xolo11 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Witam, opisuję problem tylnej przerzutki, a mianowicie ma jakieś nieodpowiednie stopniowanie. Dodam że shimano robiłem setki razy i nie miałem problemu.A mianowicie ustaawiłem zakres górny i dolny, bez łańcucha dalej Nałożyłem łańcuch napiołem linke, ustawiłem na baryłce aby dolna zębatka była równolegle do kółka przerzutki no i cisne do góry i im wyżej mam bieg tym bardziej zaczepia łańcuch "smyra" o większą tarcze chociaż idzie na właściwej. Śrubkę lenght mam maksymalnie odkręconą, bo jeśli bym ją trochę dokręcił to łańcuch nie schodził by na najmniejszą, nawet bez linki, i dodam że jeśli wkręcałem śrubę height, a L była maksymalnie odkręcona to przerzutka zmieniała swoją pozyzję z najniższej zębatki na większą(dziwne)W takim razie skoro mi zaczepia o wyższe ząbki to ja popuściłem linki, a jak popuściłem linki to gdy wrzucałem od dołu nie wchodziło od dołu a dopiero po 5 wciśnięciach ustawiło się na równo. Więc problem myślę że fabryczny z jakimś stopniowaniem przyznam że siedziałem 3 godiny, a wdół przerzutka tak samo się zachowywała jak to opisałem w górę. Linki pancerze ok mam.Myślę że przerzutka srama jest wysrana.
Mod Team durnykot Napisano 21 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2011 Upewnij się czy: - masz prosty hak ( śrubka L maksymalnie odkręcona) - masz prawidłowo podpietą do przerzutki linkę - czy nie masz zbyt dużych luzów na przerzutce - czy manetki działają prawidłowo ( możesz też podać jakie masz manetki) - czy linka jest prawidlowo napieta.
xolo11 Napisano 21 Stycznia 2011 Autor Napisano 21 Stycznia 2011 A właśnie mam manetki x9 i myślę, że nieprawidłowo stopniują. Wszystko ok hak, napięcie, luzów nie ma,l wykręcona, śruba linki mocno dokręcona, pujdę z tym na serwis i zobaczę jak się specialiści męczą, a co muszę dodać to że mam nowy napęd i może musi się to dotrzeć i trzeba posmarować?A może łańcuch źle napięty, za dużo ogniw, ale zakładałem książkowo, proszę o sugestie
Mod Team durnykot Napisano 21 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2011 Sprawdzałeś,czy masz prawidłowo podpięta linkę do przerzutki? Wbrew pozorom częsty błąd.
xolo11 Napisano 21 Stycznia 2011 Autor Napisano 21 Stycznia 2011 Nie stety proszę o wytłumaczenie lub jakiś link, bo tego nigdy nie robiłem wcześniej i nie mogę mieć pewności że dobrze tozrobiułem bo to jest trochę zamknięta konstrukcja,
Mod Team durnykot Napisano 21 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2011 Co jest zamkniętą konstrukcją? Czy masz linkę założoną jak poniżej? Linka biegnie nad śrubką Z drugiej strony wypada zajrzeć do ogólnie dostępnej dokumentacji SRAMa http://www.sram.com/_media/techdocs/95-7515-004-000%20-%20Rev%20A%20MTB%20Derailleurs.pdf gdzie wszystko jest obrazkowo wyjaśnione.
Brooce Napisano 22 Stycznia 2011 Napisano 22 Stycznia 2011 ustawiłem na baryłce aby dolna zębatka była równolegle do kółka przerzutki Próbowałeś może wyregulować sobie przerzutke względem nie ostatniego trybu, a - powiedzmy - "ósemki", czy nawet jeszcze wcześniejszych? Ja osobiście nie lubię robić tego na najmniejszej zębatce, czasami dobre ustawienie w ten sposób jest tylko pozorne. Śrubkę lenght mam maksymalnie odkręconą, bo jeśli bym ją trochę dokręcił to łańcuch nie schodził by na najmniejszą, nawet bez linki Ciekawy problem... może masz jakąś nietypową kasetę (???) lub jakoś źle dokręconą do piasty? Czy kaseta ma tyle samo przełożeń co manetki (np. 9 i 9)? i dodam że jeśli wkręcałem śrubę height, a L była maksymalnie odkręcona to przerzutka zmieniała swoją pozyzję z najniższej zębatki na większą(dziwne) Może mylisz śrubki? O to nie trudno (sam nigdy nie mogę zapamiętać ). Wystarczy spojrzeć, gdzie się ona kończy - i nic już nie jest dziwne, bo dobrze widać co się dzieje. Jak będę przy rowerze to zobaczę, ale wydaje mi się jednak że tak powinno być... wkręcasz "H", przerzutka idzie do góry... Myślę że przerzutka srama jest wysrana. "Nie umiem tego więc to jest gupie"
PietroPLsz Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Chciałbym się podpiąć pod temat. Mam Kellys Magnus 2010 na którym przejechałem ok 5500km. Od jakiegoś czasu tylna X.9 przestała schodzić na T11. Dzisiaj wyczyściłem całą przerzutkę, przesmarowałem, wyczyściłem i przesmarowałem cały napęd. Linki i pancerze ok. Wszystko działa pięknie poza tą zmianą na najwyższy bieg. Dodam, że wózek przerzutki jest lekko odgięty na zewnątrz(pewnie przez glebę albo patyk) ale w tym wypadku nie miało to wpływu na wrzucanie biegów. Dopiero od niedawna (ok tydzień) przerzutka ma focha i nie wchodzi na 9 bieg. Odkręciłem H tak, że kółeczko górne jest idealnie pod najmniejsza koronką. Kolejna ciekawostką jest to, iż napęd kręcony bez obciążenia działa perfect. Kiedy wsiądę na rower... nagle 9 przestaje wskakiwać. O co kaman? Pomocy
Killer206 Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 To bardzo częste zjawisko, że napęd inaczej pracuje na stojaku a inaczej na żywca. Dzieje się tak przeważnie kiedy któryś z elementów roweru jest mało sztywny lub sam rowerzysta gruby
PietroPLsz Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 yy a wsześniej te elementy nie były sztywne? btw ważę 70 kg.
psawicki Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 x9, model 2010 są wadliwe, przynajmniej niektóre. Są wątki w necie na ten temat. Ja właśnie przymierzam się do reklamacji. Problemy to albo zahaczająca śruba regulacyjna, albo klinujące się pivoty. Powoduje to głównie nieprawidłowe zrzucanie na najmniejszą koronkę, ale z największą też mogą być problemy. Ja mam problem z oboma. Tu jeszcze jeden z linków: http://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/stiff-new-sram-x9-rear-derailleur-618898.html
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2011 Faktycznie model 2010 był troche wadliwy na początku, sam mam owy rocznik ale mam juz wade wyeliminowana. Chodzi ładnie. A twoja stykło by sciągnąć i dokładnie obadać jak pracuje w miejscach w krotych jest problem. Ewentualnie jak ma gwarancje to odesłać.
PietroPLsz Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 Moja jest na gwarancji jeszcze przez rok ale mogą nie chcieć jej odesłać, bo ma wózek odgięty na zewnątrz. Miałem nadzieję, że jakaś regulacja pomoże, ale widzę, że to może być wada produkcyjna, która dopiero teraz wyszła.
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2011 No tak początek serii 2010 miał wade produkcyjna i ponoć sram je wymieniał na wolne od wad wiec warto by sie zapytać co i jak.
Sorcerer Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 Co jest zamkniętą konstrukcją? Czy masz linkę założoną jak poniżej? Linka biegnie nad śrubką Z drugiej strony wypada zajrzeć do ogólnie dostępnej dokumentacji SRAMa http://www.sram.com/_media/techdocs/95-7515-004-000%20-%20Rev%20A%20MTB%20Derailleurs.pdf gdzie wszystko jest obrazkowo wyjaśnione. DurnyKot - DZIEKI za info, ja dopiero to obczailem po 2 sezonach jazdy z linka prowadzona dolem. Bez komentarza z mojej strony Aczkolwiek mialem zero problemow z tego powodu Ten sam blad zrobilem u dziewczyny z X5 kolejny no comment DurnyKot - DZIEKI za info, ja dopiero to obczailem po 2 sezonach jazdy z linka prowadzona dolem. Bez komentarza z mojej strony Aczkolwiek mialem zero problemow z tego powodu Ten sam blad zrobilem u dziewczyny z X5 kolejny no comment Moj blad, takie prowadzenie linki jest dla X.9 <2010, rocznik 2010 prowadzi linke dolem przez co sa wlasnie problemy, prowadzenie linki typu dirt. Dlatego wlasnei jak wyczytalem sram wrocil do prowadzenia linki normalnie gora.
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2011 Opisany przec ciebie poblem to mogło być faktycznie prowadzenie linki ale ja pisałem o faktycznym problemie przerzutek 2010 nie cofała sie na 11t. Jest to onformacja potwierdzona przez ToBo ktory miał kilka takich w rece.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.