OKO Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Zachciało mi się nowych SPDeków, bo lepsze, bo nowy rower itd. Problem w tym, że ruszenie śrub z bloków jest niemożliwe :/ Na razie jestem na etapie zlewania ich od jakiś 5h WD40 ale obawiam się, że zakończy się to objechaniem imbusa lub śruby. Macie jakieś innowacyjne pomysły na odkręcenie bloków, lub co robić jak się nie uda lub objedzie?
kubek20 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Wyciągnij wkładki z butów i od góry popróbuj popsikać jeszcze, później weź DOBREGO imbusa, mocno go wsadź do CZYSTEJ śruby i odkręć. Następnym razem pamiętaj o zakręcaniu ze smarem na gwincie
Mod Team bogus Napisano 19 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2011 Jak się nie uda, to pozostaje chyba tylko nacinanie śruby, a co za tym idzie starego bloku. CHoć przyznam, że jeszcze nie miałem sytuacji kiedy nie mogłem odkręcić bloków.
Arek03170 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 wkręć imbusy w imadło, albo zmajstruj jakąś dźwignię z imbusem
Ecia Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Sprawdź, czy śruby w blokach na pewno są dobrze wyczyszczone, czy nie ma w nich ubitego piasku. Taki piasek trzeba dokładnie wyskrobać czymś ostrym aż do dna (co nie jest łatwe, jeśli nie usuwało się go na bieżąco) - inaczej klucz wchodzi za płytko, co może uniemożliwić odkręcenie. Im głębiej włożysz klucz w główkę śruby, tym większa szansa, że odkręcisz bez szkody dla śruby.
Mod Team michuuu Napisano 19 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2011 Odwiercić upierdliwce, blachę odwrócić(drugi zestaw otworów), nowe śruby (może nierdzewne) i po bólu.
kello Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Cola zalej, odrdzewiaczem (nie wd40) a jak nie pojdzie to preparatem loctite do luzowania srub 33zl puszka.
OKO Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 Wyciągnij wkładki z butów i od góry popróbuj popsikać jeszcze, później weź DOBREGO imbusa, mocno go wsadź do CZYSTEJ śruby i odkręć. Następnym razem pamiętaj o zakręcaniu ze smarem na gwincie Teraz wiem, po szkodzie ....akurat w SIDI nie da rady się dostać od góry - zabudowane. Jak się nie uda, to pozostaje chyba tylko nacinanie śruby, a co za tym idzie starego bloku.CHoć przyznam, że jeszcze nie miałem sytuacji kiedy nie mogłem odkręcić bloków. ...można spróbować nacięcia - bloki mi nie potrzebne, mogę zniszczyć. Sprawdź, czy śruby w blokach na pewno są dobrze wyczyszczone, czy nie ma w nich ubitego piasku. Taki piasek trzeba dokładnie wyskrobać czymś ostrym aż do dna (co nie jest łatwe, jeśli nie usuwało się go na bieżąco) - inaczej klucz wchodzi za płytko, co może uniemożliwić odkręcenie.Im głębiej włożysz klucz w główkę śruby, tym większa szansa, że odkręcisz bez szkody dla śruby. Dzięki, doczyszczę, może akurat Odwiercić upierdliwce, blachę odwrócić(drugi zestaw otworów), nowe śruby (może nierdzewne) i po bólu. W moich SIDI blacha jest zabudowana w butach, nie ma możliwości jej odwrócenia ani wymiany Cola Czemu nie. Nic, dzięki na razie, przez noc będę je podlewał penetratorem a rano spróbuje, jak nie będę próbował dalej. Pozdrówka
piotrulek84 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Ja niestety musiałem nacinać. Nie wkręcałem w imadło. Mocno przydepnąłem i heja! Stuku-puku, stuku-puku (chwilę to trwało). Śruba ścięta!
OKO Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 Ja niestety musiałem nacinać. Nie wkręcałem w imadło. Mocno przydepnąłem i heja! Stuku-puku, stuku-puku (chwilę to trwało). Śruba ścięta! Zn. łeb ściąłeś? ....i co dalej? Czy naciąłeś pod śrubokręt?
piotrulek84 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Ścięta - waląc młotkiem w śrubowkręt przyłożony pod kątem do nacięcia wykonanego szlifierką kątową w łbie śruby, odkręciło się
grubymtb Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 a po co się męczyć młotkiem i śrubokrętem... nie prościej to rozwiercić, też miałem problem kiedys z blokami ale pare razy uderzyłem młotkiem w srube i pozniej dobrze wsadziłem imbus i puściło, tylko najpierw dokładnie wygrzeb ziemie ze środka śruby jakimś małym śrubokrętem i jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkręcić.
kello Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Podobaja mi sie takie gadki jak "jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkrecic"... skad wiesz w jakim stanie sa sruby i bloki? jesli takis madry to wysle ci rame nawet na moj koszt i jak wykrecisz mi z niej zapieczona sztyce przy uzyciu techniki w stylu "dobrze chwyc i wyjmij" to oddam ci poklon na kolanach :] widac malo srub w zyciu odkreciles...
Crazyk Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Tak naprawdę nie wiemy czy problemem jest, że klucz nie chce Ci dobrze siąść w śrubie czy jest baaaardzo mocno skręcone/zapiczeone. Jeżeli to pierwsze to ja zawsze imbus nabijam młotkiem - wtedy siedzi pewnie i głęboko. Jeżeli to drugie to tylko większa dźwignia może pomóc odkręcić (bez zniszczeń).
grubymtb Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Podobaja mi sie takie gadki jak "jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkrecic"... skad wiesz w jakim stanie sa sruby i bloki? jesli takis madry to wysle ci rame nawet na moj koszt i jak wykrecisz mi z niej zapieczona sztyce przy uzyciu techniki w stylu "dobrze chwyc i wyjmij" to oddam ci poklon na kolanach :] widac malo srub w zyciu odkreciles... Tak się składa ze przerabiałem taki temat już raz. koledze w meridzie x-coś nie pamiętam nazwy modelu(alu i karbon)zapiekła się sztyca WCS'a(tez karbon) i tez był wielki problem z nią, nie darady...a jednak dało się. Myślę że z każdej sytuacji są jakieś wyjścia, kwestia tego jak bardzo się to chce zrobić.
OKO Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Napisano 20 Stycznia 2011 No i pupa. Gniazd na imbus już nie ma :/ Doczyściłem, opukałem, nabiłem młotkiem i podgrzałem imbus w gnieździe (pięknie się wypełnił), złapałem, zgwałciłem i nic, imbus krzywy (obkręcony). Imbusy może nie takie super ale 5pln nie kosztowały, spróbowałem innymi z zestawu z pinami - gniazda się objechały śruby ani drgnęły. Co dalej, gdzie ciąć, czy nie ciąć? Do dyspozycji mam między innymi kątówkę, wiertarkę, brzeszczot
kello Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Tnij katowka. A co do zapieczonej sztycy to jest moj temat i moja batala: cola, odrdzewiacz, mlotek, imadlo, wiertarka, lom i rezultat skrecona sztyca, moge urwac aluminium, ale dalej bedzie siedziala w ramie. Jak ci sie zaspawa alu ze stala na odcinku 20cm bo tyle sztycy jest w ramie to nie ma bata zeby to ruszyc normalnie.
nabial Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 jak dla mnie...na razie sprobuj wbic nieco wiekszego torxa, troche zachodu zejdzie, ale jak sie uda, to sa duze szanse, mozesz sie wspomoc nieco podgrzewaniem, ale nie przesadz, bo buty sie skopca warto probowac z owijaniem torxa czyms miekkim a zarazem cienkim - lepiej rozlozy sie sila i moze ruszy kolejny etap jak nie wyjdzie to proba wbicia plaskiego srubokreta - do wykrecania trzeba raczej czlowieka, ktory ma w tym wprawe, niekoniecznie z wielka lapa, bo istotne jest rownoczesne dociskanie i krecene jak bedziesz bardzo zdeterminowany, to moze warto zamocowac jakos but w imadle i walic mlotkiem po bloku prostopadle do srub z roznych stron, o ile stabilnie utwierdzisz but, to tez powinno pomoc
grubymtb Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 No to w takim stanie może i byc problem. A gdyby ją uciać kawałek nad rama i przeciać brzeszczotem w ramie, jest to sposób dość pracochłonny i ale jak bedzie od gory do dołu przecięta to może puści. Pytanie tylko jeszcze jaki rozmiar sztycy i czy zmieścisz tam brzeszczot A co do bloków to ile bedzie trwało wiercenie w nich 5 min ?? warto kombinować i się bawić ?? skoro bloki sa tak zjechane to rozumiem ze sa do wyrzucenia
Mod Team bogus Napisano 20 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 20 Stycznia 2011 Natnij śruby wraz z blokami kątówką tak by dobrze było zabrać się z młotkiem i śrubokrętem do odkręcania. Taka metoda działa dobrze przy śrubach od tarcz hamulcowych, myślę że tu też powinno dać radę.
piotrulek84 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Jak nie dasz rady śrubowk i młotkiem to obszlifuj tak żeby wystawał łeb śruby i przyspawaj do niego śrubę. Tą sobie odkręcisz. Jak boisz się o but to owiń folią alu Wiem że to może brzmieć hardcorowo ale to są dwa sposoby najczęściej stosowane w praktyce i jak nie dasz rady konwencjonalnie to nie będziesz miał wyjścia. Pozdro
OKO Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Napisano 20 Stycznia 2011 ZROOOOOBIONEEE Napiszę więc co nieco dla potomnych. Pisałem wcześniej, że blaszka z buta jest nie wymienna, zn. zabudowana wewnątrz buta ale podczas roboty okazało się, że jednak jest nacięcie: ...do tego ta blaszka u mnie ma 2 pary gwintów, więc nie szczypiąc się zrobilem tak: -rozwierciłem śrubę -naciąłem śrubę kątówką - tak aby duży śrubokręt wlazł -przymroziłem śrubę sprężonym powietrzem -odkręcanie Niestety wszystkie śruby ułamywały się na główkach ale nie obchodziło mnie to za bardzo, wiedząc że mogę powtórnie blaszkę wykorzystać, o to ona po odkręceniu: Masakrycznie zardzewiałe, wygląda nie do ruszenia, a poniżej but po odkręcaniu: Małe szlifowanko papierem ściernym, trochę skubania nożem do tapet i zrobione! Skręcone oczywiście na smarze !!! Jeżeli ktoś chciałby nic nie uszkodzić to obawiam się że bez pomocy fachowca się nie obędzie i jak kolega wyżej pisze przyspawaniem czegoś do śrub. Mam nadzieje, że komuś się przyda
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.