Skocz do zawartości

[ serwis ] Rock Shox Revelation U-TURN AIR


detonator

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobcie jeszcze tak, bo mi sie przypomnialo , ze w Reconie po zmianie lepkosci bylo takie zjawisko.

Dajcie opaske na lage, zeby zmierzyc i ...

Jak pomalu sciskalem widelec, naciskajac na kiere, to blokowalo mi po 3-5cm, jesli zrobilem to szybko - gwaltowne ugiecie to zawsze 20mm. Zakldam, ze MC nie ruszany bo nawet bez wew. regulacji Floodgatea jest minimalna ingerencja w jego czulosc, wyciagajac badz wciskajac jeden element w nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie, mam pytanie z jaką siłą trzeba naprzeć na wentyl komory pozytywnej, bo za cholerę nie chce mi wyjść, a chcę wymienić też ten oring tam. Napieram całym ciałem i nic, nawet trzepnąłem go młotkiem gumowym i za cholerę nie chce gadzina wyjść wciąż tkwi w tym plastiku z gwintem u-turn.

Czym można zastąpić red rum lub fluid float ? Może to być np gęsty olej do układów pneumatycznych ? np do siłowników ? Ile może mieć tego W ten red rum lub ten fluid fload ? Wiem ze można lać 5W lub 15W co tam się ma pod ręką, ale chciałbym wlać właśnie coś a'la red run lub fluid fload.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też napierałem mocno całym ciałem i wpadł. Najpierw musisz wyciągnąć sprężynę negatywną, a potem wypchnąć pozytywną.

No chyba, że masz inny rocznik, to tam już może być inaczej.

 

Co do redruma, to dopiero w tym roku go zastosowałem i nie wiele na jego temat mogę napisać ale puki co dalej jestem zdania, że spokojnie olej 15W wystarczy :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ROCK SHOX PIKE 426 rozni sie jakos budową od

Rock Shox Revelation U-TURN AIR

 

?

z mojego Pike-a z dołu goleni ostro cieknie olej i niewątpliwie potrzebuje on serwisu, mogłbym go oddac do Cyklo w Lublinie , tak życza sobie 160zł za serwis + 20zł za uszczelki .

Pytanie jest nastepujace, jaka jest wartosc wszystkich przyżądów oraz oleju do seriwsu RS-a ? Autor tematu zrobił dobra robote i mysle ze moglbym smiało sprobowac samemu 1 raz w zyciu zaserwisowac amor, jezeli pike jest zblizony budowa do revelationa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pike ma u-turna, a nie air u-turna. Myślę, że dasz samemu rade bo na necie są na pewno jakieś manuale.

Koszt to :

  • olej - 35-50 zł za litr
  • wazelina 3 zł
  • szczypce segera 8-10 zł
  • jakiś rozpuszczalnik do zmywania starego oleju 5-10 zł

Oleju i wazeliny wystarczy Ci spokojnie na pare sezonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt olejów może być mniejszy jak sklep sprzedaje dowolna liści. Ja na przykład kupiłem tyle ile było mi potrzebne i kosztowało to niecałe 10 zł. Kleszcze są trochę droższe, ale nie musisz mieć na ściskanie i rozciąganie, więc trzeba liczyć ok 20 zł. Smar to dowolna sprawa ja używałem Motorexa co kosztowało mnie ok 20 zł, ale prędzej mi się amor rozleci jak się smar skończy(jeśli będę używał tylko do amora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chopaky , wreszcie trafiłem na rzeczowe forum ;) moze i jest cos niedokrecone, ale takczysiak caly sezon juz zamortyzował i serwis konieczny, kupic samemu oleje przyzady , taniej niz dac do serwisu tym bardziej ze trzebaby conajmniej co roku go na serwis oddawac i 2blaszki wykładać , a i zawsze nowa przydatna umiejętnośc , mam nadzieje że wszystko pojdzie bez kłopotów, martwi mnie tylko brak reakcji amortyzatora na blokowanie skoku , niebieskim pokrętłem na goleni, tak bylo cały czas ...skręcam i nic sie nie dzieje, czym to moze byc spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pike ma u-turna, a nie air u-turna. Myślę, że dasz samemu rade bo na necie są na pewno jakieś manuale.

Koszt to :

  • olej - 35-50 zł za litr
  • wazelina 3 zł
  • szczypce segera 8-10 zł
  • jakiś rozpuszczalnik do zmywania starego oleju 5-10 zł

Oleju i wazeliny wystarczy Ci spokojnie na pare sezonów

 

 

Do tego też bd potrzebował nowych uszczelek olejowych ? podobno za ok 20zł( te lepsze) .Uszczelki zmienia sie zawsze profilaktycznie razem z serwisem amora?

po złożeniu do kupy wazelina smarujemy złociste golenie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie smaruj złotych goleni "całych" bo uszczelka to wszystko zbierze, posmaruj sam dól goleni i daj wazeliny między gąbki a koniec uszczelki kurzowej tam jest małe zagłębienie, uszczelki nie muszą być drogie ale najważniejsze żeby były "świeże" z profesjonalnego sklepu z uszczelnieniami najlepiej, w zwykłym sklepie hydraulicznym mają często zleżałe stare uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • olej - 35-50 zł za litr
  • wazelina 3 zł
  • szczypce segera 8-10 zł
  • jakiś rozpuszczalnik do zmywania starego oleju 5-10 zł

trzeba kupic 2 oleje 5W i 15W motorexa tak ? czyli stówa , i smar techniczny ok 30zł , sa moze jakies tansze dobrej jakosci zamienniki , albo chociaz mniejsze pojemnosci np pol litra...oleju!? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam produkty firmy Motul. Tańsze i lepsze od popularnego motorexa

 

motul to chyba przedewszystkim oleje motocyklowe , nie ma roznicy jak zalejemy amor rowerowy olejem do motycykli ? w sumie to pewnie nie ma , liczy sie chyba tylko to oznaczenie 5W i 15W

 

nurtuje mnie jedna rzecz, byla chyba mowa , zeby sposcic powietrze z amortyzatora? to jak potem trzeba go napompować ? ;o pewnie to głupie pytanie ale od tego jest forum xD

Edytowane przez alexracing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw pompujemy pozytywną, wtedy amortyzator się rozprostuje i możemy pompować negatywną, spróbowałem też najpierw od negatywnej ale podczas pompowania pozytywnej zwiększa się ciśnienie w negatywnej i amortyzator był bardzo zapadnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, pewnie sa na to jakies tabele , waze 114kg wiec pewnie trzeba bedzi duuzo powietrza, detonator w swoim fotoalbumie serwisowym nie zamiescił informacji ze pompa tez bd potrzebna, no wiec wliczamy ja w koszta ... o faken az stówa??!! Pompka do amortyzatorów Rock Shox (2108253086) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. powiedzcie że wystarczy zwykla pompka ze wskaźnikiem z odpowiednia koncówka ktorą mozna gdzies zamowic ?

 

 

cos znalazłem http://www.rowery-rybczynski.pl/pompki/1797-sks-adapter-rock-shox-do-pompki-usp.html adapter , no ale pewnie pompka musi miec jakas odpowiednia skale , inna niz do pompowania opon ?

Edytowane przez alexracing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wystarczy w amorze masz ciśnienie rzędu 130 PSI, a w dętce ok 20 PSI więc nie ma szans napompować amora zwykłą pompka czy nawet kompresorem. A pompkę można kupić za ok 60 zł na przykład taką:http://allegro.pl/nowa-pompka-mp-035-beto-do-amortyzatora-400-psi-i2123598665.html sam takiej używam i jak na razie nie ma problemów. Spokojnie nabija do 300 PSI dalej nie wiem bo nie pompowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki nie trzeba specjalnej, bo to typowy zawór samochodowy.

Swoją drogą w instrukcji jak byk pisze, że pompowanie zawsze zaczynamy od komory pozytywnej (tej na górze), im większe ciśnienie tym twardszy amorek. Tabelki z masą i ciśnieniem też są w instrukcji. Potem pompujesz komorę negatywną, ale zawsze mniejsze ciśnienie niż w pozytywnej, bo tworzyłoby się podciśnienie i straciłbyś skok, im większe ciśnienie w komorze negatywnej tym większa czułość widelca.

Edytowane przez stpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...