wojtek76 Napisano 22 Stycznia 2011 Napisano 22 Stycznia 2011 Witam Chciałbym wymienić na lżejsze koła w swoim rowerze ponieważ obecny zestaw waży ponad ~2kg. Ważę pomiędzy 80-83, koła będą służyć głównie do jężdzenia po lesie, dwa, trzy wypady w góry, starty w maratonach być może ale baaardzo okazjonalnie bez napinania. Nie znam się tak dokładnie a chciałbym kupić coś wmiarę sztywnego i bez obsługowego na tylę ile pozwala cena. Mój wybór padł na: http://www.sklep.bik...oducts_id=18718 http://www.sklep.bik...oducts_id=18717 http://www.sklep.bik...roducts_id=3929 Zestaw pod 6 śrub i dętkę inny mnie nie interesuje. To górna granica cenowa. Opony i dętkę już wymieniłem na lżejsze. Jeżeli możecie to proszę o opinię czy to dobry wybór a może coś innego ?
DominikM Napisano 22 Stycznia 2011 Napisano 22 Stycznia 2011 Ten sam zestaw co wybrałeś ale na Mavic 717D - to najsztywniejsza obręcz wt ej kategorii wagowo/cenowej
wojtek76 Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Napisano 22 Stycznia 2011 Czytałem pare opinii na tym i innych forach o ZTR Alpine wiele osób chwaliło je za wagę i sztywność dlatego właśnie ten wybór. Dziękuję za podpowiedź. A może jeszcze coś innego w tej cenie ?
sivydym Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 Chciałeś koła bezobsługowe i na kilka wypadów w góry... Alpine pod 83 kg takie nie będą niestety. Albo zrzucisz z 10 kg albo kupisz obręcze min 355/Crest a i tak cudów sie nie spodziewaj.
wojtek76 Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Napisano 23 Stycznia 2011 Chciałeś koła bezobsługowe i na kilka wypadów w góry... Alpine pod 83 kg takie nie będą niestety. Albo zrzucisz z 10 kg albo kupisz obręcze min 355/Crest a i tak cudów sie nie spodziewaj. ok czy w takim razie Mavic 717D będą odpowiednie bo 10 kg to może ale za roku zgubię jak się postaram a na razie jest co jest i do wiosny może -2kg będzie
senjiro Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 ja tam bym łyknął ten ostatni zestaw na obręczach DT. Przy takiej wadze to raczej nie opłaca się inwestować w obręcze poniżej 400gram i potem się zastanawiać czy nic się z nimi nie stanie. Jedni powiedzą na forum że tak inni że nie. Kup cięższe i mniej święty spokój. Biorąc pod uwagę że masz teraz koła 2kg, to schodząc na 1,5kg i tak różnica będzie spora.
wojtek76 Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Napisano 23 Stycznia 2011 A jaka jest waga DT XR 400 (400 to gr?) bo Mavic 717D znalazłem dwie wersje 395 lub 404 gr, więc różnica w wadze prawie żadna jeżeli tak to która opcja wg. Was jest lepsza ?
senjiro Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 717 to porażka. Miałem w wersji V i waga oscylowała koło 430-435 gram. Więc przy discach nie licz na cuda
wojtek76 Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Napisano 23 Stycznia 2011 Na stronie Mavic http://www.mavic.com/en/product/rims/mountain-bike/rims/XC-717-Disc , a na Bikestacji http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=0&manufacturers_id=55&products_id=636 Ale do DT też jakoś mam większe zaufanie jako firmy i troche lepiej pasują kolorystycznie chociaż to nie jest najistotniejsze.
Schwefel Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 717 to porażka. Miałem w wersji V i waga oscylowała koło 430-435 gram. Więc przy discach nie licz na cuda To może napisz dlaczego porażka a nie rzucasz frazesami? Jakbyś trochę wiedział o obręczach to byś nie pisał głupot o wadze wersji pod tarcze na podstawie wersji pod v'ki. Realna waga 717 to 395-405 gram. Moje ważyły równo 400 gram. Wersja pod v'ki jest cięższa bo ma grubsze boczne ścianki co jest chyba oczywiste bo klocki wycierają materiał.
senjiro Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 To że mają grubsze ścianki boczne nie powinno wykluczać tego że obręcz waży tyle ile podaje producent. Porażka w sensie wagowym bo w cenie jednej obręczy mogłem kupić 2 obręcze mavica XM317, które de facto były jedynie o 10gram cięższe. Tak się też składa że jeździłem zarówno na 717 i 317 i nie odczułem jakiejś wielkiej różnicy w sztywności, chyba że Ty w wersjach disc masz, więcej do powiedzenia w tej materii.
Schwefel Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 Nie wiem, nie jeździłem ale konstrukcyjnie są zasadnicze różnice w ilości komór i materiale.
wojtek76 Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Napisano 23 Stycznia 2011 Biorąc pod uwagę moją wage i preferencje co do jazdy to co proponujecie ? Mavic - DT - coś innego. Chciałbym poznać opinię na temat obręczy ZTR czy jest jakaś wersja którą mógłaby się nadawać dla mnie ?
sivydym Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 Piasta i szprychy DT, a obręcz Mavic. ZTR za to łatwo zrobisz tubeless - tu mozesz kupić ( jak juz Ci napisałem wcześniej )od 355 w góre ( kiedys rozmawiałem z lemonbike i tak doradzali od 80 kg ) no ewentualnie Crest jak zależy Ci na małej masie rotowanej.
wojtek76 Napisano 24 Stycznia 2011 Autor Napisano 24 Stycznia 2011 Piasta i szprychy DT, a obręcz Mavic. ZTR za to łatwo zrobisz tubeless - tu mozesz kupić ( jak juz Ci napisałem wcześniej )od 355 w góre ( kiedys rozmawiałem z lemonbike i tak doradzali od 80 kg ) no ewentualnie Crest jak zależy Ci na małej masie rotowanej. ZTR już sobie wybiłem z głowy więc jeżeli możesz to wypowiedz się na temat DT XR 400, na reszte się też już zdecydowałem zostały do wyboru obręcze.
senjiro Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 ZTR już sobie wybiłem z głowy więc jeżeli możesz to wypowiedz się na temat DT XR 400, na reszte się też już zdecydowałem zostały do wyboru obręcze. Polecam Ci 24-stronnicowy temat z light-bike "Obręcze ZTR-opinie po sezonie"
wojtek76 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Napisano 25 Stycznia 2011 Dzięki za podpowiedzi Trochę to trwało ale się zdecydowałem. Dzięki za pomoc Można zamknąć temat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.