da4k Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 Witam, otóż jakiś czas temu zauważyłem że rower przy trzymanym hamulcu tylnym "buja się" do przodu i do tyłu. Przy bliższej obserwacji pomyślałem że może to wina łożysk, więc rozebrałem przód, i rzeczywiście łożyska były do wymiany, lecz to nie naprawiło problemu, jedyne co mnie zastanowiło to, to że widelec był idealnie ścięty pod skosem i był przez to w dwóch częściach. Nie wiedząc czy w tym leży problem, złożyłem rower do kupy i niestety ale dalej działo się to samo, i tutaj pada moje pytanie : Czy te idealne ścięcie to może być po prostu złamany widelec czy specjalnie tak jest zrobione ? Jeżeli specjalnie to jak naprawić problem tego "bujania się" ? Pozdrawiam da4k
Andrew Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 Niestety nie rozumiem co znaczy : "widelec jest ścięty i przez to jest w dwóch częściach". Daj zdjęcie.
da4k Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Napisano 18 Stycznia 2011 Niestety nie mam jak dać zdjęcia, jedynie co mogę zrobić to obrazowo przedstawić sytuacje. Widelec wygląda mniej więcej tak : i te dwie części trzyma śruba która wchodzi w widelec od góry.
Fenthin Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 To co wchodzi w rurę sterową to akurat mostek, nie część widelca. I w przypadku sterów jakie posiadasz nie ma on wpływu na luzy. Przynajmniej nie przód-tył. Jak dla mnie rozklekotany widelec, co w tej klasie sprzętu nie jest niczym dziwnym.
da4k Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Napisano 18 Stycznia 2011 Czyli ta łamana rurka to normalne ? Tzn. oryginalnie zrobione ?
Fenthin Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 Masz takie stery: STERY, prawda? I mostek podobny do tego na ilustracji? Więc jest to jak najbardziej normalne i wynika z budowy.
da4k Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Napisano 18 Stycznia 2011 Tak, dosłownie identyczne. Wiem że mam stery klasyczne, ale wspornik wygląda jak od sterów a-head identycznie tak : Wprowadziłem też w błąd, rower buja się jak trzymam hamulec przedni .
bros Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 Widocznie zamiast mostka założona jest "przejściówka" (jest na to specjalne określenie, ale jakoś wyleciało mi z głowy) z standardu klasycznego na a-head. Luzy o których mówisz raczej na pewno nie powstają w tym miejscu. Pozostałe miejsca to (z malejącym prawdopodobieństwem): - luzy na sterach - luzy na goleniach amortyzatora - za słabo przykręcone ramiona hamulców - luzy na ośce piasty - nowa opona z wysokimi klockami Generalnie te amortyzatory są wkładane do rowerów "jednorazowych". One jeżdżą, jednak nie należy od nich dużo wymagać. Luzy, trzaski, piski to norma.
da4k Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Napisano 18 Stycznia 2011 A czy zmiana sterów coś da ? Np. na takie : http://allegro.pl/stery-neco-1-solidne-czarne-i1400535667.html ? I co oznacza to : - za słabo przykręcone ramiona hamulców - luzy na ośce piasty Czyli jednym słowem dokręcić coś mam ? Tylko co ? Najlepiej ukazać by było to rysunkowo Zapomniałem dodać, przyjrzałem się dziś i luzy powstają tutaj przy ramię tzn przy dolnej misce sterów, widać jak się buja więc chyba to wina sterów ?
Mod Team Puklus Napisano 19 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2011 Wymiana na pewno pomoże pod warunkiem ze obecne masz juz zajechane w co bym wątpił. Złap dłonią prawą pod mostkiem w miejscu sterów i leqą zahamuj (mozesz odwrotnie jak ci pasuje) Jezeli tam jest luz na 100% go wyczujesz pod ręką. Luz na osi piasty nie miałby wbływu na bujanie sie roweru. Luz amora miał by troche i jeżeli masz hamulce V to one tez. Jak dokrecic stery, proste, dokrecasz docisk łozyszka czyli najniżej położona część sterów, dokrecaj ręką az poczujesz ze luzu nie ma a kierownica sie kreci lekko. Teraz trzeba zakontrować zeby sie samo nie odkrecało. Do tego celu musisz mieć 2 spore klucze powyrzej 30 z tego co pamiętam najniższa nakrętkę trzymać w miejscu a gorną dokręcić w miare mocno i po kłopocie
da4k Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 Jeszcze w poprzednim sezonie byłem w sklepie rowerowym i facet mówił, (jeżeli jeszcze dobrze pamiętam) że prawdopodobnie mam zajechaną dolną miskę, więc może i wymiana sterów by pomogła gdyż rower ten w tym roku skończy 7 lat, co do dokręcania to już dokręcałem więc tutaj wina raczej nie leży. Zamówię nowe stery i po kłopocie, nawet jeżeli okażą się niepotrzebne to zawsze będą lepsze od obecnych jakie posiadam Byłbym zapomniał mam hamulce V-brake Czy mógłby ktoś wytłumaczyć także jak wyglądają luzy na hamulcach i jak je zlikwidować ?
Mod Team Puklus Napisano 20 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 20 Stycznia 2011 Musiałbyś rozebrać hamulce do tulei ślizgowych bo tam będzie luz. musiał byś wyrobiona juz przestrzeń czymś zastąpić zeby owy luz znikną. Najlepiej to zrobić zastępując stary hamulec nowym Vki nie sa takie drogie
da4k Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Napisano 20 Stycznia 2011 Hamulce to będę zmieniać w tym sezonie tak swoją drogą bo potrzebne mi są lepsze do streetu ; )) Więc kupię nowe hamulce, stery i linki zmienię i gitara ; )) Dzięki za pomoc wszystkim
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.