volpek Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Na wstępie chciałbym się przywitać - mam na imię Łukasz obecnie mieszkam w Anglii niedawno kupiłem sobie używany rower Carrera Banshee X z 2007 i z racji upodobań zmieniam napęd na shimano (był sram). Przy okazji wymiany kasety na slx 11-32 i łańcucha na cn-hg93 postanowiłem zbudować sobie korbę na miarę moich potrzeb - poczęści wzorując się na stumpjumperze s-work 2011 wybór padł na blaty o 24/38 zebów. Z racji iż obecnie mój rower posiada korbę TRUVATIV FIVED Power Spline z niezintegrowanym suportem korba zostanie zmieniona na korbę lx lub slx, by dało się ustwić zebatki w optymalnej pozycji względem kasety. Reszta napędu to kaseta slx, łańcuch "XT" tylna i przednia przerzutka XT i manetki lx (w miarę możliwości zmienia na XT). Z powodu dość ciężkiej dostępności zębatek o takich rozmiarach zdecydowałem się na 24T od Truvativa - Zębatka V1 http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_zebatka+v1__P_53133821-53010001__PZTA_8__PD_53010528.html a na większa 38T z alivio. Są też dostępne zębatki aluminiowe o tym wymiarze ale z powodu innego przeznaczenia nie-wiem jak będą pracowały z reszta układu. Moje pytanie sprowadza się do tego czy te zębatki nie spowodują szybszego zuzywnia się łańcucha i kasety (alivio powinna być solidna ale niewiem jak z ta truvativa) i czy nie lepszym wyborem była by zębatka Dartmoor Sting http://allegro.pl/nowa-zebatka-sting-38z-mix-kolorow-nowosc-i1412059457.html Niestety nie jest ona wyposażona w piny i nacięcia ułatwiające wrzucanie / zrzucanie biegów. Nie wiem też czy nie przyspieszy ona również zużycia napędu z uwagi na jej wykonanie z aluminium. Proszę o wszelkie opinie i spostrzeżenia dotyczące tych zębatek ewentualnych zamienników o takiej samej wielkości i niewygórowanej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Te dwie zębatki (Truvativ - Alivio) i tak nie będą ze sobą idealnie współpracowały, nie mają stref zrzucenia/wrzucenia łańcucha w tych samych miejscach. Najlepiej było by stosować zębatki tej samej firmy, dodatkowo łańcuch Shimano jest tak skonstruowany żeby najlepiej pracował z trybami Shimano. Łańcuch zużywa się bardziej na skutek rozciągania (czyli siły generowanej przez nogi bikera) niż oddziaływania zębatek, owszem szybsze wytarcie zębów ma pewien wpływ na trwałość łańcucha jednak nie decydujący. Stalowe tarcze są trwalsze niż aluminiowe (najlepszy przykład - środkowe tarcze Shimano - kompozyt+stalowe zęby, które zastąpiły aluminiowe) , tarcze aluminiowe zostały wprowadzone w celu zmniejszenia, masy jednak kosztem ich trwałości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Te dwie zębatki (Truvativ - Alivio) i tak nie będą ze sobą idealnie współpracowały, nie mają stref zrzucenia/wrzucenia łańcucha w tych samych miejscach. W przypadku pierwszej (Truvativa z linku) i drugiej koronki Shimano nie ma to znaczenia moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.