finalcell Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Ostatnio zaczął mi przeskakiwać łańcuch na początku myślałem że jest porostu zużyty, ale jak przerzuciłem na pierwsze koło zębate to problem ustał nie jestem wstanie tak nacisnąć żeby przeskoczyło, a poprzednio wystraczyło dotknąć i już przeskakiwało. Wydaje mi się że łańcuch jest wporządku bo przyłożyłem parę nieużywanych ogniw i długość dokładnie ta sama. Kaseta powinna chyba jeszcze pojeździć, zużyta jest 3 dobże mi się wydaje (łańcuch i kaseta to HG40) Korba tu doszukuje się problemu (do porównania użyłem trzeciego koła bo nieużywane), ponadto nie wiem o co chodzi z tymi krótszymi zębami tak jak by wykruszyła się głowa zęba. Jak myślicie da się zregenerować? chciał bym jeszcze 2 miesiące na niej przejeździć, byle przez zimę a potem wymienić wszystko. http://img402.imageshack.us/g/img5319g.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Środkową chyba by się udało, ale największej chyba już nie, bo zaraz masz śruby i mało miejca jest na podpiłowanie. A to, że kilka zębów jest zupełnie krótkich, to się nie przejmuj. Jak masz takich kilka na blacie, to może śmigać, o ile ogół nie jest zjechany. To chyba powstaje wskutek uderzenia kamieniem itp. Też tak mam w obydwu rowerach, że na blacie kilka zębów jest krótkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 korba nie wygląda najgorzej, na kasecie jest strasznie dużo smaru, ale z tego co widzę to też ogromnej tragedii nie ma. Problemem mogła być zła regulacja przerzutki tylnej lub zbyt wyciągnięty łańcuch.Ale nigdy nie wolno przekładać nieużywanych ogniw do używanego łańcucha więc teraz łańcuch jest do wywalenie na 100% szczególnie że nie ma pewności czy zmontowałeś łańcuch o tak samo rzędowy a widziałem już takie hybrydy w swoim życiu:) Co do korby to niektóre zęby mają inny kształt w celu poprawienie jakości i szybkości zmiany biegów więc ja bym problemu tu nie szukał, ale łańcuch już i tak rozwaliłeś a więc musisz kupić nowy, a nie ma pewności czy obecny napęd w szczególności kaseta przyjmie nowy łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moloch89 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 A to, że kilka zębów jest zupełnie krótkich, to się nie przejmuj. Jak masz takich kilka na blacie, to może śmigać, o ile ogół nie jest zjechany. To chyba powstaje wskutek uderzenia kamieniem itp. Też tak mam w obydwu rowerach, że na blacie kilka zębów jest krótkie. Te krótkie zęby to ma każda korba od nowości, jest to po to aby łańcuch łatwiej przechodził z zębatki na zębatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 no już to mu napisałem:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Accentinferno czytamy ze zrozumieniem przyłożyłem a nie przełożyłem ja to rozumiem w sensie obok, aby sprawdzić długość, co swoją drogą dla mnie jest mało miarodajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viper512 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Hmm.. Co do łańcucha, to w BikeBoardzie było coś o tym, żeby przyłożyć metr lub linijkę, albo jakąś inną miarkę, do któregoś ogniwa, i policzyć 24 ogniwa w przód i sprawdzić ile cm wyjdzie. jak 30,5-30,8 to łańcuch jest OK, a jak 31 lub więcej, łańcuch do wymiany. Nie wiem, czy dobrze napisalem, ale wydaje mi się że tak http://www.bankfotek.pl/view/872743 Tak coś to chyba trzeba zmierzyć, tam gdzie strzałki po lewej to tam ma być 0 na linijce na na strzałkach po prawej ma wyjść wynik końcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaude Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 W poprzednim rowerze też tak miałem, że mi łańcuch przeskakiwał i problemem był brud-gróba warstwa smaru zmieszana z piaskiem i innym syfem tworzące twardą skorupę. Po wyczyszczeniu problem ustał. Może też tego spróbuj. W obecnym bike-u dbam o to łańcuch(+ kaseta i korba) lśni niczym pierścionek z Apartu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Nie masz problemu z korbą, tylko z kasetą. Przecież to widać na pierwszy rzut oka... Zdjęcie jest naprawdę miernej jakości, ale doliczyłem się tam 7-dniu koronek. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to na pewno bezużyteczne są 3,4 i 5 licząc od dołu. Fotka jest nieostra, ale wg mnie możesz mieć kłopot także z "dwójką". Korba spokojnie jeszcze pojeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumen Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Jeśli zerwałeś łańcuch albo po prostu do łożyłeś nowe ogniwa to możesz je znaleźć i z powrotem od czepić, miałem taki przypadek że zerwałem łańcuch i dołożyłem nowe ogniwa które mi zostały i napęd przeskakiwał; jak szalony mimo dobrego stanu. Po prostu zmienia się długość łańcucha i nie mieści się idealnie na wszystkich ząbkach i zaczyna przeskakiwać. Ja to u siebie rozwiązałem dość niebezpiecznie bo skróciłem łańcuch do takiej długości że na największej tylnej koronce3 wózek przerzutki miał nie wiele do tylnego trójkąta. Kaseta ujdzie mam w podobnym stanie i nic się nie dzieje ale wyczyścić to byś jednak mógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
finalcell Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Nie dołożyłem ogniw a położyłem na łańcuchu żeby długość porównać, jutro zmierzę tym lepszym sposobem czyli mówicie że to problem z łańcuchem, ale czemu przeskakuje tylko wtedy gdy mam na drugim przełożeniu z przodu ? czy może poprostu tam się nakłada zużycie 3 elemętów A teraz pytanie co zrobić żeby było ekonomicznie (bo ten zestaw ma 3-5kkm tylko) łańcuch i kasetę nową mam gotową na wymianę, czy spróbować zamontować sam łańcuch a kasetę pod szlifować ? czy konieczny jest nowy zestaw łańcuch+kaseta. A korbę zostawić w spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Odnośnie odpowiedzi na pytanie, czemu tylko na środkowej, zastanów się, z której zębatki na korbie najczęściej korzystasz? Po pierwsze umyłbym napęd, strasznie zasyfiony. Potem zostaje szlifowanie kasety i korby, łańcuch zostaw stary. Byle tylko przejechać zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Pisałem: Twoja kaseta nadaje się na śmietnik i nie pomoże jej niestety żadne szlifowanie. Łańcuch rzecz jasna też musisz wymienić na nowy. Napęd skacze Ci na środkowej koronce korby z tego prostego powodu, że opiera się na mniejszej ilości zębów i jest słabiej naprężony. Tyle ode mnie w tym temacie. Edit: ew. jak napisał forumowicz post wyżej, zostaw całość tak jak jest i jakoś przejeździj do końca zimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Piszesz że Ci tylko na środkowej koronce przeskakuje. A jak u Ciebie z przekosami i czy masz prawidłowo ustawione przerzutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumen Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Chciałem jeszcze zwrócić uwagę że napęd tej klasy nie wytrzymuje dużych przebiegów, np. zeszłego lata miałem kasetę hg-53 i zajechałem ja w niespełna 1kkm tak aż po takim małym przebiegu (przyczynił się też do tego trochę łańcuch accenta) a jakoś przed rozpoczęciem sezonu 2010 zmieniłem napęd na następną kasetę hg53 ale tym razem zakupiłem łańcuch wippermanna i mam przejechane 2kkm i spokojnie mogę jeździć dalej tak że nie spodziewaj się dużych odległości na napędzie tej klasy i przy takim dbaniu o napęd. Korba ma zęby w dobry stanie ale kaseta ma może z dwie trzy koronki dość mocno wytarte, wyczyść napęd jeśli dalej będzie skakać to przemęcz się z tym do końca śniegów bo szkoda by było zakładać teraz nowy napęd ja też planuje swój do jeździć do końca śniegów i zmienić na coś innego bo łańcuch wippermanna strasznie się rwie. A możesz podać co zakupiłeś jako następny napęd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 rumen ty się dobrze czujesz?? Miałem kasete deore 11-32 i 10kkm i wkładam ją teraz do zimówki i gdyby nie zabójcza waga to bym nadal na niej śmigał!!! deore wytrzyma ci więcej km niz cały xtr ponieważ jest toporne a nie wylightowane jak najwyższe modele. teraz mam slx-a i po 3kkm wygląda gorzej niż deorka po 5kkm więc po co gadasz pierdoły? żeby nabijać sobie posty?? rozumiem że jakaś korba altus/ acera może się powyginać przy mocniejszej łydce ale deore jest naprawde wytrzymałe choć toporne!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumen Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Dobra to mi wytłumacz dla czego u mnie te kasety dziwnym trafem wytrzymują tyle że śmiech na sali. Dobra może i XTR przejada mniej ale deore aż dziwne że tak szybko znikają u mnie i to już druga z kolei, co prawda mam jeden bla t z przodu ale jeżdżę na środkowych koronkach z tyłu tak że linia łańcucha ma bardzo małe przekosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 nie wiem dlaczego bo zajechać kasete deore w tysiąc km to chyba jest realne tylko jak byś jechał cały czas w błocie z mocą ok 500 watów na jakimś super rozciągniętym łańcuchu i na bardzo niskiej kadencji, a wnioskuje po twojej 1 koronce z przodu że na pewno nie masz takiej mocy i na niskiej kadencji pewnie też nie jeździsz, więc nie potrafię Ci udzielić odpowiedzi na twoje pytanie, ponieważ uważam że mijasz się z prawdą bo moja kaseta zaliczyła ok 20 maratonów 10kkm i przejedzie 2 tyle jeżeli będę o nią dbał(czego nie będę już robił) dodam ze moja deorka po 3.5 kkm przyjęła nowy łańcuch bo stary się wyciągnął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
finalcell Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Dzięki za pomoc już wszystko wiem, zakupiłem znowu zestaw HG40 do roweru miejskiego nie opłaca się nic więcej ani nic mniej :], co prawda liczyłem że wytrzyma dwa sezony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Mieszkając w górach bardzo łatwo zajechać taką kasetę. Ja HG30 zajechałem w podobnym przebiegu, jednak HG53 po 2000 km jest w bdb stanie (nie mieszkam w górach ). Róźni ludzie mają różne zdolności, ale to jest możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Nie dołożyłem ogniw a położyłem na łańcuchu żeby długość porównać, jutro zmierzę tym lepszym sposobem Dowolny serwis powinien Ci to zmierzyć gratis. Przyłożenie sprawdzianu zajmuje 10sekund razem z podejściem do roweru. Jest sens się spuszczać i mieć do tego wątpliwą dokładność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 mi HG50 w błocie i przy zgrzytaniu zębów wytrzymuje spokojnie 5000, a też wtedy nie widać żadnych powaznych zmian A co do zjechanych korb Oczywiscie chodzi o pierwsze zdjecie. Korba poszlifowana i odratowana, chodzi perfect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Przy Deore to wygląda jakby łańcuch miał się trzymać na słowo honoru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.