JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Witajcie! Panowie, a może i Panie. Proszę powiedzcie mi czy opłaca się zakupić tą korbę(Shimano Deore XT FC-M739) na kwadrat za około 170 zł? Proszę nie mówić że lepiej kupić korbę w systemie HL... Pytam się po prostu czy warto... Zdjęcia Pozdrawiam, Janisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aztej Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Ja bym za takie pieniądze nie kupił. Środkowa już dość mocno styrana, blat też nie rewelacja. Osobiście nie dałbym więcej jak 5 dych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Moim zdaniem nie za taka cene. Srodkowa zebatka troche zjechana, nie bedzie ci juz dlugo sluzyc. Lepiej kupic nowego truvativa firexa tez moze byc w wersji na kwadrat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 A ty jesteś dwumetrowiec? Bo ta korba ma aż 180mm długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 No dziękuje serdecznie, bym się na minę wpierdzielił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Kieruje do was kolejne pytanie jaką korbę najlepiej kupić do 130 zł? Zastanawiałem sie nad Alivio, ale może coś lepszego się znajdzie i najlepiej żeby była to nowa korba. Mocowanie: Kwadrat. Mój wzrost: W granicach 185cm. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Scaliłem dwa tematy w jeden, bo nie rozumiem po co pisać dwa osobne wątki na temat zakupu korby. Za 130 zł nic lepszego chyba nie znajdzie jak shimano alivio. Warto było by zakupić wersje pod Octalink z nowym suportem. Musisz też wiedzieć, że aktualny suport, który posiadasz może być za krótki lub za długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 W kwadrat bym się już nie pchał. Octalink będzie dużo sztywniejszy. Zamiast Alivio polecam stare Deore, które jest sporo lżejsze od Alivio http://allegro.pl/shimano-deore-fc-m470-octalink-hollowtech-nowa-i1423327371.html i do tego suport 68/121mm http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=116 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 No to jakąś alivio będę szukał... Tylko mam pytanie jaka dla mojego wzrostu będzie dobra długość ramienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moloch89 Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 To zależy bardziej od długości nogi no i też od stylu jazdy, kadencji. Patrząc na wzrost 175mm będzie chyba najlepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 175mm spokojnie będzie dobre, zresztą to najbardziej standardowa długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 a ja na twoim miejscu dolozylbym jednak troche i kupil deorke ze zintegrowanym osia pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Załóżmy że dozbierałem kasę o mogę już kupić tą deorke... I czy system hollowtech jest kompatybilny z każdą ramą i czy mogę na ślepo brać ją? oraz czy wymienią mi tę korbę w każdym serwisie rowerowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 W kazdym serwisie powinni juz miec klucz do misek i ten maly plastikowy kapselek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkas97 Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 1. Jest kompatybilna z każdą ramą z gwintem angielskim (BSA)- czyli większość ram. Poza tym, są dodane podkładki dystansowe, czyli powinno pasować. Podaj jaki masz rower to będziemy wiedzieli na 100%. 2. Wymienią w każdym, ale nie radzę się pchać do "majstra" z tym, co ma jakiś jedyny we wsi sklep, bo pewnie zrobi to młotkiem i dłutem zamiast kluczami do HT2. Najlepiej idź do cywilizowanego serwisu, lub kup zestaw potrzebnych kluczy, i będziesz wtedy miał 100% pewność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Posiadam Cobre MOTTE (patrz galeria). Czyli kolejne koszty to zestaw kluczy... Chyba że w sklepie rowerowym na przedmieściu mi wymienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Spokojnie podejdzie do tej ramy. Co do kluczy to potrzeba taki do suportu i taki do samej "zaślepki korby" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 22 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Klucz z drugiego linka można zastąpić czymkolwiek, zależy od twojej pomysłowości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aztej Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Jeżeli nie masz dwóch lewych rąk to polecam zakup narzędzi i samodzielną wymianę części. Za to co wydasz w warsztacie bez problemu powinieneś kupić niezbędne narzędzia, a przy następnej wymianie czy serwisie jesteś już do przodu. Przy montażu korby ze zintegrowaną osią proponuję splanować powierzchnie czołowe suportu, żeby wydłużyć trwałość łożysk. Śmiem twierdzić, że tego nie wykonają Ci w pierwszym lepszym serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Załóżmy że dozbierałem kasę o mogę już kupić tą deorke... I czy system hollowtech jest kompatybilny z każdą ramą i czy mogę na ślepo brać ją? oraz czy wymienią mi tę korbę w każdym serwisie rowerowym? gorąco polecam przejscie na Hollowtecha. Rewelacja. A co do montazu - osobiscie sciagam i zakladam taka korbe z kilkadziesiąt razy w sezonie a kluczy nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dogwill Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Zaślepka nie jest konieczna.Można spokojnie jeździć bez, należy tylko pamiętać aby lewe ramię korby co jakiś czas dokładnie wyczyścić pędzelkiem.Tak jak napisał kolega wyżej przejście na ht2 to rewelacja w porównaniu do kwadratu.Po pierwsze masa, a po drugie sztywność.Tam nie ma czegoś takiego że przy mocniejszym naciśnięciu na pedałem korba lekko się wygina.Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 no i serwis nieporównywalnie łatwiejszy. Ja tak zapobiegawczo lubię rozebrać i przeczyścić po większym górskim błocie, a przy kwadracie taka opcja odpada bo się toto wyrobi. Zresztą nie chciałoby mi się ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Zaślepka nie jest konieczna.Można spokojnie jeździć bez, należy tylko pamiętać aby lewe ramię korby co jakiś czas dokładnie wyczyścić pędzelkiem. Nie do końca się z tym zgadzam. W Truvativie może i owszem, ale w Shimano na tej zaślepce dodatkowo opiera się oś korby i jeśli jej nie dasz to będzie miała luz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 z tego co na filmach mowią serwisanci, zaślepka jest do początkowego dociśnięcia korby żeby nie było luzu, potem przykręcasz śruby i to na tym trzyma się ramię. I według mnie tak właśnie jest. Co nie zmienia faktu, że nie chciałbym jeździć bez zaślepki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Masz całkowitą rację. Bardzo podobnie jest z gwiazdką w rurze sterowej. Tylko jak już pozbędziesz się luzu, dokręcisz śruby na ramieniu to wykręcenie tej zaślepki z powrotem graniczy z cudem Niby można wykręcić ją przed dokręcaniem samych śrub na ramieniu korby, tylko wtedy bym nie ufał temu, że ona delikatnie się nie przesunie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.