Skocz do zawartości

[rower poziomy] szukam informacji


lukkas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam.

 

od jakiegos czasu chodzi mi po glowie rower poziomy - czy jest na forum ktos, kto na takim jezdzi?

 

na forum znalazlem jedynie reklame rowerkow HP ale tam nie ma w ogole dostepnych obudowanych modeli i drozyzna zajezdza

 

chodzi mi o esencje roweru poziomego - tak jak ostre to bez hamulcow - jak poziomy to tylko obudowany i na maxa dostosowany do V Max, zebym mogl wyprzedzac peletony w pojedynke ;-) zapraszam do dyskusji ;-)

 

jakies doswiadczenia w skladaniu / linki / kontakty - za wszystkie informacje bede wdzieczny.

 

pozdrawiam,

Lukasz

Napisano

Hehe, jak chcesz esencji to sobie mocną herbatę zaparz :) - to jest tak niszowy temat, że wszystko co zrobisz a będzie fajne to będzie esencją.

 

Dokładnie, jak demon prędkości to "namiot" - sklejeczka/listweki lekkie i folia.

Do tego małe opory toczenia. Nisko środek ciężkości. Wszystko lekkie. Przełożenia i wymiary zaprojektujesz pod siebie.

Napisano

herbatke wlasnie pije - malinowa. a jesli chodzi o pomysl roweru poziomego, to po paru rozmowach i ogladnieciu fotek paru egzamplarzy mam juz pewne wytyczne dotyczace swojego demona predkosci:

 

1) nisko srodek ciezkosci

2) naped na przod (prostota, krotki lancuch, mniejsze straty energi, waga, mniejsza glosnosc, jeszcze nizej srodek ciezkosci)

 

mam pytanko - moglbym liczyc ze ktos poda linki do firm, do ktorych moglbym zgloscic sie z projektem ramy do wykonania? co myslicie o wlasnym projekcie ramy? z tego co znalazlem, to dostepne "gotowce" sa z napedem na przod, co moim zdaniem jest nieoptymalnym rozwiazaniem jesli chodzi o "poziomki"

Napisano

a jesli chodzi o pomysl roweru poziomego, to po paru rozmowach i ogladnieciu fotek paru egzamplarzy mam juz pewne wytyczne dotyczace swojego demona predkosci\

1) nisko srodek ciezkosci

2) naped na przod (prostota, krotki lancuch, mniejsze straty energi, waga, mniejsza glosnosc, jeszcze nizej srodek ciezkosci)

Jeśli chodzi o prędkość to jedynie wchodzi w rachubę lowracer. Niski środek ciężkości i maksymalnie niska sylwetka. Zyski wiadome zdecydowanie mniejszy opór powietrza. Teraz kwestia napędu. Tył tak jak zauważyłeś jest skomplikowany i ciężki dodatkowo. W przypadku poziomki maksymalnie niskiej, występuje komplikacja z widelcem przednim i kołem - że tak kolokwialnie powiem - koło i ów widelec są i pracują w bliskości łańcucha. Szeroko stosowanym patentem są asymetryczne widelce i asymetrycznie plecione koło - kolejna komplikacja. Napęd na przód jest IMHO rozwiązaniem korzystniejszym ale tylko w przypadku rowerów ze sterowaniem "centralnym" (Flevoracer, Python, Airbike). Jest jeszcze Cruzbike ale ta koncepcja mi się nie podoba (więc mało o niej wiem) i nie nadaje się do lowracera. Jest jeszcze coś TAKIEGO ale szczerze powiedziawszy komplikacja napędu dla mnie dyskwalifikuje takie rozwiązanie :)

Reasumując moje poglądy (bo to mozna pisać i pisać). Dla mnie rower w układzie Pythona z dorobionymi owiewkami byłby strzałem w dziesiątkę :) Z resztą sam jestem fanem flevo :) szczególnie Pythona :)

 

mam pytanko - moglbym liczyc ze ktos poda linki do firm, do ktorych moglbym zgloscic sie z projektem ramy do wykonania? co myslicie o wlasnym projekcie ramy? z tego co znalazlem, to dostepne "gotowce" sa z napedem na przod, co moim zdaniem jest nieoptymalnym rozwiazaniem jesli chodzi o "poziomki"

Widze, ze wahasz się co do napędu :)

Co do wykonania ramy. Teoretycznie możesz skontaktować się z Bike Mielec - nie wiem czy robią z planów - szczególnie, ze to wyjątkowo nietypowe plany. Ja prędzej rozpatrywałęm opcję wykonania szablonów ze sklejki w których wszystkie elementy byłyby ustawione w odpowiedni sposób i kwestia osoby do pospawania tylko :)

Napisano

Temat przerabiałem. Efektem jest rower SWB wykonany metodami garażowymi.

Mogę podpowiedzieć tyle, że jeśli jest to pierwszy projekt to lepiej skopiować i ew. zmodyfikować istniejący i sprawdzony w praktyce rower.

Chodzi mi tu głównie o ergonomię.

Jeśli rower ma być szybki to:

- jak najbardziej przedni napęd - każda rolka prowadząca łańcuch do tyłu to strata

- nisko siedzenie + ew. owiewki i może sterowanie USS - kierownica pod siedzeniem

Trochę ciekawych wiadomości znajdziesz na stronie: http://poziome.republika.pl/ oraz na forum tej strony

Napisano

dziekuje za odpowiedzi!

 

zgadzam sie, ze jesli to ma byc pierwszy wykonywany projekt, to najbezpieczniej jesli bedzie kopia. pomysl roweru - Python'a mi sie calkiem podoba - jego glowna zaleta jest, mysle - dokladny opis konstrukcji i jak widac w galerii - wiele wdrozen ;-) wydaje mi sie jednak, ze przegub umozliwiajacy skrecanie powoduje dosyc duze straty na sztywnosci - nie chcialbym sie zlamac w pol podczas np. gwaltownego hamowania przodem.

 

pytanie praktyczne - czy na rowerze poziomym faktycznie mozna wygodniej i szybciej pokonywac dlugie dystanse?

 

i drugie - bardziej teoretyczne - jakie widzicie wady konstrukcyjne w tego typu rozwiazaniu, ktore aktualnie podoba mi sie bardziej niz Python (ktory zajmuje drugie miejsce)

 

http://duncan-brain.blogspot.com/2009/09/malrics-latest-kouign-amann-ld.html

Napisano

wydaje mi sie jednak, ze przegub umozliwiajacy skrecanie powoduje dosyc duze straty na sztywnosci - nie chcialbym sie zlamac w pol podczas np. gwaltownego hamowania przodem.

 

Hmm, szczerze powiedziawszy zupełnie o tym nie pomyślałem... rzeczywiście może to być problem...

W Flevoracer'ze stosowany jest gumowy "amortyzator skrętu" tzw. diablo - co prawda skutecznośc tego rozwiązania jest dyskusyjna ale ma parę plusów - TUTAJ o tym trochę więcej. Sądzę, że podobne rozwiązanie można zaadoptować :)

 

pytanie praktyczne - czy na rowerze poziomym faktycznie mozna wygodniej i szybciej pokonywac dlugie dystanse?

Ja osobiście jestem pasjonatą poziomek choć jeszcze żadnej nie zbudowałem. Generalnie moja przygoda zaczęła się od 15-minutowej przejażdżki Thunderboltem (trike w układzie tadpole). Potem czytałem, czytałem, czytałem i nadal czytam :)

Generalnie wracając do meritum to właśnie wygoda (brak obciążenia ramion i nadgarstków, brak efektów ubocznych od siodełka, większa powierzchnia rozłożenia ciężaru cyklisty) stoi za sukcesem poziomek a efektem ubocznym jest to, że prędkości są ciut większe (mniejszy opór czołowy, lepsze podparcie podczas pedałowania) - jest tylko jedno ale :) tyczy się to terenu płaskiego. W terenie pagórkowatym rower klasyczny odjedzie i zostawi poziomkę w tyle na podjazdach :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...