Skocz do zawartości

[amortyzator]SR Suntour Duro DJD czy Marzocchi Bomber 44


Mwawe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

jestem przed zakupem nowego amortyzatora i nie wiem jaki wybrać? w oko wpadł mi nowy Suntour SF9 Duro DJD 130mm czarny, bez piw. olej sprę

 

i używany MARZOCCHI BOMBER 44 LO 140MM z 2008 roku. Cenowo podobnie.

 

Moja waga to jakieś 90kg + rower. jazda spokojna po mieście, wycieczki rowerowe za miasto z fotelikiem itp.

 

a może zwykły Suntour SF9 XCR 26" ahead 120mm, czarny, bez piw.

 

Pozdrawiam

Michał

Napisano

XCR na pewno bym odpuścił, luzy złapie dosyć szybko, aktualnie jest wałkowany temat z XCR http://www.forumrowerowe.org/topic/82456-amortyzator-przod-xcr-luzy-po-4-misiacach-uzytkowania/ .

 

Duro mogłoby być odpowiednie ale też później złapie luzy (to zależy od hamulca i rodzaju tarczy (jeśli jest tarczowy)).

 

Co do 44 to 140mm skoku nie byłoby za wiele? Jaka rama? Ogólnie może być zrobiony lepiej od Duro ale pewności nie mam, poczekaj na inne opinie. Marcoki z 2008 to straszne padło wg. mojej skromnej osoby ;).

 

Ile masz do wydania na amortyzator?

Napisano

posiadam tarczówkę 203mm do Avid'a BB7.

Duro ma 130mm a Bomber 140mm niewielka różnica.

Rama TREK 6500 17.5" z 2008.

co to znaczy padło?

ile do wydania? no te 400zł raczej nie do przekroczenia.

 

chociaż jeszcze myślałem o DART 3 i SR SUNTOUR RAIDON L.O. lub jeszcze w podobnej ceni znalazłem ROCK SHOX TORA 302 COIL

 

P.S.

co oznaczaje te symbole L.O., L.O.D. itp

 

Pozdrawiam

Napisano

posiadam tarczówkę 203mm do Avid'a BB7.

Duro ma 130mm a Bomber 140mm niewielka różnica.

Rama TREK 6500 17.5" z 2008.

co to znaczy padło?

ile do wydania? no te 400zł raczej nie do przekroczenia.

 

chociaż jeszcze myślałem o DART 3 i SR SUNTOUR RAIDON L.O. lub jeszcze w podobnej ceni znalazłem ROCK SHOX TORA 302 COIL

 

P.S.

co oznaczaje te symbole L.O., L.O.D. itp

 

Pozdrawiam

 

 

1. Padło to syf.

2. Do tej ramy wsadziłbym MAX 100-120mm skoku

3. Darta bym sobie odpuścił. Lepiej Torę kupić.

4. O symbolach L.O, L.O.D było dużo na forum, wystarczy wyszukać w wyszukiwarce : D.

Napisano

LO to tłumienie hydrauliczne i blokada na goleni amora, LOD to tak samo tylko że jest manetka do blokady na kiera, RL to tłumienie powietrzne.

Do jazdy po mieście duro bym odrzucił, marzocha nie znam, a wybierając między dartem a raidonem, wybieram raidona (sam kupiłem takiego w wersji RLD parę dni temu i jestem bardzo zadowolony), ale ten ma max tarcze 180mm, tak więc Raidon ale z zmianą tarczy

Napisano

LO to tłumienie hydrauliczne i blokada na goleni amora, LOD to tak samo tylko że jest manetka do blokady na kiera, RL to tłumienie powietrzne.

Do jazdy po mieście duro bym odrzucił, marzocha nie znam, a wybierając między dartem a raidonem, wybieram raidona (sam kupiłem takiego w wersji RLD parę dni temu i jestem bardzo zadowolony), ale ten ma max tarcze 180mm, tak więc Raidon ale z zmianą tarczy

 

 

A wie ktoś w ile Raidon złapie luzy? Ja zastanowiłbym się poważnie nad Torą, Darta bym sobie odpuścił, tak samo jak Duro, XCR i 44.

Napisano

no ale siła hamowania przy tarczy 203 będzie podobna do tarczy 180. pomiedzy 203 a 140 zgoda że jest różnica. poza tym pytałem w serwisie serwisanta i On stwierdził że nie ma znaczenia wilekość tarczy i nawet jeśli amortyzator złapie luzy to wcale nie jest powiedziane że to jest wina tarczy.

Napisano

Ale zmiana tarczy to dodatkowy kłopot, a wybierając miedzy Tora, a Raidonem istotny argument to cena, Raidona Air można kupić za 400zl i ma się możliwość ustawienia go pod siebie a Tora z komorą powietrzną kosztuje swoje:( co do luzów w Raidonie... czytałem różne opinie i testy, teoretycznie po jednym sezonie wszystko jest ok

Napisano

Mimo wszystko wolałbym dopłacić do Tory. Nie wyciera się tam anoda, nie trzeba robić kąpieli olejowej. Ew. możesz kupić Raidona i zostanie kasa na inne części :rolleyes: .

Napisano

Z wycieraniem się anody w Raidonie też są różne opinie, czytając fora i opinie zdania są podzielone, wiele osób uważa, że stosowania odpowiednich smarów zapobiega wycieraniu

Napisano

1. Do tej ramy 120mm to już max, a myślisz o 140mm?

2. Z Twoją wagą najlepiej zrobisz kupując Torę. Niezniszczalny widelec.

3. Serwisanci mówią różne rzeczy, nie zawsze warto w to wierzyć. W końcu zarobić też trzeba :P Z jakiegoś powodu jednak producenci określają maksymalny rozmiar tarczy.

 

A co do oznaczeń (stan na 2011r.):

 

RLD - Remote Speed Lock Out + Rebound Damping Adjust

RL - Remote Speed Lock Out

LOD - Speed Lock Out + Rebound Damping Adjust

LO - Lock Out

 

 

 

 

Napisano

1. Do tej ramy 120mm to już max, a myślisz o 140mm?

2. Z Twoją wagą najlepiej zrobisz kupując Torę. Niezniszczalny widelec.

3. Serwisanci mówią różne rzeczy, nie zawsze warto w to wierzyć. W końcu zarobić też trzeba :P Z jakiegoś powodu jednak producenci określają maksymalny rozmiar tarczy.

 

A co do oznaczeń (stan na 2011r.):

 

RLD - Remote Speed Lock Out + Rebound Damping Adjust

RL - Remote Speed Lock Out

LOD - Speed Lock Out + Rebound Damping Adjust

LO - Lock Out

 

A możesz napisać dlaczego 120mm to max? ewentualnie jaką różnicę robi 130 lub 140mm?

Co do mojej wagi to do tej pory jeździłem na amortyzatorze RST Gila T6 w/preload, 80mm z Treka 4300 z 2006 roku na V-brakeach (http://www.ssc.pl/2006/index.html), jakoś ten amortyzator mimo że z najniższej półki wcale nie ma luzów no minimalne stukanie ledwo wyczuwalne ale bioraąc pod uwagę moją wagę i czas eksploatacji (zakupiony był w maju 2006 roku) i fakt że nie miał żadnych zabiegów serwisowych itp. to myśle że całkiem niezły stan.

Poza tym Tora przekracza mój budżet.

Co do serwisantów. Mówiło tak kilku niezależnych od siebie. Wszyscy próbują "nabić" sobie kasę??

 

Pozdrawiam

Napisano

A możesz napisać dlaczego 120mm to max? ewentualnie jaką różnicę robi 130 lub 140mm?

Co do mojej wagi to do tej pory jeździłem na amortyzatorze RST Gila T6 w/preload, 80mm z Treka 4300 z 2006 roku na V-brakeach (http://www.ssc.pl/2006/index.html), jakoś ten amortyzator mimo że z najniższej półki wcale nie ma luzów no minimalne stukanie ledwo wyczuwalne ale bioraąc pod uwagę moją wagę i czas eksploatacji (zakupiony był w maju 2006 roku) i fakt że nie miał żadnych zabiegów serwisowych itp. to myśle że całkiem niezły stan.

Poza tym Tora przekracza mój budżet.

Co do serwisantów. Mówiło tak kilku niezależnych od siebie. Wszyscy próbują "nabić" sobie kasę??

 

Pozdrawiam

 

Jasne. Jak dla mnie to większość serwisantów chcą naciągnąć na wydatek. Może są wyjątki może nie.. Co do skoku to 120 max, dlatego że przy 140 masz geo z nie powiem skąd :).

Przy 130 może być trochę za dużo, miałem przez chwilę Duro 130 w Meridzie Matts i jeździło się średnio, a przy amortyzatorze 100 skoku idealnie. To też zależy od wysokości amortyzatora, np. porównywałem Duro 130mm do Manitou Splice Comp 130mm i Splice jest dużo wyższy.

Napisano

Jasne. Jak dla mnie to większość serwisantów chcą naciągnąć na wydatek. Może są wyjątki może nie.. Co do skoku to 120 max, dlatego że przy 140 masz geo z nie powiem skąd :).

Przy 130 może być trochę za dużo, miałem przez chwilę Duro 130 w Meridzie Matts i jeździło się średnio, a przy amortyzatorze 100 skoku idealnie. To też zależy od wysokości amortyzatora, np. porównywałem Duro 130mm do Manitou Splice Comp 130mm i Splice jest dużo wyższy.

 

No wydaje mi się że ten raczej nie chce naciągnąć bo sam nie sprzedaje.... a mam takiego co ogólnie jest chwalony przez większość ludzi.

a jaki amortyzator byś proponował w przedziale cenowym 350 - 400 ze skokiem około 100 - 120 mm??

Napisano

No z tego wszystkiego co widzę to najczęściej pojawia się TORA.

Chyba warto się jej przyjżeć...

 

Pozdrawiam

Napisano

heheh właśnie sam się próbuję dowiedzieć a ciągle podzrzucane są nowe modele amoryzatorów..... i cały czas większa konsternacja....

Napisano

Wybrałbym Torę. Przynajmniej nie ściera się z niej anoda (bo jej nie ma :rolleyes: ). Poza tym możliwe jest że Raidon szybciej złapie luzy od hamulca niż Tora.

Napisano

RST Slope to padaka. Nie ma co porównywać go do Tory. Anoda zetrze się tak samo jak w przypadku Duro i Raidona (z Raidona może trochę później) poza tym, złapie szybciej luzy od Tory. Na twoim miejscu wziąłbym Torę, idealna pod twoją wagę.

Napisano

Na twoim miejscu wziąłbym Torę, idealna pod twoją wagę.

 

Jestem pewien że z przyjściem lata co za tym idzie większa aktywność fizyczna to waga spadnie.

Poza tym i tak mam zamiar zrzucic około 10kg. i utrzymac te 80.

Napisano

Jestem pewien że z przyjściem lata co za tym idzie większa aktywność fizyczna to waga spadnie.

Poza tym i tak mam zamiar zrzucic około 10kg. i utrzymac te 80.

 

Co nie zmienia faktu, że Tora będzie dobra.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam

 

Właśnie niedawno zakupiłem amortyzator ROCK SHOX TORA 302 COIL razem z manetką post-129669-0-30615500-1299274224_thumb.jpg.

Na razie go nie przetestowałem, ale jak tylko będę miał trochę czasu to go wypróbuję i napiszę jeszcze coś jakie wrażenia.

 

Póki co to na razie dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

 

Pozdrawiam

Michał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...