Skocz do zawartości

[Rower] Do 1100 zł MTB


anza123

Rekomendowane odpowiedzi

A do jakiej jazdy to ma być rower? Kross DS jest do tzw. jazdy grawitacyjnej czyli skoki itd.

Jeśli chcesz do jazdy po lasach, podjazdach i zjazdach to np. http://mamdziecko.interia.pl/szczesliwa-mama/news/male-dziecko-wielkie-zmiany,1584008,6142

lub

http://allegro.pl/rower-gorski-kross-hexagon-v4-wyprzedaz-raty-i1408648525.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpisz dokładnie do czego ten rower ma Tobie służyć. Jeśli do zwykłej jazdy w terenie, bez żadnych ekstremalnych akcentów to wymienione przez kolegów rowery będę znacznie lepiej się do tego nadawały. Jeśli jednak chcesz zacząć przygodę ze skakaniem i jakimiś trikami to Sign będzie dobrym wyborem na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Właśnie sobie też szukam roweru do 1100 max 1200zł.

Na rowerze jeżdżę dużo wiosną, latem i jesienią. Moja jazda, to jazda po mieście, w tym okresie rower staje się moim głównym środkiem transportu.

Tak więc lasy, szosy, chodniki, częste krawężniki (rzadko schody).

Zastanawiałem się nad kupnem roweru właśnie w tym okresie, z myślą, że będą one najtańsze.

Rozglądam się już od pół roku i jedyne co miałem na uwadze to KROSS HEXAGON V6, ale widzę że jest kilka ich wersji. Czy różnią się one jedynie hamulcami (tarczowe lub V-brake?). Może właśnie polecacie bardziej V4, a może A4 lub A2 (tak jak w poprzednich postach).

 

Dziękuję z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kolcz

Dziękuję za zainteresowanie.

Rozpatrzę każdą propozycję, oby miałoby mi to pomóc w wyborze roweru.

Cross - rower z mniej agresywnym bieżnikiem, oraz większymi kołami, dobrze myślę?

 

Jakiś konkretny model powinienem rozpatrywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kolcz

Dziękuję za zainteresowanie.

Rozpatrzę każdą propozycję, oby miałoby mi to pomóc w wyborze roweru.

Cross - rower z mniej agresywnym bieżnikiem, oraz większymi kołami, dobrze myślę?

 

Jakiś konkretny model powinienem rozpatrywać?

Mniej agresywny bieżnik masz tylko w oponach. Rower crossowy poza większymi kołami, o których wspomniałeś ma jeszcze "bardziej szosowe" przełożenia i ramę o trochę innej geometrii. Jeśli faktycznie będziesz użytkował rowerek tylko do tego co pisałeś cross będzie najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja tez juz od dawna rozglądam się nad rowerem i tez wahałem się miedzy MTB a crossem ale z tym już nie mam problemów i jestem za MTB. Wyczytałem też ze jest on bardziej uniwersalny jeśli w ogóle możemy użyć takiego słowa ;)))) jęśli lubi się pojeździć po lasach itp wzniesieniach to MTB jest lepszy od Crossa. Ja mam jakiegoś starego MTB i po asfaltach też nieżle się śmiga a Crossem za bardzo nie pojeżdzi się po lasach, pagórkach itp zawsze też można zmienić opony i tu większa swobodę ma się na MTB niz Crossach jeśli się mylę to mnie poprawcie.

 

Ja właśnie jestem przed wyborem

 

 

Unibike Evolution 2010

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-evolution-2010.html

 

lub też któryś z Krossów np HEXAGON V6

 

mozecie podać na zasadzie np WIDELEC PRZEDNI,PRZERZUTKA PRZEDNIA i tak dalej u którego wygrywa

 

dzieki za wszelkie rady

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike Evolution 2010

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-evolution-2010.html

 

lub też któryś z Krossów np HEXAGON V6

 

mozecie podać na zasadzie np WIDELEC PRZEDNI,PRZERZUTKA PRZEDNIA i tak dalej u którego wygrywa

 

Na pierwszy rzut oka, na tyle co się znam, to przednia i tylna przerzutka w Unibike'u jest o klase wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej jeszcze prośba z doborem ramy

 

mam 180 wzrostu waga 80kg

do roweru Unibike Evolution 2010

czy 21 była by ok czy celować w 19 do jazdy po bezdrozach i ulicach miast ;) bez wiekszego wyczynowego skakania itp

 

oto opinia z innego forum

"dodam od siebie, że przy moim 180 cm wzrostu jeżdżę na "zimówce" Unibiku Voyager - 19 cali, a przez resztę sezonu na Unibiku Globetroterze - 21 cali. Uważam, że przy tym wzroście większa rama jest po prostu wygodniejsza a rower, zwłaszcza na zakrętach zachowuje sie pewniej. Takie jest moje wrażenie."

 

a jakie jest wasze wrażenie????

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze komus się to przyda

link o wielkości ram w MTB ale jak niektórzy piszą rama ramie nierówna ;)

 

http://www.mysport.pl/files/categories/017/14/0171414_01_full.pdf

 

z ramą problem w tym ze 19 jest chyba najpopularniejszą ramą a jej już zaczyna brakować i tu klops

choć tu też zależy chyba od typu roweru, no nic bede musiał popróbować na żywca

 

dzięki za jakieś jeszcze info z doświadczenia waszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No rzeczywiście nie mają już, no ale jeszcze bedę się z nimi kontaktował, bo mówią, że spróbują/postarają się zamówić.

Myślisz, że (sprzedaż wysyłkowa) mogę cośtam negocjować? np jakieś z akcesoriów gratis? (błotniki, licznik, oświetlenie, stopka) ?

Czy dobrze rozumiem, że oba te rowerki XT i bez XT różnią się tylną przerzutką?

Alivio jest o 2 rzędu niższa od Diore XT ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Negocjować zawsze można. ;)

 

Rowerki (Level A2 XT oraz Level A2 V-brake) poza przerzutką różnią się jeszcze hamulcami.

 

Co do pytania o niższość Alivio od Deore XT, to między nimi są jeszcze grupy: Deore oraz SLX/LX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, równica tkwi jeszcze w hamulcach :)

Doszedłem do wniosku że V-brake mi w zupełności wystarczą - Nie wiem czy się mylę, ale konserwacja tarczowych jest nieco trudniejsza)

Do tej pory (przez 5 lat) miałem:

- zwykłe V-brake

- przód Shimano SIS

- tył Shimano Acera

i manetki bodajże SIS.

I myślę czy ten Deore XT jest mi aż tak potrzebny. Alivio powinno spełniać moje wymagania (skoro Acera mi odpowiada)

Dzwoniłem po sklepach i tak: (ciężko znaleźć ramę 21" w starych rocznikach)

Level A2 2009

- 1190zł

Level A2 XT 2009

- 1590zł

Level A2 2010

- 1360zł

Level A2 v-brake 2011

- 1499zł

 

chyba wezmę ten za 1190 (do tego komplet światełek) i dokupię licznik i błotniki.

Co o tym sądzicie? wkońcu to rocznik 2009 a takiego szukam ->>> DOKŁADNIE TEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Według mnie to dobry wybór i na pewno będziesz zadowolony.

 

W A2 XT ta tylna przerzutka jest trochę nieporozumieniem, bo to tak, jakby wsadzić silnik od Mercedesa do Malucha. W Krossie A2, którzy zamierzasz kupić, napęd jest na "równym" poziomie, choć korbę mógłbyś na starcie wymienić. Za zaoszczędzone pieniądze, tak jak napisałeś, możesz kupić przydatne akcesoria/odzież/narzędzia.

 

Nie zapomnij o kasku. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...