Skocz do zawartości

[koła] XTR vs Fulcrum vs Mavic


Grzesiek82

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

składam obecnie rower do xc i maratonów (preferuje górskie)

 

i nadeszła pora na wybór kół, mam na nie do 3500zł

 

koła mają być jak najlżejsze, ale zarazem sztywne i wytrzymałe

 

moje 3 typy :

 

-Xtr 985 2011

-Fulcrum Red Metal Zero

-Mavic Crossmax SLR

 

wszystkie modele można obecnie dostać na Allego w granicach 3000, więc to polepsza trochę sytuację

 

raczej preferuje koła fabrycznie składane, obecnie mam Mavic Cross Ride, trochę przyciężkawe no i swoje już przeszły więc pora na nowe

 

proszę o opinie i porównanie tych 3 modeli, ewentualnie konkurencyjne produkty innych firm, jeżeli da się za taką sumę złożyć koła które będą lepsze od proponowanych fabrycznych to nie pogardzę ciekawymi propozycjami

 

Ważę 75 kg, koła pod dętkę, sztywna rama xc, mocowanie tarczy obojętnie jakie

Napisano

To juz podobna liga ale za 3,5k to juz mozesz się pokusic o kupno lżejszych Industry 9 UltraLight ( moze nawet i Race - waga 1300 gr ). XTR - wiadomo kulki, SLR - jednak najsztywniejszy nie jest, Zero - Absalon i jego Alma. A jesli oryginalnie to Cobalty

Napisano

W Ultralite'ach fajnie wyglądają piasty i szprychy, ale te mizerne obręcze ZTR odpadają....

 

Najbardziej pasują mi Fulcrumy, bo i kolorystyka uniwersalna, czarne do wszystkiego pasuje

Napisano

wszystkie 3 są klocowate jak za takie pieniądze a może coś na obręczach DT 330 piastach 240 i szprychach jakich masz ochotę waga będzie niższa wytrzymałość obręczy podobna piast najlepsza części dostępnie łatwo i tanio a nie 25zł za szprychę bo za takie pieniądze to już można mieć koła w wadze 1200-1300g do xc przy rowerze HT z limitem wagowym spokojnie mieszczącym się w tym co warzysz ale jeśli bym miał wybierać to Cobalty ze względu na wygląd i wagę. nie wiem czemu wybrałeś koła ust a chcesz dętki

Napisano

Okolice 1400-1500 gramów to chyba granica przyzwoitej sztywności... Przynajmniej dla mnie - im bliżej tych wartości tym gorzej. Najbardziej zawiodłem sie na SLRach - co prawda waże "lekko" więcej niż ich teoretyczny limit ale jednak plastelina. Za dużo na obecnych kołach nie przejechałem ale pierwsze wrażenia super ( co prawda naczytałem się o bębenku, ale wiele piast niby bezawaryjnych sypie się więc na razie dałem im kredyt zaufania ) to polecam Cobalty :) Jedynym minusem jest waga 1550 ale za to obręcz ust i bez nypli, otworów, taśm itd. Zakładzasz oponę i w las :)

Napisano

Grzesiek82 3.5k za takie pienadze mozesz poskladac naprawde super kola, ktore to beda duzo ladniejsze (mam awersje do fabrycznych) lzejsze i to sporo, mozesz miec zestaw w granicach 13xxg, i trzecia rzecz beda zdecydowanie sztywniejsze np porownujac do w/w slr-ow.

 

Jakies obrecze ztr alpine/olimpic/crest szprychy sapima cx-ray lub dt aerolite i piasty na jakie pozwoli Ci reszta budzetu.

Napisano

tak z ciekawości sprawdziłem ile wyjdzie

piasty dt 240 pod 6 śrub p+t

nyple Polyax kolorowe

szprychy CX-Ray

i obręcze ZTR Podium

czyli rasowy zestaw do ścigania się z limitem około 78kg i waga wyszła około 1200g cena akurat się mieści bo 3480zł. limit jest około bo znam chłopaka który ma 85kg i jeździ na tych obręczach nawet górskie maratony

  • Mod Team
Napisano

a taka piasta boplight? zawsze mi się podobały, niekiedy się spotyka je u zawodników

http://allegro.pl/pi...1417495880.html

 

Chcesz kupować koła za 3000zł, a rozglądasz się za piastami po 400zł. Nie tędy droga. Akurat w tej pieście bardzo często zawodnikom sypały się bębenki. Nie polecam tego produktu. To już dużo lepiej wypada taki Novatec NT-D712, ale tylko przy kołach których budżet lekko przekracza 1000zł. Ty skup się na proponowanych wyżej DT 240.

Napisano

Olimpiki będa ok ale co do ZTR Race / Podium miałbym już obawy. Nie proponuje SLR bo są wiotkie, XTR także nie powalają sztywnością w swojej wadze dlatego brałbym na gotowo albo Industry albo Cobalty, które np montuje Mondraker - i to nie do rowerków o skoku 100 mm :) Nie mówie ze są idealne bo piasty Dt prawdopodobnie sa lepiej uszczelnione ale terkot Cobaltów powala a Industry to juz stado szerszeni :)No i Industry podaje limit wagowy dla obręczy 355 80 kg a Race 75 kg dlatego jesli juz to rozsądniejszym zakupem byłyby "zwykłe" Ultralighty.

Napisano

no dobrze,to jak wypadają industry nine ultralite

http://www.industrynine.net/Ultralite

w stosunku do fulcrum zero

http://www.fulcrumwheels.com/jspfulcrum/productsdetail.jsp?productid=13&varid=16&crankset=false&lang=en&world=offroad&freeride=false&xc29=false&enduro=false&ruotecx=false

 

oczywiście przy 75 kg, i ostrym jeżdżeniu po górach, no na zjazdach to ja raczej rzadko hamuje, chyba że jest slalom między drzewami :D

Napisano

Za 2150zl Bikestacja składa kółka 240's,CxRay,xr400. Sianka zostaje tyle, że można by zamiast xr400 wstawić jakieś obręcze w carbonie. Oryginalnych kół nie opłaca się kupować

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...