Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

shotgun ma rację, ja osobiście kupiłem 5W i 10W dlaczego ? bo jak je zmieszsam razem to mam 7,5W a po co ? bo przy okazji sobie zrobię marcoka któy chodzi na 7,5 W a 10 W wale do goleni RS a 5W do tłumika olej to motorex, gra i buczy aż miło.

Napisano

Witam.

Mam revelation 409 u-turn prawie od roku. Od samego początku nie mogę uzyskać maksymalnego skoku 140 mm. nawet ze spuszczonym powietrzem wchodzi na 117-120mm. Nigdy w nim nie grzebałem myślałem, że może po jakimś czasie się wszystko dotrze i będzie korszytał z całego zakresu, tym czasem bez zmian. Mój pomysł na to, to zadużo oleju, ale może jest mozliwa jakaś jeszcze przyczyna. W sun tourze rux-ie też miałem problem. Miał 130mm a uginał się na 30 - 35, tak samo przy całkowicie spuszczonym powietrzu. Odwróciłem go do góry nogami i przez wentyl spuściłem olej, tak by miał te 130. W revelation jednak tak nie da rady. Rozumiem, że to może być też jakieś działanie przeciwko dobijaniu, ale ukradzione 20 mm skoku które nigdy nie było wykorzystane to bez przesady. Poza tym pare razy zdarzyło się naprawdę nieźle przygrzmocić ale nawet wtedy nie przekroczył 120. Macie może jakieś pomysły?

Napisano

Witam.

Mam revelation 409 u-turn prawie od roku. Od samego początku nie mogę uzyskać maksymalnego skoku 140 mm. nawet ze spuszczonym powietrzem wchodzi na 117-120mm. Nigdy w nim nie grzebałem myślałem, że może po jakimś czasie się wszystko dotrze i będzie korszytał z całego zakresu, tym czasem bez zmian. Mój pomysł na to, to zadużo oleju, ale może jest mozliwa jakaś jeszcze przyczyna. W sun tourze rux-ie też miałem problem. Miał 130mm a uginał się na 30 - 35, tak samo przy całkowicie spuszczonym powietrzu. Odwróciłem go do góry nogami i przez wentyl spuściłem olej, tak by miał te 130. W revelation jednak tak nie da rady. Rozumiem, że to może być też jakieś działanie przeciwko dobijaniu, ale ukradzione 20 mm skoku które nigdy nie było wykorzystane to bez przesady. Poza tym pare razy zdarzyło się naprawdę nieźle przygrzmocić ale nawet wtedy nie przekroczył 120. Macie może jakieś pomysły?

Przy spuszczonym powietrzu, czyli masz rozumiem air u-turn.

Spuszczonym, czyli z pozytywnej i negatywnej masz zero, widelec jest rozprostowany na maxa i nie uzyskujesz 140?

Zakladajac, ze masz jak wyzje to normalnym jest , ze uzyskasz od 130 do 135 -realnie co zmierzysz.

20mm roznicy, to proponowalbym wylac sobie olej z prawej lagi od gory, czyli z tlumika MC i zmierzyc ile jest ml. Sprawdzic mozesz z jakiegos manuala.

Ja w noweczce ze 150mm na maksymalnie rozprostowanym i scisnietym z moca wlasnego ciala jakies 105kg uzyskalem 144-145mm, a tak na lekko 140, dobijajac go na chama to jakies 147mm i tyle....Po to sa gumowe odbojniki, aby w teorii byl skok zakladany a realnie wychodzi ciut mniej.

Jest to taka glupawa konstrukcja z tym air u-turnem , ze po spuszczeniu skok jest troche mniejszy niz w analogicznym duail air'u bez u-turna.

Napisano

No chyba że puścił oring między komorą tłumienia a popychaczem tłumika odbicia i olej spłynął na dół dolnej lagi tworząc "poduszkę". Wtedy widelec nie osiąga całego skoku, ale też ma upośledzone tłumienie. Z regulacją tłumienia wszystko ok ? Reaguje na przekręcanie pokrętłem ?

Napisano

Wszystkie regulacje są sprawne. Tłumienie nie wygląda jakby miało być uspośledzone. W każdym razie nie przeszkadza mi to, bo działa jak należy, tylko tak jakbym u-turnem ustawił na 120. Póki co działa, a jak kiedyś bedzie trzeba zrobić serwis, to najwyżej wetdy postaram się to zrobić. Myślałem, że może miał ktoś coś idnetycznego jak na przykład 2-3mm luzy i wie o co tam dokładnie chodzi.

Napisano

Ja mam podobny problem po spuszczeniu powietrza amor chował się, ale zostawało ok 4 cm do korony. Po serwisie nalałem tyle oleju żeby zostawało 1,5 cm. Natomiast przy takiej ilości oleju blokada nie działa. Jeszcze nie zabierałem się za eksperymenty z olejem. Po serwisie przejechałam tylko 100 km i zauważyłem, że amor dale się nie ugina w całości, nie wiem jeszcze będę musiał pokombinować z ciśnieniem powietrza może to jest problem. Dodam że po zakupie wszystko pracowało perfekcyjnie z czasem zaczynał tracić skok.

Napisano

Też mam u-turnową Revelkę 110-140, nie miałem takiego problemu a po spuszczeniu powietrza dobija prawie do uszczelki (zostawał może centymetr-półtora)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja mam jeszcze jedno pytanie, być może o tym już było, ale nie przypominam sobie.

Czy jest jakaś różnica w serwisie systemu Air U-Turn, a Dual Air (tzn bez regulacji skoku)?

Napisano

Różnica w budowie jest.

Tuba w środku jest gwintowana i trzpień który w nią wchodzi także.

Dodatkowo masz pokrętło U-Turn ze sprężynkami oraz kulkami.

 

Ogólnie, wielkiej komplikacji nie ma :thumbsup:

Napisano

czesc,

pacjent: RS revelation 426 dual air u-turn 110-140

jak poradzic sobie z tym własnie stukaniem i luznym skokiem (ok 2mm) ?

konieczny bedzie serwis (gwarancyjny w tym przypadku, amor ma przejechane od nowosci moze 50km po asfalcie - testy po swapie) czy jest szanasa aby usunac to samemu? nigdby nie rozbierałem amortyzatora a odsyłanie i czekanie to pewnie ze 3tyg jak nic. Stukanie pojawia sie zarowno na zablokowanym i otwartm amorze, przy roznych cisnieniach i innych ustawieniach.

 

filmik:

http://www.youtube.c...yv...detailpage

 

bede wdzieczny za odp.

Napisano

Dosyć często spotykana przypadłość.

Prawdopodobna przyczyna, to zespół sprężyny powietrznej.

2 mm to nie jest dużo, a stukanie może powodować odbojnik w komorze negatywnej.

Osobiście oddał bym do serwisu, bo po tak małym przebiegu jest to negatywny objaw, aczkolwiek, jeśli masz trochę zdolności manualnych i dodatkowo będziesz posiłkował się niniejszą instrukcją oraz tym co jest na stronie Sram'a, to możesz się za to zabrać samemu.

 

Profilaktycznie sprawdź dokręcenie wszystkich śrub, szczególnie tych dolnych.

Napisano

Panowie nasuwa mi się jeszcze jedna koncepcja. Jeśli mamy system Dual Air bez U-Turna to w zasadzie też możemy sobie regulować skok.

Jak wiadomo jeśli ciśnienie w komorze negatywnej jest wyższe niż w pozytywne to zasysa widelec i go obniża. Czyli zwiększając znacząco ciśnienie w negatywnej można obniżyć widelec jednocześnie zwiększając jego czułość.

Pytanie: Czy to jest bezpieczne i ma sens? Czy nie uszkodzimy sprężyny powietrznej jeśli będziemy mieli powiedzmy różnicę ciśnień 50 Psi?

Napisano

skok można obniżyć w granicach 10-15mm. Musisz brać pod uwagę wzrost objętości komory negatywnej przy takich manewrach.

 

Lepiej już dołożyć tulejkę redukcyjną.

Napisano
jeśli masz trochę zdolności manualnych i dodatkowo będziesz posiłkował się niniejszą instrukcją oraz tym co jest na stronie Sram'a, to możesz się za to zabrać samemu.

Tak, to nie jest trudne, ale wtedy unieważni gwarancję (przynajmniej teoretycznie, chyba że później niczego nie zauważą) ;) A trochę szkoda tego z nowym amorkiem.

  • 1 rok później...
Napisano

witajcie. niedawno kupiłem używany rower z rebą sl dual air i zastanawiam się nad jego serwisem. sprzedający twierdził, że taki serwis wykonał niedawno, ale na prawej goleni zauważyłem przetarcie zaraz nad uszczelką, możliwe że coś dostało się pod uszczelkę... zastanawiam się nad zakupem zestawu uszczelek, czy ten zestaw będzie ok?
poza tym musiałbym kupić olej, większa butla i tak przyda się w przyszłości. czy wystarczy jak wykorzystam 5W, czy lepiej jednak kupić 5 i 15? nie mam za bardzo kasy i chciałbym jak najbardziej przyoszczędzić, jeśli da radę...

  • Mod Team
Napisano

Taka reba ewidentnie była używana w maratonach, o tym świadczy przetarcie i zmian uszczelki ( spora ilość błota na goleniach i bak chęci i czasu by je obmyć) nie za wiele pomorze w tym przypadku. jeżeli nie pojawiają sie ślady oleju na goleniach to nie ma potrzeby ich wymieniać.

Napisano

Witam,

mam pytanie dotyczące serwisowania reby. Myślę, że nadaje się do tego tematu... jeżeli nie prosze o przeniesienie.

 

W najbliższym czasie mam zamiar rozebrać mój widelec (rs reba team 2007). Już wcześniej raz zmieniałem o-ringi i olej ale myślę że kiepsko dobrałem rozmiary uszczelek bo od czasu do czasu troche puszczał olej.

Po zimowym postoju zauważyłem że pojawił sie lekki luz (na 100% jest to luz na widelcu), może pojawił się już wcześniej, w każdym razie zauważyłem go dopiero teraz.  Zdecydowałem się, że go rozbiore... przy okazji wymienie olej i uszczelki na odpowiednie.

 

Czy podczas serwisu da się jakoś wyeliminować ten luz? Z czego może on wynikać? W zasadzie nie jest duży ale luzy chyba "lubią" sie powiekszać?

 

Czy poniższe wymiary o-ringów będą odpowiednie?

LEWA (dual air):
25x2.5 (korek, uszczelka)
20x3.5 dwie sztuki
10x3
PRAWA - Mt. Control
25x2.5 (korek, uszczelka)
22x2.5
24x2.5
12x3.5

 

Pozdrawiam

Napisano

Hej.
A ja mam pytanie odnośnie smaru lub wazeliny, a konkretnie co lepsze do serwisowania? Wazelina ma temp. topnienia 35–45 °C czy taka temperatura nie jest za niska? W końcu występuje tam tarcie do tego upalny dzień jak amorek postoi na słońcu czy to nie wpłynie na jej utratę? Jeśli smar to jaki?

Napisano

Witam,

mam pytanie dotyczące serwisowania reby. Myślę, że nadaje się do tego tematu... jeżeli nie prosze o przeniesienie.

 

W najbliższym czasie mam zamiar rozebrać mój widelec (rs reba team 2007). Już wcześniej raz zmieniałem o-ringi i olej ale myślę że kiepsko dobrałem rozmiary uszczelek bo od czasu do czasu troche puszczał olej.

Po zimowym postoju zauważyłem że pojawił sie lekki luz (na 100% jest to luz na widelcu), może pojawił się już wcześniej, w każdym razie zauważyłem go dopiero teraz.  Zdecydowałem się, że go rozbiore... przy okazji wymienie olej i uszczelki na odpowiednie.

 

Czy podczas serwisu da się jakoś wyeliminować ten luz? Z czego może on wynikać? W zasadzie nie jest duży ale luzy chyba "lubią" sie powiekszać?

 

Czy poniższe wymiary o-ringów będą odpowiednie?

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki

10x3

PRAWA - Mt. Control

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5

 

Pozdrawiam

 

Jaki przebieg owego widła ? Zapewne spory, więc luzy mogą występować w wielu wewnętrznych częściach. Całkowite rozebranie i dobre złożenie może poprawić ten stan, aczkolwiek stanu nowości już się nie wróci :thumbsup:

Hej.

A ja mam pytanie odnośnie smaru lub wazeliny, a konkretnie co lepsze do serwisowania? Wazelina ma temp. topnienia 35–45 °C czy taka temperatura nie jest za niska? W końcu występuje tam tarcie do tego upalny dzień jak amorek postoi na słońcu czy to nie wpłynie na jej utratę? Jeśli smar to jaki?

 

Smarowałem wazeliną kosmetyczną, bo tak też gdzieś wyczytałem. Smarowałem też Motorexem.

Różnic nie zauważyłem.

  • 1 rok później...
Napisano (edytowane)

Witam, 

Czy ktos z Was posiada na sprzedaż albo wie, gdzie można zakupić śrubę mocującą dolne lagi z górnymi? Prawą, od strony komory MC. Model to RVL 409 z 2009 r. 
Chodzi mi o tą czarną, środkową śrubę http://www.mbike.pl/Rock-Shox-Regulator-tlumienia-powrotu-czerwony-Alu(4,14181,19978).aspx

Pozdrawiam ! 
 

Edytowane przez Maniak
poprawiony link
  • 4 miesiące temu...
Napisano

Witam ja mam problem z revelationem solo air :/ przestało reagować pokrętło w prawej ladze na dole żółw i zająć i zgubila się blokada i propedal amor cały czas jest otwarty

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...