Skocz do zawartości

[hamulce] do 700zl oro k18/k24 vs XTR vs ..?


802220540

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. W niedlugim czasie, stane przed wyborem kupna hamulcow tarczowych. Wczesniej jezdzilem na v-brakeach. Od pol roku skladam "nowy" rower, w ktorym beda hamulce tarczowe. Nie wiem, czy jezdze mocno agresywnie bo jak wiadomo, kazdy ma inne odczucia co do tego. Na pewno nie jezdze tylko po bulki czy do kosciola, wiec potrzebuje tego co kazdy poszukiwacz hamulcow ,tj.: Wystarczajacej sily hamowania do zatrzymania roweru na ktorym bede siedzial ja ( 100 kg ) ; dobrej modulacji ; bezawaryjnosci ; latwosci w serwisowaniu - czyli w sumie hamulcow idealnych;d

Jedyne co mnie malo interesuje, to waga hamulcow (oczywiscie bez przesady). Fajnie by bylo, gdyby hamulce zmiescily sie w cenie 700 - 800 zl. i wolalbym nie przekraczac tej sumy.

Hamulce do XC/ lekkie all mountain/enduro.

 

Czytajac to forum, oraz opierajac sie na opiniach uzytkownikow mtbr, wybor padl na Formule Oro K24 lub K18. Dodatkowo , na CRC jest spory uposc na ww. hamulce ( http://tiny.pl/hcjwg ) koszt ok. 750 zl z przesylka.

W zasadzie wybor bylby prosty, i pewnie nie zakladal bym tego tematu, ale problem tkwi w dlugosci przewodow. Nie moge wyczytac na CRC jakie dlugosci przewodow posiadaja hamulce. Wiem, ze w standardzie jest to 75/140 cm. O ile przod, moze dalby rade, to problem stanowi tyl. 140 to w moim przypadku za malo. Rowej jest budowany na ramie Specialized StumpJumper o rozmiarze 21" i potrzebuje minimum 150cm (tak mi sie wydaje). Zmiana przewodu wiaze sie ze zwiekszeniem kosztow zakupu, co w tym wypadku, nie bardzo wchodzi w gre.

Myslalem, tez o uzywanych hamulcach, a doklanie o Shimano XTR. Na allegro, uzywane mozna dopasc za 600 zl komplet bez tarcz. Czytalem, ze nie sa lepsze od ww. hamulcow Formuli, ale podejrzewam, ze i tak przesiadajac sie z V'ek , powinienem byc zadowolony.

Bylbym wdzieczny, za opinie na temat XTRow , czy ktos z forumowiczow, ujezdza takie hamulce i moglby mi podac jakies opinie o nich? Od razu pytanie, mam kola z piastami przystosowanymi do tarcz na 6 srob. Czy moglby ktos polecic jakies w miare dobre tarcze pod XTR'y na 6 srob?

No i oczywiscie, jesli ktos ma inne propozycje co do hamuclow , to bede wdzieczny. Oczywiscie, propozycje poparte jakimis argumentami ;]

 

Troche sie rozpisalem, mam nadzieje, ze nikt nie zasnal podczas czytania tego.

Z gory dziekuje.

Napisano

Według wielu opinii xtr są lekkie no i marka wyścigowa, natomiast mają słabszą siłę hamowania od k18, ja jeżdżę na nowej formuli xc ale miałem okazję przejechać się na k18 i są dużo silniejsze i lepiej wyczuwalne od xtr, serwis natomiast xtr jest moim zdaniem prostszy, chyba że mamy duale xtr.

Ale serwis formuli nie stanowi większego problemu, droższe i trudniej dostępne są natomiast np. oliwki i przewody do k18 niż do xtr, klocki cena podobna, dostępność w necie duża.

Ja nadal kupiłbym formule.

Napisano

vidoq5

Dzieki za opinie, w sumie tez wolalbym formule, ale tak jak wspomnialem, przewody sa dosc krotkie ;/ Na tej aukcji ( http://allegro.pl/formula-oro-k-18-czarna-tyl-oro-k18-k-18-nie-avid-i1424053570.html ) ktos sprzdaje k18 na tyl z przewodem 165cm. Ale tylko jeden hamulec i to bez tarczy za 400zl.

 

jasskulainen

 

Troche za wysokie progi jak dla mnie ;D Z tego co widze, to koszt 2 hamulcow bez adapterow i tarcz = 1300 zl takze, odpada ;P

Napisano

Nie dość, że zdecydowanie za drogie, to po co do xc 4 tłoczki? Toż to siłę ma ogromną...

 

Proponuję zainteresować się XT, powinny spełnić Twoje oczekiwania a za posiadaną kwotę kupisz nowy zestaw z fajnymi tarczami na pająku. XTR są wyczuwalnie słabsze od XT - miałem okazję bezpośrednio je porównać.

 

Formule z CRC to także dobry wybór.

 

 

Odnośnie długości przewodu, w moim scale 21" mam 125cm i starcza idealnie. Wątpię, aby Tobie było potrzebne więcej niż 140cm.

Napisano

No wlasnie, przed chwila przeciagnalem sznurek "droga" przewodu hamucla tylnego do glowki ramy, i wyszlo mi okolo 126cm. A 14 cm to chyba troche za malo jak na "zapas".

 

edit. Z reszta, pierwszy wlasciciel tej ramy mial nieskracane hamulce XT i na tyle mial 170 cm ;P A na zdjeciach nie wygladalo tak jakby mocno wisial.

Napisano

Używam kompletnych hamulców XTR M975 i mogę coś na ten temat powiedzieć.

U mnie jak na razie działają bezawaryjnie, ale ich przebieg to jak na razie jakieś 30km.

O działaniu - siła jest naprawdę wystarczająca, a modulacja na najwyższym poziomie. W dodatku w fabrycznym zestawie dostajesz klocki na tytanowych płytkach. Taki zestaw użytkuję z tarczami XT 180/160 na pająku, właśnie na 6 śrub.

Co do siły hamowania i ogólnego działania z innymi hamulcami hydraulicznymi to za bardzo nie mam z czym porównać, bo jeździłem jeszcze tylko na Tektro Auriga ( swoją drogą badziew ) i Saint M810, którego siła hamowania jest wyraźne większa.

Napisano

Pokaż fotkę tarcz shimano na pająku pod 6b. :rolleyes:

Swoją drogą po 30km nalotu to powinieneś nieco więcej napisać o tych hamulcach... <_<

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:whistling:

Napisano

ja polecam formule a co do pomiarów nie rozumiem trochę 124cm wyszło z łukami czy bez bo jak z to może formule rx ładne mocne z modulacją sam miałem k18 i k24 i mam nadal k18 który jest mocny i bez awaryjny około roku (10kkm)

  • Mod Team
Napisano

Ukaniex, a co jest dziwnego w tarczach Shimano na 6 śrub?

BTW- u mnie długość przewodu tylnego hamulca to ok. 145 cm ( Formula ) przy ramie 20". I starcza w zupełności.

Napisano

ja polecam formule a co do pomiarów nie rozumiem trochę 124cm wyszło z łukami czy bez bo jak z to może formule rx ładne mocne z modulacją sam miałem k18 i k24 i mam nadal k18 który jest mocny i bez awaryjny około roku (10kkm)

 

Poprowadzilem sznurek od miejsca na jedna ze srob mocowania tylnego zacisku do samej glowki ramy. Bez luku do kierownicy, bo jeszcze jej nie mam ;D daltego w pierwszym poscie napisalem ze "chyba powinienem miec minimum 150cm"

Swoja droga, co myslicie o tych hamulcach http://allegro.pl/shimano-xtr-m975-przewody-goodridge-bcm-i1423725611.html ?

Chodzi mi o polepszenie ich dzialania poprzez owe przewody w oplocie i wiekszej srednicy koncowki? Wiem, ze to uzywki, ale a nóż widelec dadza rade?;D

 

Nadal powaznie mysle o oro k18/k24 , nie orientuje sie ktos , jakiej dlugosci maja przwody w tych z CRC? Czy tak jak pisalem wczesniej, jest to 75/140?

Napisano

Ja z wymienionych hamulców wybrałbym k24, miałem też sugerowane xt i xtr model wcześniejszy niż 2011.

 

K24 to jedyne na liście, z którymi nie miałem żadnych problemów.

 

Poniżej stawiam xtr'y ze względu na przeciętną siłę hamowania i niezbyt wygodne jak dla mnie dźwignie.

 

Xt to w moich oczach kompletna porażka. Mimo że podobnie jak xtr pracują na oleju mineralnym, mają gumowe dźwignie, bardziej niż miał xtr, są podatne na różnice temperatur (bardziej niż inne shimano jakich używałem) a oba hamulce różnie reagowały na prośbę o działanie :)

 

Na trzy komplety formuli różnego typu ilość problemów technicznych/serwisowych wynosiła 0. Inni mają może inne doświadczenia, ale moje są takie. Hamulce są przewidywalne, wiem czego mogę oczekiwać po ich pracy w różnych warunkach.

 

Xtr'a mialem krótko. Nie podobała mi się ani ergonomia dźwigni (wolę szerokie, takie jak w oro k24) ani siła hamowania. W tym względzie moją opinię potwierdził kolega, który odziedziczył moje xtr'y ze sprzedanym mu rowerem; shimano zostały zastąpione avidami juicy 7, z których on był i jest zadowolony.

 

Z xt 08 nie mogłem się dogadać przez około miesiąc użytkowania. Były narowiste, przód działa inaczej niż tył, źle znosiły niskie temperatury; regulacje pozbawione wg mnie sensu; wartości skoku dźwigni śrubką, więc nieporęczna w ustawianiu a do tego mało wyczuwalna różnica; duża regulacja odległości dźwigni od kierownicy, z której korzystam praktycznie raz, gdy montuję hamulec. Wiem, że podobnie jak powyżej, ludzie mają inne doświadczenia i przede wszystkim preferencje, do mnie xt nie trafiły wcale. Do tego inne egzemplarze, które badałem zachowywały się podobnie co do miękkości dźwigni, której ja nie znoszę.

Napisano

Czy k18 znacznie roznia sie od k24 ? Czytalem, ze roznia sie tylko regulacja skoku klamki przy k24. Czy faktycznie poprawia to komfort uzytkowania tych hamulcow , czy to tylko efekt placebo?

W kazdym razie nie kupie ani xt ani xtr ;]

  • Mod Team
Napisano

Różnią się tylko systemem FCS. Z FCSem jest tak jak z Free Stroke w Shimano. Jedni twierdzą ,ze różnica jest znaczna, inni zaś uważają,że nie warto dopłacać. Prywatnie FCSa mi nie brakuje.

Napisano

wedle tej aukcji długość tyłu to aż 165cm czyli zapas jeszcze spory ale nie wiem jak z crc myślę że też taka bo wątpie żeby ktoś w sklepie dawał dłuższą

Napisano

wedle tej aukcji długość tyłu to aż 165cm czyli zapas jeszcze spory ale nie wiem jak z crc myślę że też taka bo wątpie żeby ktoś w sklepie dawał dłuższą

 

No wlasnie w pierwszym poscie napisalem o tej wlasnie aukcji. Ale sprzedajacy pisze w niej, ze jest to niestandardowa dlugosc przewodu. W kazdym innym sklepie dlugosci przewodow wynosza 75/140 cm. Aukcja ktora podales to jedyny wyjatek;P

 

I wlasnie, ze wzgledu na ten hamulec ( z tej aukcji ) zadalem pytanie, o roznice miedzy k18 a k24, bo przymierzam sie do zakupu tego hamulca. Bezposrednio ze sklepu jest nawet taniej : http://bikecenter.pl/index.php?p3148,formula-oro-k-18-czarna-tyl . Ale nie zmieszcze sie pewnie w kwocie 800 zl ktora chce wydac na caly brakeset. Tak czy owak, zdecyduje sie na k18 .. chyba, ze jeszcze w niedalekiej przyszlosci znajde jakas okazje cenowa na k24, chociaz takowa i tak juz jest na CRC.

 

Dzieki wszystkim za pomoc. W znacznym stopniu rozjasniliscie mi sprawe hamulcow ktore chce kupic;]

Napisano

Regulacja FCS w K24 jest dość skromna, zdecydowanie nie warto do niej dopłacać.

zgadzam się z tym a te puro są fajne pytanie jaki jest realny stan chodź czasem zdarzają się używane RX za 680zł ostatnio poszły sam myślałem czy se nie zmienić ale jednak zbieram do R1 ale to już inna bajka i inna waga

Napisano

Fcs fajny jest :)

W przeciwieństwie do shimano regulacja jest poręczna, szybka i wyczuwalna. To czy potrzebna zależy od tego, czy użytkownik preferuje dłuższy skok klamki; regulacja wydłuża ruch dźwigni i w takim przypadku jest przydatna.

Z puro trzeba uważać co do używek. Dźwignie są karbonowe i poruszają się na metalowym piwocie, bezpośrednio. MOŻE to oznaczać luz na klamkach.

 

Puro/k24 były kiedyś takimi samymi konstrukcyjnie hamulcami, różniły się detalami (np śrubami tytanowymi w puro). Jednak gdy r1 zastąpił puro w ofercie formuli, k24 został lekko przekonstruowany - sposób mocowania dźwigni do korpusu. Celem tego zabiegu było o ile pamiętam wyeliminowanie luzów.

 

Z hamulców podobają mi się jeszcze avidy juicy7. Kolega od 2005 roku ma takie, w zeszłym roku do drugiego roweru kupił również 7mki. Ja przez prawie trzy tygodnie jeździłem pożyczonym rowerem ze starszą wersją i muszę przyznać że to bardzo przyjemne stopery :)

Napisano

A propos eliminowania luzów w K24, zamieniłem śrubę trzymającą klamkę (wchodzącą w tą gwintowaną tuleję) na zwykłą "krzyżakową", ale z szerokim łebkiem, a pod śrubę podłożyłem plastikową podkładkę (żeby uniknąć wycierania klamki w tym miejscu).

 

K24 mają mniejsze klamki od K18, zrobione pod "dwa palce". Mam dużą łapę, ale i tak zdecydowanie bardziej pasują mi K24, jakoś bardziej ergonomicznie wykonane są. FCS jest przydatny, ale pamiętaj, że to co innego niż regulacja w Juicy czy Elixirach, bardziej pod "feel" - ważna, ale nie "krytyczna".

 

 

 

 

FCS pozwala zmienić "siłę" przy jednoczesnej zmianie skoku klamki.

Napisano

Regulacja FCS w K24 jest dość skromna, zdecydowanie nie warto do niej dopłacać.

 

Te hamulce wyglądają dość rześko:

http://allegro.pl/formula-oro-puro-i1411707466.html

 

Juz jakis czas temu pytalem o te hamulce sprzedajacego. Za krotkie przewody maja :<

Czatuje na k18 / k24 ;]Dzieki wszystkim za odpowiedz ;)

 

Wlasnie kupilem te hamulce: http://allegro.pl/show_item.php?item=1417859299 ;] lekko ponad polowe tego co chialem przeznaczyc. Dlugosci przewodow 90/160 cm ! Mam nadzieje, ze bede zadowolony!;] Dzieki wszystkim za pomoc! :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...