Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Co poradzicie odnośnie kół do XC z masą poniżej 1500g fajnie by było w granicy ~1100-1200. Wytrzymałość/sztywność na poziomie Mavic SLR (nie słabsze) dla bikera ok 65kg. Mogą być składaki lub firmowe zestawy.

 

 

- Koła pod tarcze (6śrub).

- Masa mniej niż SLR

- wytrzymałość/sztywność taka sama lub lepsza niż SLR

- na obręczach innych niż NoTubes (może coś z karbonu jak DT czy inne bajery tylko pytanie czy takie koła nadadzą się do codziennej jazdy), nie ma to być komplet tylko na wyścigi :icon_wink:

Napisano

Może tak:

- piasty Mack

- szprychy CX-Ray

- obręcze może FRM 333 ( na 32 CX-Rayach myślę że nie powinno być problemu takiego jak u mnie na 28 Revo)

 

Albo coś takiego jak Oskar Oksimowicz ma na sprzedaż

- http://allegro.pl/kola-tune-king-kong-ztr-race-7000-dt-revo-1198g-i1406557485.html

- http://allegro.pl/kola-extralite-ultrahubs-ztr-alpine-sapim-cx-ray-i1406557481.html

 

Do codziennej jazdy na np. wyżej wymienionych szprychach chyba nie powinno być problemu.

 

Ups, nie ogarnąłem że nie chcesz No Tubesa, czyli komplety taki jak Oskara odpadają, chyba że piasty Extralite.

Napisano

Superspoke, jeżeli budżet nie jest problemem.

 

Są sztywniejsze i jednocześnie lżejsze niż Cx-ray.

 

Sam o nich myślę w związku ze swoimi planami, tylko jakoś nie widzę pod 29.

Napisano (edytowane)
- na obręczach innych niż NoTubes (może coś z karbonu jak DT czy inne bajery tylko pytanie czy takie koła nadadzą się do codziennej jazdy), nie ma to być komplet tylko na wyścigi

 

Dt XRC 300

ace10_stg3_gp_03755_600.jpg

 

Może Enve/Edge? Wagą nie powalają, ale wytrzymałość jest na wysokim poziomie http://www.envecomposites.com/wheels/mtb/xc.aspx Trochę bardziej przyziemne są wspomniane FRM, albo DT XR350.

 

 

Co do Superspoke, trzeba podchodzić nieco sceptycznie do takich nowości, choć przy 65kg nie powinno się nic dziać. Lekkie szprychy robi jeszcze Pillar.

Edytowane przez miskov17
  • Mod Team
Napisano

Tak Pillar z tym, że to tytan i chyba ma słabsze parametry niż wspomniane cx-ray czy superspoke :rolleyes:

 

A może coś ze stajni Eastona ? To wydaje się być fajną opcją http://www.eastoncycling.com/en-us/mountain/products/wheels/haven-carbon-529 tylko masa kompletu żeby była te 100g mniejsza. Choć reklamują je jako niezniszczalne może warto ?

 

O super szprychach http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=76143&sid=f997098951cfbf7fc8aed3d23d9cdd1a :icon_wink:

Napisano

Używam trzeci sezon XC One.

 

Świetne koła - sztywne, perfekcyjnie wykonane i trwałe. Są serwisowane dwa razy do roku i poza centrą po dzwonie nie wymagały korekt. Łożyska są jak nowe, a bębenek (alu) wykazuje minimalne objawy podniszczenia.

 

Niby nic szczególnego, ale mówimy o kołach na 24 szprychy, o wadze 1560 g i wożących 85 kg plus ekwipunek.

 

Nie zakładam żeby było inaczej z Havenami, w tym plastykowymi. Z resztą Easton to renomowana firma i raczej nie puszcza bubli, chociaż zdarzył jej się recall. Tyle że mostka, a nie kół.

 

Problemy tylko - jak w zasadzie w każdej firmówce - ze szprychami. Warto wziąć od razu parę na zapas, bo nie są standardowe.

 

Drugi potencjalny problem to serwis w Polsce. Koła są mimo wszystko specyficzne, więc warto żeby robił go ktoś kto miał styczność z węglem w obręczach, a nie pierwszy lepszy misiu.

 

Teraz zdaje się dystrybutorem jest Shimano Polska. Warto popytać co i jak.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ja bym pomyslal o specializedach rovalach i...jakby bylo mi malo to kombinowalbym w nich z wymiana szprych - piasty dt, dozywotnia gwarancja, latwa dostepnosc, proste szprychy i spelniony warunek wagowy :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Oponka oponka, obręcze pod szytkę są praktycznie płaskie.

 

Szkoda, że szprychy to "tylko" Revo, Cx-ray czy Aerolite znacznie lepiej by tu pasowały. O SuperSpoke nie wspominając :)

Napisano

miskov17, możliwe lecz w wersji MTN C/T, Revo podobno wystarczało jak najbardziej (duża zasługa krótkich szprych i pewnie obręczy), w modelu XC są już dłuższe szprychy. Myślę że Reynolds by nie robili kroku w tył ze sztywnością i wytrzymałością dla zbicia wagi.

Napisano

Zgadza się, cx-ray był by lepszy ale jeśli coś dobrze się sprawuje to po co to zmieniać, tak jak w przypadku MTN? :P

  • Mod Team
Napisano

Czy się dobrze spisuje to nie mam pojęcia akurat, nie jeździłem. Wiem tylko tyle, że jakoś nie widzi mi się płacić słonej kasy za kółka na revo :icon_confused: Wg mnie to jakaś pomyłka. Chociaż dali by 2 opcje szprych i byłoby git :)

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...