Vojtech Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Tak jak wcześniej pisałem,podjąłem decyzje i wybrałem rowerek Author Instinct Rowerek jest już u mnie w domu mam pytanie dotyczące montażu i demontażu przedniego koła żeby się zmieścił do samochodowego bagażnika musiałem zdemontować przednie koło,teraz je przykręciłem ale nie jestem w 100 % pewny czy dobrze to zrobiłem może to głupio zabrzmi,ale chodzi mi o tą czarna wajchę,czy jest prawidłowo zakręcona,w dobrym kierunku,??przejechałem się nim kawałek i nic niepokojącego z kołem się nie działo,było słychać tylko tarcze ale to chyba normalne bo jest to nowy rower i ona się dociera tak??To jest mój 1-wszy tak dobry rower i nie chce czegoś popsuć lub urwać Czekam na wasze spostrzeżenia i uwagi Pozdrawiam
Arek03170 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Jeżeli włożyłeś koło do końca haków, przykręciłeś lekko nakretkę i scisnales wajcha to dobrze Tarcze nie powinny szorować- poluzuj lekko śruby od zacisków, zaciśnij klamkę i przy zaciśniętej klamce przykręć śruby.
Vojtech Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 Jeżeli włożyłeś koło do końca haków, przykręciłeś lekko nakrętkę i ścisnąłeś wajcha to dobrze Tarcze nie powinny szorować- poluzuj lekko śruby od zacisków, zaciśnij klamkę i przy zaciśniętej klamce przykręć śruby. Co masz na myśli mówiąc "przykręciłeś lekko nakrętkę"
Arek03170 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 przy wyjmowaniu koła zazwyczaj poza odciągnięciem wajchy trzeba odkręcić nakrętkę- znajduje się na drugim końcu zacisku. Przy zakładaniu musisz dokręcić tą nakrętkę, a potem dociągnąć wajchą. Jeżeli wajcha "poddała się" zbyt lekko - zacisk nie bd dobrze trzymał - i wtedy trzeba odciągnąć wajche i przykręcić nakrętle o ćwierć obrotu, aż wajcha będzie będzie stawiała optymalny opór - tylko z wyczuciem, żebyś zacisku nie połamał
Vojtech Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 przy wyjmowaniu koła zazwyczaj poza odciągnięciem wajchy trzeba odkręcić nakrętkę- znajduje się na drugim końcu zacisku. Przy zakładaniu musisz dokręcić tą nakrętkę, a potem dociągnąć wajchą. Jeżeli wajcha "poddała się" zbyt lekko - zacisk nie bd dobrze trzymał - i wtedy trzeba odciągnąć wajche i przykręcić nakrętle o ćwierć obrotu, aż wajcha będzie będzie stawiała optymalny opór - tylko z wyczuciem, żebyś zacisku nie połamał Tak właśnie zrobiłem a jeżeli chodzi o sam zacisk to on jest w dobrym kierunku zaciśnięty??
PoleK Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 wajcha powinna byc albo tak jak masz, albo poziomo pod golenia amortyzatora, strona taka wazna nie jest wg mnie. byle nie w przod ani w dol, bo wtedy moglaby sie otworzyc przez zahaczenie o cos. a co do tarczy, nie powinna brzeczec, ale za kazdym razem kolo zalozysz troszke inaczej, ja mam taki sposob, ze wkladam kolo, opieram sie na kieroniocy i wtedy je zaciskam. nastepnie luzujesz te 2 srubki przy hamulcu(te na imbus 5mm wchodzace prostopadle w amortyzator) zaciskasz hamulec, i przykrecasz je znow odpowiednio mocno (tak z uczuciem). po takim zabiegu po prostu za kazdym razem wkladajac kolo opierasz sie na ramce i dopiero je dokrecasz (hamulca juz nie ruszasz) i wszystko gra, nic nie buczy i jako ze masz hydrauliki, kiedy wyjmujesz kolo z amorka, wkladasz miedzy klocki cos grubosci mniej wiecej takiej jak tarcza, jesli tego nie zrobisz, czeka Cie dosc droga wizyta w serwisie( odpowietrzanie) albo spedzenie dluzszego czasu w garazu (a za 1 razem bedzie on naprawdę dluuugi)
piotrek87 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 kiedy wyjmujesz kolo z amorka, wkladasz miedzy klocki cos grubosci mniej wiecej takiej jak tarcza, jesli tego nie zrobisz, czeka Cie dosc droga wizyta w serwisie( odpowietrzanie) albo spedzenie dluzszego czasu w garazu (a za 1 razem bedzie on naprawdę dluuugi) Hej możesz coś więcej napisać o tym zabiegu? Nie za bardzo załapałem co trzeba zrobić po zdjęciu koła z widelca i w jakim celu a też mnie to interesuje. Dzięki za odp.
Sonix Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Chodzi o to, że jak masz hamulce tarczowe to po zdjęciu koła między klocki tarczowe hamulca trzeba wsadzić kawałek grubej tektury czegoś podobnego lub specjalne podkładki. Robi się to po to by przy przypadkowym naciśnięciu na klamkę nie zakleszczyły się klocki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.