Skocz do zawartości

[mostek] Wymiana mostka na nowy


Matrixowo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam do was pytanie, a mianowicie myślę nad wymianą mostka, ponieważ po ostatniej jeździe zaobserwowałem, że dość nie wygodnie mi się jedzie na aktualnym ustawieniu, muszę ręce kłaść na klamkach hamulców aby mi się wygodniej jechało. Sztyca siodła już jest wyciągnięta na maxa wiec więcej się już nie da.

 

Aktualnie posiadam standard jak po kupnie roweru FSA 190. nie wiem czy ma być dłuższy czy inny kąt. Może wy mi coś doradzicie.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może masz po prostu za szeroką kierownicę?

 

Nie uważasz, że w tym przypadku mógłby po prostu chwycić obecną kierownicę węziej :icon_wink: I problem by był rozwiązany.

 

Tak jak pisał detonator najlepiej jak podasz więcej danych. Twój wzrost, rozmiar ramy oraz długość mostka i kierownicy (prosta czy gięta). Masz rogi ? Jeśli masz swoje zdjęcie na rowerze z profilu to też daj będzie łatwiej ustalić :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamiast trzymać kierownice trzyma za klamki hamulcowe i jest mu wygodniej bo jest bardziej pochylony, to jak chwyci kierownice szerzej to tułów również się położy.

Nie mniej patrzył bym w kierunku podkładek, czyli przełożenia ich z dołu na górę lub zamontowałbym mostek w minusie, wygląda ogólnie na to, że rama jest za krótka, za mało informacji.

 

Również byłem kiedyś w podobnej sytuacji, kupiłem rower z ramą 17,5 dla wzrostu 174cm, która okazała się być zbyt krótką. Jeżdżąc tyłek uciekał mi za siodło. Przesunięte na maxa do tyłu i zakup sztycy z setbackiem nie pomagało. Musiałem zakupić mostek 130mm zamontować go w minusie, podkładki przełożyć nad mostek. Po 10 tyś km jazdy w ten sposób nie odczuwam żadnego bólu i w końcu jest komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz, że w tym przypadku mógłby po prostu chwycić obecną kierownicę węziej :icon_wink: I problem by był rozwiązany.

Zrozumiałem, że trzyma ręce na kierownicy, nie na girpach tylko na wysokości klamek hamulcowych i stąd moja niesłuszna uwaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po pracy postaram się wam dać więcej informacji na ten temat. Jeśli chodzi o ręce, to nie chodziło mi, że trzymam je na wysokości klamek, lecz praktycznie łapię się całego mechanizmu klamek hamulcowych. czyli zwężam sobie trzymanie jak i staram się je trzymać bardziej przed sobą... Rama to 17,5 Cube. kierownica jest gięta. wymiary podam wam później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/acid/

 

Pod tym linkiem macie dokładne dane co do mojego roweru.

 

jedynie nie mogę za bardzo znaleźć wymiarów ramy nigdzie. chyba że 2011 ma taką samą ramę tylko inne malowanie. chyba, ze poniższy rysunek będzie do tej ramy. Niby ze strony od tego roweru, ale głowy nie dam za to.

 

2829.jpg?rand=314032423

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było gdybyś zmienił ramę na taką w której efektywna długość górnej rury przy podobnym rozmiarze przekracza 600mm. Jeśli zmiana ramy nie wchodzi w grę to po pierwsze możesz kupić sztycę z setbackiem a po drugie dłuższy mostek który można dodatkowo ustawić na minus. Jedno i drugie rozwiązanie rozciągnie Cię na rowerze i rozwiąże problem konieczności trzymania za klamki hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ramy, to nie ma takiej opcji aktualnie. może za jakiś czas. Rama miała być dobra jednak faktycznie uważam, że na 19 lub 20 lepiej by mi się jeździło. Ból niedoświadczonego...

 

Teraz pozostaje mi właśnie zmiany w innych podzespołach aby jeździło mi się wygodniej.

 

Jeśli jest taka możliwość poprosiłbym o linki do danych podzespołów, bo w ogóle na tym się jeszcze nie znam :)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakos sie nad tym w ogóle nie zastanawiałem, nie wiem ile to będzie za dobry sprzęt w dobrej cenie, chyba jedynie nie będę brał carbonu.

 

możesz coś zaproponować a ja wówczas poszperam i powiem ze moze byc lub nie.. powiedzmy średnia półka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jeździłeś na sztycy z setbackiem to przymierz się na rowerze kogoś kto taką ma. Może Ci nie pasować bo pozycja jest bardziej z tyłu i nie pedałuje się "z góry"

 

Generalnie z setbackiem pedałujesz mniej efektywnie ale pozycja jest bezpieczniejsza na zjazdach. Jak zadecydujesz że cofnięcie Ci nie pasuje to sztyce zostaw normalną a wydłuż dodatkowo mostek

 

Przy setbacku pedałujesz mniej efektywnie ale bezpieczniej jest na zjazdach. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na takiej sztycy to najpierw spróbuj bo może Ci nie pasować. Wtedy sztyce zostawiasz starą a dodatkowo wydłużasz mostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z przykrótkawą ramą, wydłużenie mostka polepszyło sprawę, niestety płacić tyle za sztyce mi się nie uśmiechało, cofnąłem siodełko ile się dało i muszę powiedzieć, że całkiem było OK.

Jeżeli mostek 120mm to mam takowy na zbyciu - BOPLIGHT Team

imgp1474.th.jpg

Za 45pln puszczę, jak coś to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z przykrótkawą ramą, wydłużenie mostka polepszyło sprawę, niestety płacić tyle za sztyce mi się nie uśmiechało, cofnąłem siodełko ile się dało i muszę powiedzieć, że całkiem było OK.

Jeżeli mostek 120mm to mam takowy na zbyciu - BOPLIGHT Team

imgp1474.th.jpg

Za 45pln puszczę, jak coś to pisz.

 

Powiedzcie mi, jak się mierzy długość mostka? od osi w mocowaniach czy całkowitą długość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzy się od środka mocowania na rurze sterowej do środka mocowania kierownicy :)

 

czyli w osiach mocowania jest wymiar.

 

Ok, to zmierzę sobie swój dzisiaj i zobaczymy co tam się dobierze.

 

A powiedzcie mi, co z kątami tych mostków? jakich szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie z setbackiem pedałujesz mniej efektywnie ale pozycja jest bezpieczniejsza na zjazdach. Jak zadecydujesz że cofnięcie Ci nie pasuje to sztyce zostaw normalną a wydłuż dodatkowo mostek

Z tym mało efektywnym pedałowaniem to jakaś totalna herezja. Jak masz mało siły w nogach to lepiej mieć prostą sztycę i szybciej kręcić jak masz dużo to lepszy jest setback. Tak czy inaczej poza wyścigami nie ma to większego znaczenia.

 

Mostek masz 90mm w porywach do 100mm więc kup na początek 120mm smica/boplight, załóż go jak najniżej się da i przekręć w dół. Jeśli nadal rower będzie zbyt krótki. kup sztyce o której już wspominałem albo zmień ramę z Cube na coś dłuższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-6 stopni. Żadko widuje się inne. Potem pokombinujesz w którą stronę go odwrócić i jak założyć podkładki

 

Kurde, to ja mam chyba mało siły, bo i na wysokiej i na niskiej kadencji szybszy jestem jak mam siodło z przodu. Napiszcie proszę, może autor tematu też dzięki temu zrozumie jak się ustawić na rowerze, jak to jest, że kolarze szosowi są mocno z przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostry kąt- czyli siodełko bardziej z przodu powoduje, że łatwiej utrzymać wysoką kadencję - cała filozofia. Przy przesunięiu do tyłu łatwiej się zjeżdza, ale jazda staje się bardziej siłowa, wtedy też kolana są bardzo mocno obciążone. Przy optymalnej pozycji rzepka i oś pedałów znajdują się na jednej osi prostopadłej do ziemi. Na wydajność wpływa też pozycja- pochylenie ciała na rowerze, dlatego kolarze szosowi leżą na swoich rowerach.

Przy odsunięciu do tyłu faktycznie liczy się siła w nogach, a przy wysokiej kadencji wytrzymałość i kondycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...