Skocz do zawartości

[amortyzator] 28' do crossa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Otóż posiadam Meridę Crossway 20-v 2009, a w niej SR Suntour NEX 4110 63mm. Jest to widelec dość sztywny jak dla mnie, działa głównie na krawężnikach, choć może jeszcze się nie rozruszał zbytnio (1100km przebiegu ma). Drobnych rzeczy typu korzenie, czy kępki traw nie tłumi :icon_confused: . Ponadto ma lekkie luzy, szczególnie widoczne podczas użycia przedniego hamulca, nawet na postoju.

 

Rower wyśmienicie spisuje się na drogach asfaltowych, lecz chciałbym go w minimalnym stopniu "uterenowić" B) . Poza wymianą opon na jakieś semi-slicki, chciałbym zamontować amortyzator, który będzie wyłapywał wszystkie nierówności, a będzie można go w razie jakichś podjazdów, czy gładkich dróg blokować.

Takim pierwszym typem jaki wygooglałem to: Suntour NCX-DRL. Wydaje mi się, że do tego czego potrzebuję będzie spisywał się wyśmienicie. Cena.. no cóż, skoro dobry to musi trochę kosztować. Jednak ostatnio nie widzę go za bardzo w żadnym sklepie internetowym.. Czy da się go gdzieś jeszcze kupić? Czy istnieją jakieś podobne modele, które spełniłyby moje oczekiwania?

 

Pozdrawiam :)

 

PS Zapomniałem, że mam V-brake więc widelec z mocowaniem do nich mnie interesuje ;).

Napisano

ten amortyzator nie będzie tłumił "kępek traw", ale jest na allegro w innej wersji, bez manetki do blokady w wersji D-LO, jeżeli oznaczenie jest tu takie samo jak w przypadku Raidona to (mogę się mylić), ale nie ma on regulacji szybkości odbicia która i tak w tańszych modelach SR praktycznie nie działa więc nie jest to wielka róznica

http://allegro.pl/sr-suntour-ncx-d-lo-63mm-cross-trekking-mod-09-i1407689510.html

Napisano

Jest jeszcze RST Vogue Air, który w przeciwieństwie do Suntoura nie ma kardridża tylko otwarte tłumienie olejowe (OCR). Takie samo jest stosowane w widelcu RST First na, którym miałem okazję jeździć i o którym złego słowa nie mogę powiedzieć bo chodził całkiem nieźle. Vogue biorąc pod uwagę posiadanie OCR też powinien sprawować się podobnie, ale jak jest w rzeczywistości, tego Ci nie powiem. Musiałbyś poszukać czegoś na ten temat na forach. Można by też zastanowić się nad wrzuceniem widelca 29calowego pod V`k. Różnica miedzy obręczą 29 i 28 cali to 2,5cm, co na Vkach da tolerancję około 1,2cm, więc teoretycznie powinno dać się je normalnie ustawić i zamontować. Jeśli tak, to wybór lepszych widelców byłby już spory.

Napisano

ten amortyzator nie będzie tłumił "kępek traw", ale jest na allegro w innej wersji, bez manetki do blokady w wersji D-LO, jeżeli oznaczenie jest tu takie samo jak w przypadku Raidona to (mogę się mylić), ale nie ma on regulacji szybkości odbicia która i tak w tańszych modelach SR praktycznie nie działa więc nie jest to wielka róznicahttp://allegro.pl/sr-suntour-ncx-d-lo-63mm-cross-trekking-mod-09-i1407689510.html

Na Marzocchi kasy nie mam. Również ten S R.L.D jest mocno przesadzony z ceną... Natomiast D-LO jest to bardzo rozsądna propozycja. Jeśli pasuje on do mojej ramy (nie wiem może wszystkie pasują, ale się nie znam, oby tylko nie zmienił geometrii roweru bo jest ok) to rozważę ten zakup. Blokada skoku jest, z tym, że nie na kierownicy, ale to akurat mi nie przeszkadza :). Regulacji szybkości odbicia model NCX DRL raczej nie posiadał. Ale za to tamten miał golenie 28mm, a ten pewnie cieńsze.

Są jeszcze jakieś różnice? I tak w tej cenie nic lepszego raczej nie znajdę ;). Jednak będzie on lepszy od obecnego, prawda?

 

Chcę po prostu wymienić ten, który jest (a jest dość sztywny) na lepszy model, który będzie można w razie potrzeby blokować i odblokowywać, a dzięki temu jego miękkość nie będzie przeszkodą na asfalcie :). Co do kępek traw to nie piszę tu o takich typowych, tylko o takich drobnych.. może tak bardziej obrazowo to są one jak kamyki, drobne i niewielkie. Kamyki, kamienie, dołki, dziury będzie tłumił, czy jednak taka wymiana nie ma sensu?

Napisano
Różnica miedzy obręczą 29 i 28 cali to 2,5cm, co na Vkach da tolerancję około 1,2cm, więc teoretycznie powinno dać się je normalnie ustawić i zamontować.

Różnica między obręczami 29 i 28 cali (jeśli chodzi o średnice) to... 0 mm. Obie obręcze mają 622 mm średnicę, więc wybór jest dość spory, ale tylko widelców z mocowaniem zacisków tarczówek. W sumie chyba tylko RST miał w swojej ofercie widelce 29" z piwotami, ponoć była też Tora, ale nikt jej nie widział. Vouge Air ludzie chwalili za pracę, ale wile osób ganiło je za luzy i wycieki oleju. Kolega chyba szuka czegoś tańszego, więc albo Vita od RST - http://velo.com.pl/produkty/?m=12&pk=%&id=2054 albo wspomniany NCX (jakby co - do znalezienia w Eurobike - http://www.eurobike.pl/index.php/srsuntour/amortyzatory-przednie/ncxlite).

Napisano

No i teraz już wiem, że DRL od DLO różni się tylko manetką do blokady skoku ;) Jednak po wejściu na ich sklep tych modeli już nie mają...

 

Pytanie: Czy warto dokładać do Vity czy wystarczy NCX (skłaniam się ku NCX)? Czy odczuję różnicę w stosunku do obecnego amortyzatora?

Napisano

O ile się nie mylę to obydwa amortyzatory mają kartusze olejowe, więc nie licz na jakąś znaczną różnice w stosunku do Twojego amorka. Dopiero przy czymś z otwartym tłumieniem olejowym poczułbyś sporą różnicę. Moja opinia - odłóż więcej kasy i kup coś porządniejszego.:icon_wink:

Napisano

Tzn. Liczę na taką różnicę, że będzie on tłumił (przy ustawieniu całkowicie wyłączonej blokady) nierówności typu kamyki, szuter, dziury...

 

Jeśli jednak mam nie poczuć różnicy, to wolę jednak odłożyć pieniądze na później. Przeczytałem na jakimś innym forum, że model NCX DRL genialnie tłumi nierówności (podobno nawet drgań z kostki brukowej nie przenosi na kierownicę) i dlatego chciałem go kupić.

Od jakiej kwoty zaczynają się sensowne propozycje? Proszę o jakiś przykład modelu z otwartym tłumieniem olejowym :). Czy modele powietrzne są lepszym zakupem od NCX DRL; czy jest duża różnica?

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Ja używam amortyzatora NCX i generalnie jestem zadowolony. Z tego co pamiętam -dawno go nie ustawiałem- ma regulację

szybkośći powrotu (na dole). Do crossa wystarczy.

Powyżej padło takie zdanie "Liczę na taką różnicę, że będzie on tłumił (przy ustawieniu całkowicie wyłączonej blokady) nierówności typu kamyki, szuter, dziury..."

Blokady w nim nie powinno się ustawiać "częściowo" lecz zawsze "całkowicie" albo

włączoną albo wyłączoną.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odświeżę temat bo zastanawiam się nad zmianą podstawowego Suntour'a na coś innego.

W ofercie CentrumRowerowe poza polecanymi NRX, NCX jest jeszcze Marzocchi. Czy jeśli miałbym wybierać z oferty CR byłoby to dobre rozwiązanie?

(ew może coś zupełnie innego zamykającego się budżecie ~700 zł)

 

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czy kupując NCX E-RL 63mm odczuję dużą różnicę w porównaniu do SR Suntour NEX 4110 63mm?

 

ERL ma komorę powietrzną, a więc można ją sobie ustawić po swojemu? W sensie, żeby przy mojej wadze (68kg bodajże) tłumił każdą nierówność tak jak to robi większość 26 calowych widelców? Czy amortyzator powietrzny również przy złym ustawieniu może dobijać?

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Sprawa amortyzacji powraca.

 

Ten NEX 4110, którego posiadam praktycznie w ogóle nie działa (zadziałał jedynie na dołach jak jechałem przez łąkę kolegi), a także złapał lekkie luzy. Działa nawet gorzej niż amortyzator w Kross Hexagon V3, który to byłby już dla mnie wystarczający. Poszukuje jednak czegoś minimalnie lepszego.

 

Skoro w Suntour NCX nie warto inwestować to może warto w NRX? Czytałem, że NRX to wyższa półka niż NCX.

 

Teraz:

Czym różnią się NRX DRL od NRX ERL, który to w tym roku chyba nie jest powietrzny, a przynajmniej tak wynika z opisu? Czy może warto wybrać coś z RST? Czy warto wybierać powietrzne czy są słabe technicznie?

 

Czytałem o RST Vogue Air i Marzocchi TXC2, ale to już raczej za wysoka półka. Chyba, że rzeczywiście nie warto inwestować w te tańsze i poczekać na amortyzator z górnej półki.. Chociaż sądzę, że chyba każdy będzie lepszy od tego NEXa.

 

Waga to ok. 68-70kg.

Napisano

Podany link jest do modelu S RL. ERL w tym roku też jest ze stalową sprężyną, ale 200gram lżejszy od DRLa.

 

Wystarczający jest ten NRX? Dużo lepszy od NCX?

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czy ktoś z Was ma NCX-a? Ja mam - powietrzny, z blokadą w manetce, ale nie znalazłem w nim żadnej regulacji powrotu, w ogóle on chyba nie tłumi powrotu???

Napisano

Podany link jest do modelu S RL. ERL w tym roku też jest ze stalową sprężyną, ale 200gram lżejszy od DRLa.

 

Wystarczający jest ten NRX? Dużo lepszy od NCX?

 

Czy ktoś z Was ma NCX-a? Ja mam - powietrzny, z blokadą w manetce, ale nie znalazłem w nim żadnej regulacji powrotu, w ogóle on chyba nie tłumi powrotu???

 

 

Zestawienie w Katalogu 2011 - str. 25-27

 

NCX D RL LITE

NRX E RL

 

NRX - dedykowane pod: sport cross > cross (skok 63/75) (dodatkowo regulacja tłumienia odbicia) (lżejsze wagi)

NCX - dedykowane pod: cross > trekknig > city (skok 63/50)

 

Obydwie serie występują w wersjach sprężynowo olejowych oraz powietrzno olejowych (lżejsza waga) oraz manualną i przewodową blokadą skoku.

Napisano

Zestawienie z katalogu :teehee:

Niestety żaden z tych amortyzatorów nie zasługuje na to miano, ewentualnie w pewnym stopniu NCX-E, ale i tak daleko mu do porządnych 29" widelców jak np Minute :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...