam się, ale w tym sezonie scott mnie wkurzył Po co zmieniali scale był piękny i tyle, po co psuć doskonałość.Ten nowy scale jakoś mniej mi się podoba.
Rulez Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 No właśnie jak by tak porównać, rama która z pewnością daje większy komfort niż najlepszy carbon : http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=96&id=901
uraz Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 A co takiego złego jest w XT, Reconie czy RX? Nic pod warunkiem że kupujesz rower za 3K
Sol Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 O, a czemu nie za 4, 6 czy 8? Panowie sry, ale to że XT montują w tanich rowerach to żaden argument, tak samo jak to że Deore montują w drogich. Co w obu przypadkach jest faktem. Liczy się rama, a ta w przypadku Lapierre raczej zła nie jest . Co do tematu, powtórzę że Lapierre się ceni, więc jeżeli jest możliwość nabycia ich roweru taniej, to warto się zastanowić. Albo kupić coś innego. Ale o to akurat autor nie pytał
Rulez Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Albo kupić coś innego. Ale o to akurat autor nie pytał Oj pytał. pytał, dosyć długo już pyta, chyba mu się nie spieszy.
Rulez Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 http://www.forumrowerowe.org/topic/65139-rower-dobre-xc-na-szlaki-itp-gotowedo-zlozenia-do-6000zl/page__p__682964#entry682964 http://www.forumrowerowe.org/topic/82183-rower-warto-takiego-ktma-w-tej-cenie/page__p__811806#entry811806
exocet Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 faktycznie , poszukiwania trwają już jakiś czas , za 6500 HT ?! to najlepiej coś złożyć, kupić dobrą ramę i poszukać części pod swój styl jazdy i preferowany teren, popytaj u przedstawicieli czy mają jakieś ramy z zeszłego roku, uwierz można czasem ramę kupić z dobrym rabatem... Będziesz sie ścigał w maratonach/XC ? A jak tak to będzie twój pierwszy sezon startowy ? pzdr
Rulez Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Faktycznie trwają sporo, w dodatku napisał tam, jak chce jeździ
uraz Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Panowie sry, ale to że XT montują w tanich rowerach to żaden argument, tak samo jak to że Deore montują w drogich. Co w obu przypadkach jest faktem. Liczy się rama, a ta w przypadku Lapierre raczej zła nie jest Rama liczy nie bardziej i nie mniej niż pozostałe komponenty. Po co komuś karbonowa rama jeśli nie ma napędu i kół, które pozawalają w pełni cieszyć się szybką jazdą? Nie lepiej za te 6K kupić rower na identycznej jak karbonowa, raptem 400g cięższej ramie aluminiowej z osprzętem XT/XTR lub X9/X0, rasowym amortyzatorem i dobrymi kołami? Dla mnie sprawa jest oczywista. Teoria o rozbudowywaniu roweru w przyszłości jest o kand dupy potłuc bo jak ktoś planuje wpakować kasę w zmianę wszystkiego poza ramą to rozsądniej będzie po prostu kupić z czasem nową lepszą ramę.
Sol Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Nie wiem czy lepiej, bo to kwestia preferencji autora, a tych nie znam. W każdym razie, idąc Twoim tokiem rozumowania, Level A2 czy bazowy Unibike będą najlepszym wyborem, byle byłyby obwieszone XTRem. Dla mnie to dyskusyjne założenie. Nie zgadzam się też ze twierdzeniem, że rama nie znaczy więcej niż osprzęt, jak również ze stawianiem znaku równości między karbonem i alu. Wystarczy wskazać, że na tym pierwszym da się zbudować rower, który wagowo zostawi alu z tyłu, bez utraty sztywności i z zyskiem na komforcie. Niektórym może na tym zależeć . Teorię, którą ty roztłukłeś o kant ja wypróbowałem na sobie. I miałem naprawdę dużo frajdy wyszukując i zmieniając na przestrzeni sezonów osprzęt, tudzież zbijając wagę, i to bynajmniej nie w celach wyścigowych. Ot taki konik . Miałbym jeszcze większą frajdę, gdybym miał karbonową ramę, ale w czasach gdy nabywałem swój sprzęt, kompozyty nie były jeszcze tak popularne jak teraz i zabijały ceną. P.S. W tym Lapierre nie ma komponentów nie pozwalających cieszyć się jazdą.
exocet Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Lapier na pewno będzie cieszył jazdą ale może warto by sie pokusić o wylicytowanie fulla ( jednak ), to dopiero początek licytacji , może nie pójdzie za opcje kup teraz , może sie uda i kolega zostanie posiadaczem bardzo przyzwoitej maszynki.., http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330523622053 pzdr
Rulez Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Sam rower cacy i da więcej frajdy z jazdy niż sztywniak, tylko ten sprzedający ... Już wcześniej wrzucałem, ale się nie wyświetlało: http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-ninety-six-hfs-3000-d-2010.html Myślę, że warty rozważenia, zwłaszcza do amatorskiej jazdy, da więcej komfortu niż carbonowy sztywniak, przy tym pozwoli na szybką jazdę XC.
sivydym Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Rulez - świat się kończy. Już któryś temat gdzie polecasz Meride i teraz juz sam nie wiem czy żartujesz jak z Cube czy to tak na serio.
Rulez Napisano 26 Stycznia 2011 Napisano 26 Stycznia 2011 Zawsze polecam mniejsze zło Niestety raczej nie znajdzie się innego fulla do XC (zbliżonego prowadzeniem i pozycją do ht) w takiej cenie i z takim osprzętem.
uraz Napisano 27 Stycznia 2011 Napisano 27 Stycznia 2011 W każdym razie, idąc Twoim tokiem rozumowania, Level A2 czy bazowy Unibike będą najlepszym wyborem, byle byłyby obwieszone XTRem. Gdzie znalazłeś taki tok rozumowania bo chyba nie w tym co napisałem. Nie zgadzam się też ze twierdzeniem, że rama nie znaczy więcej niż osprzęt, jak również ze stawianiem znaku równości między karbonem i alu. Wystarczy wskazać, że na tym pierwszym da się zbudować rower, który wagowo zostawi alu z tyłu, bez utraty sztywności i z zyskiem na komforcie. Niektórym może na tym zależeć . Znowu to samo ... powiedz mi gdzie znalazłeś znak równości między carbonem i aluminium? Pisząc "identyczna" miałem na myśli ten sam model ramy ale zbudowany z innego materiału (w tym przypadku aluminium). Bajki o zwiększonym komforcie pozostawię bez komentarza a co do różnicy w wadze chyba się wypowiedziałem. Teorię, którą ty roztłukłeś o kant ja wypróbowałem na sobie. I miałem naprawdę dużo frajdy wyszukując i zmieniając na przestrzeni sezonów osprzęt, tudzież zbijając wagę, i to bynajmniej nie w celach wyścigowych. Ot taki konik . Miałbym jeszcze większą frajdę, gdybym miał karbonową ramę, ale w czasach gdy nabywałem swój sprzęt, kompozyty nie były jeszcze tak popularne jak teraz i zabijały ceną. Może gdybyś od razu kupił rower w którym nie trzeba nic wymieniać to dzisiaj miałbyś na nową carbonową ramę?
Sol Napisano 27 Stycznia 2011 Napisano 27 Stycznia 2011 Co do toku rozumowania - przykro mi, że zrozumiałem jak zrozumiałem i że jakoś tak dalej rozumiem jak rozumiem Co do karbonu i komfortu - http://download.bikeboard.pl/pdf/gt_zaskar_team_04.pdf Co do zakupu od razu - chętnie, ale niestety miałem pod ręką parę tysięcy, a nie paręnaście. Mamy różne punkty widzenia i niech już tak zostanie.
Rulez Napisano 27 Stycznia 2011 Napisano 27 Stycznia 2011 Rama karbonowa ma inne zadanie niż komfort, ma dać minimalne straty mocy przy niskiej masie, jak chcesz mieć komfort kup fulla. Ten komfort który daje, będzie niezauważalny przy górskiej jeździe. Rama nie będzie używana na zawodach, więc te własności nie zostaną wykorzystane, ponieważ żadna amatorska jazda ani trening nie wyzwala takiej adrenaliny a tym samym mocy co zawody.
Sol Napisano 27 Stycznia 2011 Napisano 27 Stycznia 2011 Ależ ja wiem co daje karbon i wiem, że niektóre zbudowane z niego ramy są sztywne jak alu, jeżeli nie bardziej. Ale niektóre też filtrują drgania w sposób, do którego żadne alu nie ma startu (no bo w sumie jak?). Widzę z resztą co dała u mnie wymiana sztycy i kiery na plastik. Natomiast co do odczuć to kwestia subiektywna. Jedni lubią się ścigać, inni niekoniecznie. Wszyscy jednak lubią mieć fajne rowery
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.