Skocz do zawartości

[rower] nowy Giant w okolicach do 4 tyś zł.


bartekf500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanie do forumowiczów , mianowicie planuje kupić nowy rower i po godzinach spędzonych w internecie mam już taki wir w głowie że nie wiem jaki wybrać a zostały mi 2 modele:

 

- Giant XTC 3 2011 (3,999pln)

- Giant XTC 2 2010 (3,799pln przeceniony z 4,999pln)

 

Zastanawia mnie dlaczego model z 2010 roku jest przeceniony o 1200pln.

 

Jeżdżę amatorsko, nie za bardzo odróżniam bo jak dla mnie to są bardzo podobne rowery na osprzęcie niestety się nie znam. Ma on służyć do jazdy codziennie do pracy to jest 30 km w jedną stronę a w weekendy dłuższe trasy po ok 100 km na drogach i w lesie. Jazda moja jest dość.. agresywna. Firmę GIANT znam od kilku dobrych lat ... i jakoś jej ufam. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś by mógł napisać jak bardzo różnią się zamontowane w nich elementy typu widelec przerzutki itp.

Mam 175 cm wzrostu i 75 kg wagi długość nogi do kroku ok 80 cm. Jaki rozmiar ramy powinienem mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Scotta nie chcę. Rozważam kupno tylko z tych dwóch ;)

Wiem że o XTC jest mnóstwo dlatego już nie ogarniam sam tematu ;P

Proszę o radę który jest lepszy (bardziej opłacalny) i ewentualnie co musiałbym wymienić w pierwszej kolejności. Z tego co się dowiedziałem to tarcze w hamulcach jeśli tak to na jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 2 rowerki z tego co widzę różnią się tylko kołami i oczywiście kolorem. Giant XTC 2 posiada koła zbudowana na Mavicu 117 oraz oponach Kenda SBE, natomiast XTC 3 na jakiś seryjnych obręczach Gianta oraz ogumieniu Maxxis Crossmark, napęd i amortyzator jest taki sam, jeszcze jedna różnica to hamulce XTC 3 posiada Shimanowskie 445 natomiast XTC 2 Juicy 3. Na twoim miejscu zabrałbym XTC 2 gdyż nie ma sensu dopłacać 200 zł - zważając że opony Kenda SBE oraz Maxxis Crossmark są porównywalne, podobnie jak hample.

Z tego co się dowiedziałem to tarcze w hamulcach jeśli tak to na jakie?

Po jakie licho chcesz wymieniać tarcze?, seryjnie w obydwu hamplach masz zamontowane klocki żywiczne więc jakie sens jest wymieniać tarcze?. - wywalisz tylko kasę w błoto. Ja na twoim miejscu zmieniłbym tylko siodełko na jakieś WTB bądź Selle Italia, reszta osprzętu jest dobrze dobrana i nie sądzę aby wymagała wymiany. Więc podsumowując bierze XTC 2 szkoda kasy na XTC 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam pytanie do forumowiczów , mianowicie planuje kupić nowy rower i po godzinach spędzonych w internecie mam już taki wir w głowie że nie wiem jaki wybrać a zostały mi 2 modele:

 

- Giant XTC 3 2011 (3,999pln)

- Giant XTC 2 2010 (3,799pln przeceniony z 4,999pln)

 

Zastanawia mnie dlaczego model z 2010 roku jest przeceniony o 1200pln.

Byc może dlatego, że jego prawdziwa cena sugerowana to 4499 PLN (http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/xtc.2/4726/39494/), więc tak naprawdę to przecena jest o 700zł. Jeśli wybierasz promocje z netu to radzę najpierw skontaktować się ze sprzedawcą, bo większość tych ofert jest już dawno nieaktualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz - M to 17" i będzie odpowiednia - przynajmniej na wysokość, na długość raczej także powinna być ok. A ramy nie różnią sie tylko malowaniem ( biały 2010 jest dużo ładnieszy + w przyszłości biały fox...hmmm ) poniewaz od 2011 suport jest juz press fit ( pewnie za rok dorzucą głowkę jak w anthemie - tapered ). Waga M to oficjanie 12,2 kg ale gdzieś na lightbike widziełem że 13kg czyli na początek do wymiany koła, korba na np slx, lżejszy kokpit i sztyca i kiedyś kupno białego foxa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytam bo nie wiem, ale w takim razie nauczę się na tych wczepianych jeździć :)

A o torbę pytałem tak przy okazji bo nie jest to aż tak ważne najważniejsze aby szybko dojechać do pracy i poskakać po lesie ( na pewno w końcu jakiś maraton zaliczę), w każdym razie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich zarażonych dwoma kółkami. Jeśli można to tylko powiedzcie który wizualnie wam się bardziej podoba ... no chyba że to już w innym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich funduszach ja osobiście bym już się zainteresował fullem albo składaniem roweru. Na stronie gianta jest trance x5 za 5000, zobacz sobie. Podejrzewam że za 5000 na ramie XTC można by złożyć ciekawy rowerek, ale zanim zaczniemy się rozpisywać o składaniu roweru, napisz czy wogóle Cię to interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie full nie ... jakoś za kosmiczne dla mnie a co do składania to jak najbardziej jeśli cena nie przekroczy 4000 bo tylko na tyle mam funduszy uzbieranych ;)

Rowerek che kupić na początku lutego więc puki co to czekam na propozycje (rama XTC koniecznie, bo mnie zauroczyła na maxa ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby wyszło cię taniej niż cały rower - chyba, że część części będzie używana - fakt, że rowerek będzie wtedy taki jaki chcesz.

Poskładałem już kilka rowerów i nigdy taniej nie wyszło pomimo kupowania części na promocjach. Rowery Giant z 2010 roku maja taką cenę ze względu na to, że od około października trwa wysprzedaż rocznika, więc jak się zdecydujesz na takowy sprawdź dostępność.

Ja w grudniu chciałem kupić Trance - niestety był nie do dostania w moim rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jedziemy.

Ramka XTC - 1500 zł

Amorek - RS Recon ok. 1000 zł Aukcja

Kółka Crossride - ok. 600 zł

A reszta to mi się wydaje że musisz nam przedstawić swoje preferencje :)

..tak jak kolega napisał to wszystko OK ale dodaj korbę i hamulce i już masz 4000 a gdzie reszta?

Cały bik wyjdzie taniej, a jeżeli jeszcze masz dostępny rower z 2010 roku to po promocyjnych cenach naprawdę warto brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby wyszło cię taniej niż cały rower - chyba, że część części będzie używana - fakt, że rowerek będzie wtedy taki jaki chcesz.

Poskładałem już kilka rowerów i nigdy taniej nie wyszło pomimo kupowania części na promocjach. Rowery Giant z 2010 roku maja taką cenę ze względu na to, że od około października trwa wysprzedaż rocznika, więc jak się zdecydujesz na takowy sprawdź dostępność.

Ja w grudniu chciałem kupić Trance - niestety był nie do dostania w moim rozmiarze

 

Taniej na pewno nie ale lepiej i lżej jak najbardziej tak. Na XTC 2010 właśnie kończe składanie: pełny 2x10 SRAM X9 biały, białe Elixiry, koła także na piastach X9 + białe szprychy :), rurki Boplighta, siodło SL XC i gumy RRony Evo. Wszystko nowe oprócz przedniego FOXA F100 RL z 2008. Waga 9,9 kg :) I chyba na wiosne go jednak sprzedam i zaczne budować coś nowego. Zeby z "fabrycznego" XTC zejsc na nowych czesciach poniżej 10 kg to trzeba dołożyć kolejne 2-3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...