Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Hygia Elite


MadProff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Jestem nowym użytkownikiem dlatego proszę wybaczcie mi wszelkie błędy jakie przydarzą mi się w moim pierwszym opisie. Do tej pory korzystałem tylko w sposób bierny z tego czy innych forum aby czerpać wiedze o interesujących mnie rzeczach. Dziś postanowiłem że zarejestruje się i napisze coś dla innych użytkowników. Coś co może okazać się dla wielu ciekawe, a przede wszystkim być użyteczną informacja.

Po tym krótkim słowie wstępnym, przejdę do setna sprawy. To znaczy jak w tytule opisze pierwsze wrażenia po zakupie hamulców tarczowych firmy Hygia, model Elite.

Hamulce kupiłem przez allegro od jak się orientuje jedynego dystrybutora tej marki na Polskę. Była to aukcja bez opcji kup teraz, chętnych żadnych ,cena była dość niska więc udało mi się zakupić hamulce w promocyjnej cenie. Z przesyłką nie było żadnych problemów, przyszła szybko i cała. Po rozpakowaniu zobaczyłem małej wielkości prostokątne pudełko w jasnym kolorze. Opakowanie nie powala, nie robi większego wrażenia. Jest po prostu zwykłe. Po otworzeniu pudełka zobaczyłem hamulce. Zapakowane były w folie. Przedni i tylni osobno. Osobno zapakowane były tez tarcze. W opakowaniu jednej jak i drugiej tarczy było 6 śrub torx do tarczy i 2 do przykręcenia adaptera do ramy. Tu nastąpiło moje zdziwienie rodzajem zastosowanej śruby. Dlaczego akurat torx, przecież to delikatny rodzaj śruby? Po wyjęciu hamulców z foli musze przyznać że jak pudełko nie zrobiło na mnie dobrego wrażenia tak sam hamulec jest po prostu piękny. Klamka ładnie połyskuje, jest zgrabna. Zrobiona z jednego kawałka metalu. Z tego co wyczytałem jest hydroformowana na zimno i gorąco. Montowana na 2 śruby wiec nie trzeba zdejmować wszystkiego z kierownicy. Można ja zamontować zarówno po jednej jak i po drugiej stronie kierownicy. Dzwignia na 2 palce jest w kolorze ciemno szarym z połyskiem i też bardzo dobrze się prezentuje. Wszystko kolorystycznie współgra, a co najważniejsze widać ze jest to solidna robota. Powierzchnia jest gładka i błyszczy. Klamki są bardzo lekkie. Z zaciskiem jest taka sam sytuacja. Cały jest z jednego kawałka metalu. Błyszczy i sprawia wrażenie solidnej roboty. Niestety adapter do zacisku IS już nie jest taki piękny. Jest w kolorze czarnym. Na aukcjach dystrybutora można jednak dokupić adaptery w kolorze czerwonej anody co moim zdaniem znacznie poprawi wrażenie estetyczne tej części.

Klamka z zaciskiem połączona jest przewodem hydraulicznym PVC. Całość bardzo lekka. Osobiście nie ważyłem bo nie posiadam dokładnej wagi. Miałem drobne wątpliwości czy długość seryjnie montowanych przewodów będzie odpowiednia i od razu zapytałem dystrybutora o dłuższe przewody. Koszt 3 m przewodu to 170 zł, montaż w cenie. Na moje szczęście mi przewody starczyły, 75 cm na przód i 135 cm na tył.

Na hamulce dostałem 24 msc gwarancji. Już je sobie zamatowałem jednak nie próbowałem ich w jeździe. Czas leci szybko więc niebawem podzielę się z wami moimi wrażeniami z jazdy na tych heblach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu nastąpiło moje zdziwienie rodzajem zastosowanej śruby. Dlaczego akurat torx, przecież to delikatny rodzaj śruby?

To czy śruba jest delikatna zależy od materiału z jakiego jest wykonana, oczywiście bez podziału alu/stal, tylko trzeba brać pod uwagę konkretny stop. Torx trudniej ukręcić (choć specjalnie trudne to nie jest) niż wejście imbusowe przy miękkim materiale, łatwiej też odkręcić zapieczoną śrubę, dlatego się go stosuje.

Edytowane przez sznib
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy śruba jest delikatna zależy od materiału z jakiego jest wykonana, oczywiście bez podziału alu/stal, tylko trzeba brać pod uwagę konkretny stop. Torx trudniej ukręcić (choć specjalnie trudne to nie jest) niż wejście imbusowe przy miękkim materiale, łatwiej też odkręcić zapieczoną śrubę, dlatego się go stosuje.

 

Co racja to racja, imbusa udało mi się zjechać nawet przy średnich kluczach, a zapieczone 2 śruby z 6 przy tarczy ani drgnęły a klucz się skręcił w spiralę :) dopiero wd40 i dobrej jakości bit torxa z przekładnią w kluczu nastawnym śruby odkręcił, myślę że imbusowe główki dawno by padły, a śruby torx wyglądają jak nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym torx w mocowaniu tarcz to standard.

koledze chodziło o śruby do adapterów bo tam też hygia dała t25 co jak dla mnie i wygląda ładniej (łeb półkolisty) i jest ładnie wypolerowana co zazwyczaj nie ma miejsca przy standardowych gdzie dają czarne albo szare mat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z regulacja hamulców tak aby nie ocierały. Regulacja typu dokrecanie srub zacisku do adaptera z wcisnieta klamka nie pomaga. Cos jest nie tak. Czy tarcza jest pogieta czy tłoczki nie zaciskaja rownomiernie tego jeszcze nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...