Skocz do zawartości

[900-1100zł] mtb/xc uniwersalny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem amatorem, poszukuję roweru do 1100zł, będę jeździł głównie po drogach asfaltowych, jednak 15% czasu na rowerze spędzę na nieutwardzonych ścieżkach leśnych. główny priorytet- niezawodność, ew. niezawodność wspomagana upgrade'ami. rower będzie mi służył do codziennych dojazdów po ok. 5km, w weekendy wypady ok. 30km. Mam 187cm wzrostu, ważę 76kg. Rozważałem najpoważniej Krossa A2 2010 V-brake za 1080zł a także brałem pod uwagę Krossa hexagon'a v6 za 1039zł, SCHWINN FRONTIER GSX za 999zł i Unibike Fusion w cenie 950zł. Co Wy o tych bike'ach sądzicie, który najlepiej spełni moje oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że teraz wyprzedają rowery polskiej firmy MaGnum. Energy, który kosztował 1400zł, pare dni temu widziałem za 800zł. Teraz na allegro wystawili za 1200zł, ale pewnie znowu opuszczą. Firma MaGnum zakończyła już działalność, także nie wiem, jak jest z gwarancją. Z tego, co mi mówili jak coś się rozwali, to można dostać zwrot kasy w trade-Stomilu(właściciel marki). Energy ma przyjazną według mnie geometrię i jest wytrzymały. Szybkie zjazdy, metrowe hopy nie robią na nim wrażenia. Później warto zainwestować w opony, bo ma ciężkie, jak grzechy komunizmu. Za 100zł np. komplet kendy karma i rower nabiera nowego przyspieszenia. :icon_wink:

 

Mam ten rower jako treningowy. Ważę 63kg i odbieram tą ramę, jako sztywną, ale ciężsi kumple mówią, że mogłaby być jeszcze sztywniejsza. Dla Ciebie będzie to plus, jeśli się nie ścigasz, bo będzie pochłaniać drgania i odciąży kręgosłup.

 

W Energy masz zarąbisty osprzęt, nie super lekkiego, ale bardzo trwałego amora. Myślę, że będziesz zadowolony.

 

Kross Hexagon V6:

 

IMO rama podobnej klasy, co ten mój energy. Lepszy amor, ale dużo gorszy osprzęt. Napęd w tym rowerku, to najtańsze, co może być. Jednak napęd po sezonie, czy dwóch będzie do wymiany, także trzeba patrzeć głównie na koła, ramę i amora. Mimo wszystko kosztem amora nie pozbawiałbym się osprzętu X5 w energy. :icon_wink:

 

Level a2 - Nic ciekawego w zestawieniu z V6 i energy.

 

Unibike Fusion - Jak byś chciał miec 9sp. napęd, to musiałbyś wymienić napęd i koło/piastę. Lżejszy od pozostałych. Też bym sie raczej nie skusił. O ramie się nie wypowiem, bo nigdy na nim nie jeździłem.

 

SCHWINN FRONTIER GSX - Również nic ciekawego w nim nie ma.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a więc mam dylemat, gdyż na forum naczytałem się b. dobrych opinii o A2 i on był moim faworytem. O Hexagona boję się z prostej przyczyny: posiada on 2x hamulce tarczowe co pewnie wiąże się z tym, że, tak jak wspomniałeś: osprzęt jest przeciętny. Magnum... muszę poszukać info o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy, to ja nie mam zielonego pojęcia, ale V6 ma lepszego amora i osprzęt wyższy o grupę. Gdyby miał porządne tarcze hydrauliczne, to wtedy osprzęt byłby gorszy, ale tektro IO, to jedne z tańszych hamulców. Ja z przodu od razu zmieniłem na shimano, którego akurat miałem na stanie, bo brakowało mi mocy, ale kolega porządnie go dotarł i też działa dobrze, także kwestia dotarcia i będzie hamował. W energy są te same hamulce i jeszcze lepszy osprzęt, a rama chyba podobna.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, a więc jeszcze kwestia z którego sklepu i który model kupować. i czy trudne w utrzymaniu są te tarczówki, gdyż mając taką tarczówkę w "świetnym" rowerze marki GRAND co chwilę brzęczała, już nie mówiąc o tym, że nie hamowała...

Znalazłem Krossa w rozsądnej cenie w sklepie:

http://kmbike.istore.pl/pl/kross-hexagon-v6-2010.html?partner=1984

czy ten będzie dobry, wezmę 21'' chyba gdyż ostatnio zauważyłem, że jeszcze rosnę(17 lat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak wolał Levela A2 - prawdopodobnie lepsza rama niż w Hexagonie, lepszy osprzęt... Za ok. 1100 zł możesz też kupić od jednego z użytkowników forum Authora Solution z całkiem niezłym osprzętem. Niestety nie wiem jaki rozmiar ramy, ale poszukaj w dziale sprzedam tego roweru i wypytaj sprzedawcę.

 

Jeśli nie Author to wg. mnie Kross Level A2 będzie najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porównywałem je w nieco innej konfiguracji :icon_wink: W w.w konfiguracjach A2 ma lepszy osprzęt. Co do ramy, to nie mam pojęcia, czy jest lepsza, bo nie miałem z żadną do czynienia. Natomiast Sram x5 w MaGnumie jest na pewno lepszy od alivio, czy acery, a w moim odczuciu od deore też. Mam deore i X5 w dwóch rowerach i zdecydowanie X5 polecam. Do tego masz już 9sp, zamiast 8sp. I lepszy amor. IMO energy będzie lepszym wyborem. :thumbsup:

 

Hampelki tektro IO nie są ciężkie w regulacji. Też miałem kiedyś makrokesza z tarczówkami i znam twój ból z reguacją :yucky: Tektro da się ładnie nastawić. Na deszczu i błocie każda tarcza zabrzęczy, ale w suchych warunkach totalna cisza. Jak każda tarczówka. Nowe kiepsko hamują, ale jak się dotrą dobrze, to hamują. Trzeba do nich trochę cierpliwości przez pierwsze kilometry. :icon_wink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi po prostu o rower, który zrobi najwięcej kilometrów przy normalnej jeździe, czyli takiej, o jakiej wspomniałem wyżej. Prosiłbym także, abyście podali linki do konkretnych sklepów gdyż np samego Krossa A2 jest kilka konfiguracji które zapewne różnią się osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten A2 aukcji jest na pewno w lepszej konfiguracji, niż poprzednie, bo przerzutka tył XT, manetki alivio i wideł XCR, który już jako tako działa. Do tego jeszcze 9sp. To już jest niezła konkurencja dla mojego energy. Teraz bym się wahał, który wybrać :icon_wink: za 1300zł bym brał. I do tego tarczówki chydrauliczne :woot: Jak rower ma być na wycieczki, to możesz je wystawić na allegro i ok. nie wiem 300zł dostaniesz. Za 100zł kupisz w miarę dobre V-brake i jesteś 200zł do przodu. Niezła propozycja ten rowerek, jeśli allegrowicze nie poszybują z ceną :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie analizowałem rynku, ale tak orientacyjnie paździenik to już się zaczynają obniżki. Aż się towar nie skończy, także jak widzisz przecenę, to już raczej nie ma co czekać. I na rowery, to jest praktycznie chyba październik i być może w grudniu jakieś resztki. We wrześniu nie wiem, czy są już przeceny, raczej nie kojarzę. A na części i usługi, to różnie bywa. Na CR np. pod koniec grudnia podnieśli cenę zaplotu kół o dychę na koło, to mi się rzuciło w oczy, bo wtedy koła składałem. BTW zaplot dali gratis :icon_mrgreen: No a tak, to sklepy w okolicach marca budzą się do życia, uzupełniają asortyment i można się spodziewać normalnych cen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zastanawiam sie : czym rozni sie ten rower :

 

Znalazłem Krossa w rozsądnej cenie w sklepie:

http://kmbike.istore.pl/pl/kross-hexagon-v6-2010.html?partner=1984

 

od tego:

 

http://allegro.pl/kross-hexagon-v6-limited-czarny-axon-s-rl-air-hit-i1428881971.html

 

Tylko nie mowcie ze cena xD

Moze kolorem ?

w tym sklepie jest napisany kolor srebrny ( czyli ze rozni sie od tego na zdjeciu )a na allegro czarny jakas edycja limitowana . Roznica cenowa dosc znaczaca dla mojej kieszeni skad wolalbym wiedziec o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem inna korba i ten droższy ma duużo dużo lepszy amorek. :icon_wink: Przede wsystkim powietrzny. Ja mam go w wersji ze sprężyną stalową i jest godnie. Jedyna jego słabość, to kiepskie naklejki, które się niszczą. BTW Ja swoje zerwałem i sobie nakleiłem własne z dedykacją dla mojej wybranki losu. :icon_mrgreen::icon_mrgreen::icon_mrgreen: . Po jednym sezonie odchodziła folijka i jedna literka odpadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...