Skocz do zawartości

[napęd] przeskakiwanie łańcucha -korba


finalcell

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaczął mi przeskakiwać łańcuch na początku myślałem że jest porostu zużyty, ale jak przerzuciłem na pierwsze koło zębate to problem ustał nie jestem wstanie tak nacisnąć żeby przeskoczyło, a poprzednio wystraczyło dotknąć i już przeskakiwało.

Wydaje mi się że łańcuch jest wporządku bo przyłożyłem parę nieużywanych ogniw i długość dokładnie ta sama.

Kaseta powinna chyba jeszcze pojeździć, zużyta jest 3 dobże mi się wydaje (łańcuch i kaseta to HG40)

Korba tu doszukuje się problemu (do porównania użyłem trzeciego koła bo nieużywane), ponadto nie wiem o co chodzi z tymi krótszymi zębami tak jak by wykruszyła się głowa zęba.

 

Jak myślicie da się zregenerować? chciał bym jeszcze 2 miesiące na niej przejeździć, byle przez zimę a potem wymienić wszystko.

http://img402.imageshack.us/g/img5319g.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkową chyba by się udało, ale największej chyba już nie, bo zaraz masz śruby i mało miejca jest na podpiłowanie. A to, że kilka zębów jest zupełnie krótkich, to się nie przejmuj. Jak masz takich kilka na blacie, to może śmigać, o ile ogół nie jest zjechany. To chyba powstaje wskutek uderzenia kamieniem itp. Też tak mam w obydwu rowerach, że na blacie kilka zębów jest krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korba nie wygląda najgorzej, na kasecie jest strasznie dużo smaru, ale z tego co widzę to też ogromnej tragedii nie ma. Problemem mogła być zła regulacja przerzutki tylnej lub zbyt wyciągnięty łańcuch.Ale nigdy nie wolno przekładać nieużywanych ogniw do używanego łańcucha więc teraz łańcuch jest do wywalenie na 100% szczególnie że nie ma pewności czy zmontowałeś łańcuch o tak samo rzędowy a widziałem już takie hybrydy w swoim życiu:) Co do korby to niektóre zęby mają inny kształt w celu poprawienie jakości i szybkości zmiany biegów więc ja bym problemu tu nie szukał, ale łańcuch już i tak rozwaliłeś a więc musisz kupić nowy, a nie ma pewności czy obecny napęd w szczególności kaseta przyjmie nowy łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to, że kilka zębów jest zupełnie krótkich, to się nie przejmuj. Jak masz takich kilka na blacie, to może śmigać, o ile ogół nie jest zjechany. To chyba powstaje wskutek uderzenia kamieniem itp. Też tak mam w obydwu rowerach, że na blacie kilka zębów jest krótkie.

Te krótkie zęby to ma każda korba od nowości, jest to po to aby łańcuch łatwiej przechodził z zębatki na zębatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..

 

Co do łańcucha, to w BikeBoardzie było coś o tym, żeby przyłożyć metr lub linijkę, albo jakąś inną miarkę, do któregoś ogniwa, i policzyć 24 ogniwa w przód i sprawdzić ile cm wyjdzie. jak 30,5-30,8 to łańcuch jest OK, a jak 31 lub więcej, łańcuch do wymiany.

 

Nie wiem, czy dobrze napisalem, ale wydaje mi się że tak

 

 

http://www.bankfotek.pl/view/872743

 

Tak coś to chyba trzeba zmierzyć, tam gdzie strzałki po lewej to tam ma być 0 na linijce na na strzałkach po prawej ma wyjść wynik końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim rowerze też tak miałem, że mi łańcuch przeskakiwał i problemem był brud-gróba warstwa smaru zmieszana z piaskiem i innym syfem tworzące twardą skorupę. Po wyczyszczeniu problem ustał. Może też tego spróbuj. W obecnym bike-u dbam o to łańcuch(+ kaseta i korba) lśni niczym pierścionek z Apartu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz problemu z korbą, tylko z kasetą. Przecież to widać na pierwszy rzut oka...

Zdjęcie jest naprawdę miernej jakości, ale doliczyłem się tam 7-dniu koronek. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to na pewno bezużyteczne są 3,4 i 5 licząc od dołu. Fotka jest nieostra, ale wg mnie możesz mieć kłopot także z "dwójką".

Korba spokojnie jeszcze pojeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zerwałeś łańcuch albo po prostu do łożyłeś nowe ogniwa to możesz je znaleźć i z powrotem od czepić, miałem taki przypadek że zerwałem łańcuch i dołożyłem nowe ogniwa które mi zostały i napęd przeskakiwał; jak szalony mimo dobrego stanu. Po prostu zmienia się długość łańcucha i nie mieści się idealnie na wszystkich ząbkach i zaczyna przeskakiwać. Ja to u siebie rozwiązałem dość niebezpiecznie bo skróciłem łańcuch do takiej długości że na największej tylnej koronce3 wózek przerzutki miał nie wiele do tylnego trójkąta.

Kaseta ujdzie mam w podobnym stanie i nic się nie dzieje ale wyczyścić to byś jednak mógł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dołożyłem ogniw a położyłem na łańcuchu ;) żeby długość porównać, jutro zmierzę tym lepszym sposobem

czyli mówicie że to problem z łańcuchem, ale czemu przeskakuje tylko wtedy gdy mam na drugim przełożeniu z przodu ? czy może poprostu tam się nakłada zużycie 3 elemętów

 

A teraz pytanie co zrobić żeby było ekonomicznie (bo ten zestaw ma 3-5kkm tylko) łańcuch i kasetę nową mam gotową na wymianę, czy spróbować zamontować sam łańcuch a kasetę pod szlifować ? czy konieczny jest nowy zestaw łańcuch+kaseta. A korbę zostawić w spokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odpowiedzi na pytanie, czemu tylko na środkowej, zastanów się, z której zębatki na korbie najczęściej korzystasz?

 

Po pierwsze umyłbym napęd, strasznie zasyfiony. Potem zostaje szlifowanie kasety i korby, łańcuch zostaw stary. Byle tylko przejechać zimę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem: Twoja kaseta nadaje się na śmietnik i nie pomoże jej niestety żadne szlifowanie. Łańcuch rzecz jasna też musisz wymienić na nowy. Napęd skacze Ci na środkowej koronce korby z tego prostego powodu, że opiera się na mniejszej ilości zębów i jest słabiej naprężony. Tyle ode mnie w tym temacie.

Edit: ew. jak napisał forumowicz post wyżej, zostaw całość tak jak jest i jakoś przejeździj do końca zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze zwrócić uwagę że napęd tej klasy nie wytrzymuje dużych przebiegów, np. zeszłego lata miałem kasetę hg-53 i zajechałem ja w niespełna 1kkm tak aż po takim małym przebiegu (przyczynił się też do tego trochę łańcuch accenta) a jakoś przed rozpoczęciem sezonu 2010 zmieniłem napęd na następną kasetę hg53 ale tym razem zakupiłem łańcuch wippermanna i mam przejechane 2kkm i spokojnie mogę jeździć dalej tak że nie spodziewaj się dużych odległości na napędzie tej klasy i przy takim dbaniu o napęd. Korba ma zęby w dobry stanie ale kaseta ma może z dwie trzy koronki dość mocno wytarte, wyczyść napęd jeśli dalej będzie skakać to przemęcz się z tym do końca śniegów bo szkoda by było zakładać teraz nowy napęd ja też planuje swój do jeździć do końca śniegów i zmienić na coś innego bo łańcuch wippermanna strasznie się rwie. A możesz podać co zakupiłeś jako następny napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rumen ty się dobrze czujesz?? Miałem kasete deore 11-32 i 10kkm i wkładam ją teraz do zimówki i gdyby nie zabójcza waga to bym nadal na niej śmigał!!! deore wytrzyma ci więcej km niz cały xtr ponieważ jest toporne a nie wylightowane jak najwyższe modele. teraz mam slx-a i po 3kkm wygląda gorzej niż deorka po 5kkm więc po co gadasz pierdoły? żeby nabijać sobie posty?? rozumiem że jakaś korba altus/ acera może się powyginać przy mocniejszej łydce ale deore jest naprawde wytrzymałe choć toporne!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to mi wytłumacz dla czego u mnie te kasety dziwnym trafem wytrzymują tyle że śmiech na sali. Dobra może i XTR przejada mniej ale deore aż dziwne że tak szybko znikają u mnie i to już druga z kolei, co prawda mam jeden bla t z przodu ale jeżdżę na środkowych koronkach z tyłu tak że linia łańcucha ma bardzo małe przekosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego bo zajechać kasete deore w tysiąc km to chyba jest realne tylko jak byś jechał cały czas w błocie z mocą ok 500 watów na jakimś super rozciągniętym łańcuchu i na bardzo niskiej kadencji, a wnioskuje po twojej 1 koronce z przodu że na pewno nie masz takiej mocy i na niskiej kadencji pewnie też nie jeździsz, więc nie potrafię Ci udzielić odpowiedzi na twoje pytanie, ponieważ uważam że mijasz się z prawdą bo moja kaseta zaliczyła ok 20 maratonów 10kkm i przejedzie 2 tyle jeżeli będę o nią dbał(czego nie będę już robił:P) dodam ze moja deorka po 3.5 kkm przyjęła nowy łańcuch bo stary się wyciągnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dołożyłem ogniw a położyłem na łańcuchu ;) żeby długość porównać, jutro zmierzę tym lepszym sposobem

 

 

 

Dowolny serwis powinien Ci to zmierzyć gratis. Przyłożenie sprawdzianu zajmuje 10sekund razem z podejściem do roweru. Jest sens się spuszczać i mieć do tego wątpliwą dokładność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi HG50 w błocie i przy zgrzytaniu zębów wytrzymuje spokojnie 5000, a też wtedy nie widać żadnych powaznych zmian

 

A co do zjechanych korb :P Oczywiscie chodzi o pierwsze zdjecie. Korba poszlifowana i odratowana, chodzi perfect ;)

slx3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...