Skocz do zawartości

[ serwis ] Rock Shox Revelation U-TURN AIR


detonator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem się podzielić instrukcją serwisowania w/w amortyzatora. Może komuś się przy.
Komorę Air, serwisowałem pierwszy raz, miałem przed tym sporo obaw, nie mniej jednak zachęcam do samodzielnego majstrowania, bo może to sprawić radość, a co najważniejsze-pozwoli zaoszczędzić parę PLN :thumbsup:

Podczas serwisu pamiętajcie o:
- jest więcej niż pewne, że olej się gdzieś rozleje :confused:
- okulary ochronne wskazane ( ja nie miałem i rozpyliłem sobie przez przypadek rozpuszczalnik do oka )
- staranne złożenie wszystkich części
- dbałość o szczegóły
- duża ostrożność przy sprężynie Dual-Air ( lekkie porysowanie rurki wentyli lub tuby, może grozić utratą szczelności )
- nie jest konieczny olej 15 W, do wszystkiego może być 5 W

Zapraszam do galerii
https://photos.google.com/share/AF1QipOmAeZl-26C8rMlfu454Q-cQTnne-QQryI2bm8aURPsGq523BIGOBo1jjd7CxYd_A?key=bDdTczNyZ21SQ1ZSRjdxY1luQjBJeFl2WVBWaldB

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane, pomoże nam to wszystkim :thumbsup:

Edytowane przez mrmorty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauwazylem czy bylo

- do komory powietrznej od gory,5-7ml oleju

- bardzo dokladne sprawdzenie segera 9mm przed ponownym zalozeniem /komora powietrzna od dolu/,zalozylem 8mm i duzo lepiej trzyma,oryginalny scielo i widelec sie zlozyl..

- uszczelki kurzowe spokojnie da sie wyjac i wlozyc,a o wiele dokladniej zaklada sie wtedy gabki

- gabki jak zasyfione mozna umyc i zalozyc odwrotna strona

- ze smaru RSa PitStopa zrezygnowalem poniewaz fatalnie sie trzyma,smarowalem Orapi marine grease

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauwazylem czy bylo

- do komory powietrznej od gory,5-7ml oleju

- bardzo dokladne sprawdzenie segera 9mm przed ponownym zalozeniem /komora powietrzna od dolu/,zalozylem 8mm i duzo lepiej trzyma,oryginalny scielo i widelec sie zlozyl..

- uszczelki kurzowe spokojnie da sie wyjac i wlozyc,a o wiele dokladniej zaklada sie wtedy gabki

- gabki jak zasyfione mozna umyc i zalozyc odwrotna strona

- ze smaru RSa PitStopa zrezygnowalem poniewaz fatalnie sie trzyma,smarowalem Orapi marine grease

 

- między kolejne uszczelnienia w komorach powietrznych, dawałem po kilka mililitrów oleju

- seger o którym mówisz u mnie siedzi ciasno i pewnie

- można je wyjąć, jednak i bez tego da się je dobrze wyczyścić i poprawnie założyć gąbki

- moje gąbki były w miarę czyste dlatego ich nie wykręcałem na drugą stronę

- dobrze wiedzieć, że smar RS jest do bani. Ja używam Motorexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dorzucę, że te gąbeczki najlepiej czyścić w wodzie z płynem do naczyń, potem wypłukać i wysuszyć. W skiteamie słyszałem, że czyszczą brunoxem tylko nie wiem jakim. Ja próbowałem denaturatem to zaczęły dziwnie pęcznieć więc natychmiast wyjąłem i wypłukałem.

Super instrukcja.

A filmy też są na youtube. Użytkownik SRAMTech się chyba nazywa i tam są różne filmy serwisowe srama.

Smaru tez używam Motorex bike grease 2000

Edytowane przez Paweel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam!

Mam od niedawna rower z tym amortyzatorem Rock Shock 26'' Revelation 409 u turn 110-140 mm, z poplockiem.

Moje pytanie do Was brzmi czy to normalne (albo choć nieszkodliwe), że ma on mały luz jakieś 2-4 mm w pionie. obojętnei czy skręcony jest an 110 skoku czy 140. towarzyszy temu denerwujące delikane pukanie. Za radą kolegi kombinowałem z powietrzew w pozytywnej i negatywnej ale to tez nie ma wpływu żadnego. Pomóżcie bo nie wiem czy reklamować. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam posiadam też amortyzator Rock Shox ale Recon

Zastanawiam się nad porządnym serwisem. Z tego co zauważyłem moje uszczelki kurzowe zbierają brud ale już nie jest pierwszej jakości. Mam zamiar wszystko wyczyścić posmarować i wymienić uszczelki. Dlatego moje pytanie czy mogę kupić zamienniki uszczelek kurzowych np http://www.serwis-agd.com/galerie/s/simmering-30x52x13-amica_2374.jpg czy lepiej dać już te 120zł na oryginalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem najtaniej tutaj http://www.velotech....atorarecon.html to już jest najniższa cena na rynku czy da się jeszcze jakąś lepszą okazje złapać?

 

durnykot cytowałem tylko połowę poprzedniego posta....

Jak już się troszkę naszukałem najtańszych uszczelek kurzowych do amortyzatorów Rock Shox o goleniach 32mm to podzielę się z innymi. Cena to 69zł w bikestacja oraz centrum rowerowym.

Mam jeszcze jedno pytanie, bo skoro komora powietrza trzyma powietrze, to warto wymieniać uszczelki?

Edytowane przez durnykot
pkt 2i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zamiast smaru który dałeś na uszczelki można dać wazelinę, testowane w amortyzatorach wszelkich zastosowań i firm, moim zdaniem jest lepszy od judy buttera. Napis na ladze schodzi Ci dla tego, że nie masz dostatecznego smarowania w goleniach dolnych, następna zejdzie anoda. Musisz częściej robić serwis - jak sam zauważyłeś zdjęcie dolnych lag, wyczyszczenie z brudu, nasączenie gąbeczek olejem i posmarowanie uszczelek zajmuje chwilę. Masz dobry amortyzator warty troszkę pieniędzy to dbaj o niego lepiej, posłuży dłużej i będzie lepiej działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem z revelation'em 409 z 2009, mianowicie wycieka mi olej oraz powietrze wokoło wentyla na pokrętle od u-turn'a. Nie jest to ogromny wycieka, ale się poci szczególnie jak wcześniej amortyzator jest odwrócony(koło w górze). Dodatkowo mam wrażenie, że ma mniejszy skok jak był nowy, słyszałem że może to być za duża ilość oleju, ale skąd by się wziął jak nie dolewałem. Czy jestem sam w stanie to naprawić przy okazji robiąc ogólny serwis(jedyna przygoda z amorkami to sprzężniowce z kardridżami olejowymi). Jaki byłby ewentualny koszt serwisu w profesjonalnym serwisie lub koszty potrzebnych materiałów(olei, smarów, itp.) Z góry dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się obawiam że go nie poskładam. Bardzo się różni od tego Twojego co robiłeś foto serwis. I czy uszczelki mogę kupić w zwykłym sklepie z origami czy potrzebny mi będzie zestaw naprawczy taki jak ten:http://allegro.pl/rock-shox-air-service-kit-reba-recon-revelation-i1946454447.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...