hipek01 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 W pierwszym poście na tym forum witam wszystkich. Do tej pory miałem okazję czytać jako gość, ale nadeszła pora debiutu... Wczoraj, wracając z pracy stwierdziłem, że tylny hamulec przestał reagować na sprężynę. Nawet ręką było ciężko go przestawić do rafki lub od rafki. Demontujemy zatem. Tu wypada powiedzieć, że szczęki są firmy Shimano. Problemem, jak to (słusznie) oceniłem, była kupa paskudztwa, która w ramach sezonu zimowego napchała się między szczękę trzymającą klocek, a tulejkę połączoną z rowerem i sprężyną odciągającą. Postanowiłem to oczyścić, wodą nie próbowałem, rozruszać nie było tego jak (za ciężko chodziło), więc wykręciłem diabelstwo i wpakowałem do nafty. Ruch słuszny, bo udało się to rozruszać, a i hamulec zaczął reagować na sprężynę. Pytanie, które mnie nurtuje brzmi następująco: czy akcję z naftą można traktować jako rozwiązanie permanentne, czy też był to błąd, powinienem nawet nie wsiadać na rower i czymś innym toto wysmarować? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 19 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Nafta jest płynem dobrze penetrującym i z racji pochodzenia również smarującym. Sądzę że dobry sposób(bo skuteczny). Można to było również wykąpać w benzynie ekstrakcyjnej i zapodać coś tłustego na oś obrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdasMatysek Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Czyścić możesz naftą, benzyną ekstrakcyjną, ropą, cx-80, wd-40 itp. Nie czyść tylko w rozpuszczalniku nitro bo może rozpuścić też coś czego byś nie chciał Przed złożeniem napchaj tam do środka trochę towotu. Może być zwykły jak L4 albo lepszy grafitowy który jest trudniejszy do wypłukania przez wodę. Inna sprawa, żeby nie doprowadzać hamulca do takiego stanu pryśnij tam czasem lekko cx-80 (nie pryskaj po klocku i obręczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Jeżeli sama nafta nie wyczyściła "zapieczeń" na tulejkach wystarczająco, proponuję przetrzeć je drobnym papierem ściernym (>=500). Ja miałem identyczny problem zeszłorocznej zimy, przetarłem, do środka dałem taki fajny lepki olej (pewnie starczy zwykły smar) i od tamtej pory v-ki chodzą luźniutko. Jeżeli pod ręką brak drobnego papieru, można wyczyścić draską z pudełka zapałek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hipek01 Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Wielkie dzięki za pomoc. Na razie wszystko hula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Miło słyszeć taki terminn jak "rawka" teraz się mówi obręcze.Bez złośliwosci oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hipek01 Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Aż taki staromodny jestem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.