Skocz do zawartości

[Koło] Author Instinct


Vojtech

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak wcześniej pisałem,podjąłem decyzje i wybrałem rowerek Author Instinct :icon_mrgreen: Rowerek jest już u mnie w domu :icon_mrgreen: mam pytanie dotyczące montażu i demontażu przedniego koła :huh: żeby się zmieścił do samochodowego bagażnika musiałem zdemontować przednie koło,teraz je przykręciłem ale nie jestem w 100 % pewny czy dobrze to zrobiłem :confused: może to głupio zabrzmi,ale chodzi mi o tą czarna wajchę,czy jest prawidłowo zakręcona,w dobrym kierunku,??przejechałem się nim kawałek i nic niepokojącego z kołem się nie działo,było słychać tylko tarcze ale to chyba normalne bo jest to nowy rower i ona się dociera tak??To jest mój 1-wszy tak dobry rower i nie chce czegoś popsuć lub urwać :icon_cool: Czekam na wasze spostrzeżenia i uwagi :thumbsup: Pozdrawiam ^_^

Napisano

Jeżeli włożyłeś koło do końca haków, przykręciłeś lekko nakretkę i scisnales wajcha to dobrze :P

Tarcze nie powinny szorować- poluzuj lekko śruby od zacisków, zaciśnij klamkę i przy zaciśniętej klamce przykręć śruby.

Napisano

Jeżeli włożyłeś koło do końca haków, przykręciłeś lekko nakrętkę i ścisnąłeś wajcha to dobrze :P

Tarcze nie powinny szorować- poluzuj lekko śruby od zacisków, zaciśnij klamkę i przy zaciśniętej klamce przykręć śruby.

 

Co masz na myśli mówiąc "przykręciłeś lekko nakrętkę" :icon_question::icon_question:

Napisano

przy wyjmowaniu koła zazwyczaj poza odciągnięciem wajchy trzeba odkręcić nakrętkę- znajduje się na drugim końcu zacisku. Przy zakładaniu musisz dokręcić tą nakrętkę, a potem dociągnąć wajchą. Jeżeli wajcha "poddała się" zbyt lekko - zacisk nie bd dobrze trzymał - i wtedy trzeba odciągnąć wajche i przykręcić nakrętle o ćwierć obrotu, aż wajcha będzie będzie stawiała optymalny opór - tylko z wyczuciem, żebyś zacisku nie połamał :icon_lol:

Napisano

przy wyjmowaniu koła zazwyczaj poza odciągnięciem wajchy trzeba odkręcić nakrętkę- znajduje się na drugim końcu zacisku. Przy zakładaniu musisz dokręcić tą nakrętkę, a potem dociągnąć wajchą. Jeżeli wajcha "poddała się" zbyt lekko - zacisk nie bd dobrze trzymał - i wtedy trzeba odciągnąć wajche i przykręcić nakrętle o ćwierć obrotu, aż wajcha będzie będzie stawiała optymalny opór - tylko z wyczuciem, żebyś zacisku nie połamał :icon_lol:

 

Tak właśnie zrobiłem :thumbsup: a jeżeli chodzi o sam zacisk to on jest w dobrym kierunku zaciśnięty?? :icon_question:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

wajcha powinna byc albo tak jak masz, albo poziomo pod golenia amortyzatora, strona taka wazna nie jest wg mnie.

byle nie w przod ani w dol, bo wtedy moglaby sie otworzyc przez zahaczenie o cos.

 

 

a co do tarczy, nie powinna brzeczec, ale za kazdym razem kolo zalozysz troszke inaczej, ja mam taki sposob, ze wkladam kolo, opieram sie na kieroniocy i wtedy je zaciskam.

nastepnie luzujesz te 2 srubki przy hamulcu(te na imbus 5mm wchodzace prostopadle w amortyzator) zaciskasz hamulec, i przykrecasz je znow odpowiednio mocno (tak z uczuciem).

 

po takim zabiegu po prostu za kazdym razem wkladajac kolo opierasz sie na ramce i dopiero je dokrecasz (hamulca juz nie ruszasz) i wszystko gra, nic nie buczy :)

 

 

i jako ze masz hydrauliki, kiedy wyjmujesz kolo z amorka, wkladasz miedzy klocki cos grubosci mniej wiecej takiej jak tarcza, jesli tego nie zrobisz, czeka Cie dosc droga wizyta w serwisie( odpowietrzanie) albo spedzenie dluzszego czasu w garazu (a za 1 razem bedzie on naprawdę dluuugi)

Napisano

kiedy wyjmujesz kolo z amorka, wkladasz miedzy klocki cos grubosci mniej wiecej takiej jak tarcza, jesli tego nie zrobisz, czeka Cie dosc droga wizyta w serwisie( odpowietrzanie) albo spedzenie dluzszego czasu w garazu (a za 1 razem bedzie on naprawdę dluuugi)

 

Hej możesz coś więcej napisać o tym zabiegu? Nie za bardzo załapałem co trzeba zrobić po zdjęciu koła z widelca i w jakim celu a też mnie to interesuje. Dzięki za odp.

Napisano

Chodzi o to, że jak masz hamulce tarczowe to po zdjęciu koła między klocki tarczowe hamulca trzeba wsadzić kawałek grubej tektury czegoś podobnego lub specjalne podkładki. Robi się to po to by przy przypadkowym naciśnięciu na klamkę nie zakleszczyły się klocki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...