biela Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Witam Chce sobie przełożyć komplety osprzęt z jednego roweru na drugi (czyli ramy zamieniają się miejscami). Nigdy tego nie robiłem. Rowery to MTB, Kross Level i Hexagon. Czy do któryś części będę potrzebował specjalnych narzędzi czy raczej z typowym domowym sprzętem sobie poradzę?
kello Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Zla nazwa tematu, w sumie zly dzial ale odpowiem ze nie wiem co oprocz miksera i wiertarki masz w domu ale byc moze sie okazac ze akurat kolo miksera nie stoi klucz do suportu, sciagacz do korb i pelen zestaw imbusow.
arroyo Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Będziesz potrzebował klucz do suportu (prawdopodobnie taki: http://allegro.pl/icetoolz-11b1-klucz-do-suportu-lemonbike-i1407325286.html) oraz ściągacz do korb (http://allegro.pl/sciagacz-do-korb-uni-kwadrat-isis-octalink-wyprz-i1386960526.html) i skuwacz do łańcucha (http://allegro.pl/maly-skuwacz-lancucha-bike-hand-i1406996684.html). Linki do aukcji tylko orientacyjne abyś wiedział jak co wygląda.
biela Napisano 24 Stycznia 2011 Autor Napisano 24 Stycznia 2011 Zla nazwa tematu, w sumie zly dzial ale odpowiem ze nie wiem co oprocz miksera i wiertarki masz w domu ale byc moze sie okazac ze akurat kolo miksera nie stoi klucz do suportu, sciagacz do korb i pelen zestaw imbusow. wiertarki nie ma , generalnie mam klucze płaskie, imbusy, kombinerki ,młotek (podobno się przyda do sterów) Czyli jakby korby zostawić to reszta jakoś pójdzie, w sumie to mogę zacząć już grzebać
Mod Team sznib Napisano 24 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 24 Stycznia 2011 Wprawdzie to nie specjalistyczne narzędzia, ale przyda się kawałek rurki i młotek do wybicia misek sterów.
cynamon Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 i pamiętaj o gwintach: prawy pedał - prawy gwint, lewy pedał - lewy gwint. Demontaż suportu lepiej daj do serwisu. Tym bardziej, jeżeli nie masz doświadczenia w tym temacie. Zapłacisz grosze. Radzę też założyć nowe pancerze, bo to mały koszt. Nawet jeżeli nie są zużyte, to w starej ramie są ułożone i na nowej mogą (ale nie muszą) już tak dobrze nie działać. Poczytaj o regulacji luzów w sterach ahead. Bardzo prosta operacja ale bez minimalnej wiedzy łatwo wykończyć łożyska.
Schwefel Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Demontaż suportu to prosta sprawa ale najważniejsze żebyś posmarował gwinty smarem.
cynamon Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Demontaż suportu to prosta sprawa ale najważniejsze żebyś posmarował gwinty smarem. No nie wiem czy najważniejsze. Jeżeli nie masz klucza i ściągacza to nic Ci ze smarowania
arroyo Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Mimo wszystko warto przesmarować bo akurat suport i pedały to te elementy które rozkręca się bardzo rzadko a ryzyko zapieczenia ogromne.
Earl Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Mimo wszystko warto przesmarować bo akurat suport i pedały to te elementy które rozkręca się bardzo rzadko a ryzyko zapieczenia ogromne. Małe OT: Dokładnie, nie posmarowałem gwintu w suporcie (nie odkręcałem przez 3 miesiące) a teraz nie mogę odkręcić, zapieczony i to jak .
arroyo Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 W takiej sytuacji pomaga dźwignia, czyli przedłużasz sobie klucz jakąkolwiek tulejką np kawałkiem rury i ciśniesz aż puści. Jak dotąd największy problem miałem z pedałami, ale ewentualnie dało radę je odkręcić. Inna sprawa że raz miałem sytuację, że w rowerze dziewczyny zapiekła się zintegrowana oś (korba deore), dość konkretnie musiałem użyć młotka aby wyszła z suportu. Smarować, smarować, smarować!
cynamon Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 W takiej sytuacji pomaga dźwignia, czyli przedłużasz sobie klucz jakąkolwiek tulejką np kawałkiem rury i ciśniesz aż puści. Jak dotąd największy problem miałem z pedałami, ale ewentualnie dało radę je odkręcić. Inna sprawa że raz miałem sytuację, że w rowerze dziewczyny zapiekła się zintegrowana oś (korba deore), dość konkretnie musiałem użyć młotka aby wyszła z suportu. Smarować, smarować, smarować! Czy ja mówiłem, żeby nie smarować??? albo że smarowanie jest mało ważne??
arroyo Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 cynamon, człowieku, daj sobie na wstrzymanie, trochę koleżeńskiej uprzejmości. Udzielałem się do tematu nie cytując jakiejkolwiek twojej wypowiedzi.
cynamon Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 cynamon, człowieku, daj sobie na wstrzymanie, trochę koleżeńskiej uprzejmości. Udzielałem się do tematu nie cytując jakiejkolwiek twojej wypowiedzi. W którym miejscu byłem nieuprzejmy? ale jeżeli czujesz się urażony to przepraszam
biela Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Napisano 25 Stycznia 2011 Panowie jeszcze jedno pytanie, podobno mogą być problemy z przednim amortyzatorem, tzn. główka ramy jest w jednym rowerze krótsza w drugim dłuższa i to dosyć znacząco, czy amortyzator z tej krótszej główki ramy będzie pasował do tej dłuższej.. ? Jeśli będzie za krótki co wtedy?
cynamon Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Panowie jeszcze jedno pytanie, podobno mogą być problemy z przednim amortyzatorem, tzn. główka ramy jest w jednym rowerze krótsza w drugim dłuższa i to dosyć znacząco, czy amortyzator z tej krótszej główki ramy będzie pasował do tej dłuższej.. ? Jeśli będzie za krótki co wtedy? To jest poważny problem. Przedłużania rury sterowej raczej nie można brać na poważnie. Można ją tylko wymienić ale o to pytaj w jakimś dobrym serwisie. Na pewno nie w każdym amortyzatorze da się ją wymienić i w ogóle to sprawa dyskusyjna, bo łączenie rury z koroną to bardzo newralgiczne miejsce i w razie awarii może się źle skoczyć.
biela Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Napisano 25 Stycznia 2011 czyli najbezpieczniej jakby amor został w starej ramie
arroyo Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Niekoniecznie, zależy jeszcze czy w starej ramie stosowałeś podkładki dystansowe przy mostku. Zmierz wszystko; A. Wysokość główki w starej ramie B. Wysokość główki w nowej ramie C. Wysokość mostka D. Wysokość zastosowanych podkładek dystansowych E. Długość rury sterowej widelca Jeśli nawet główka w nowej ramie będzie dłuższa o np. 2cm a przy starej ramie stosowałeś 2cm podkładek to będzie ok. Ewentualnie możesz jeszcze szukać niższych mostków i tak np. zwykły zoom ma 42mm, boplight team 39mm, truvativ team 37mm (przed chwilą mierzyłem dla porównania), czyli jak widać można jeszcze te 5mm urwać.
Earl Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 W takiej sytuacji pomaga dźwignia, czyli przedłużasz sobie klucz jakąkolwiek tulejką np kawałkiem rury i ciśniesz aż puści. Jak dotąd największy problem miałem z pedałami, ale ewentualnie dało radę je odkręcić. Inna sprawa że raz miałem sytuację, że w rowerze dziewczyny zapiekła się zintegrowana oś (korba deore), dość konkretnie musiałem użyć młotka aby wyszła z suportu. Smarować, smarować, smarować! Tak wiem, tylko, że grzechotka się rozsypała a klucz jest dość duży i sztyca ani żadna rurka na niego nie wejdzie .
arroyo Napisano 25 Stycznia 2011 Napisano 25 Stycznia 2011 Jak pech to już na dobre :/ ale jak to się mawia "Polak potrafi"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.