Skocz do zawartości

[Opony]Lekkie, niskimi oporami toczenia


viper512

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam oponek do roweru.

Zależy mi na tym, aby miały niskie opory toczenia, nie były zbyt ciężkie, a cena za komplecik nie przekraczała 150zł.

Jeźdzę głównię po asfalcie, więc mogą być Semi-Slick, ale czasem lubię też wyskoczyć do lasu, lecz to zdarza się strasznie rzadko.

A może jakaś mieszanka Przód inny tył inny? Jakieś propozycje?

 

Z góry dziękuję, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szukam oponek do roweru.

Zależy mi na tym, aby miały niskie opory toczenia, nie były zbyt ciężkie, a cena za komplecik nie przekraczała 150zł.

Jeźdzę głównię po asfalcie, więc mogą być Semi-Slick, ale czasem lubię też wyskoczyć do lasu, lecz to zdarza się strasznie rzadko.

A może jakaś mieszanka Przód inny tył inny? Jakieś propozycje?

 

Z góry dziękuję, pozdrawiam.

Mam podobne wymagania co do opon, tyle że budżet nieco mniejszy, do 120zł za komplet. Czytając, pytając zawęziłem obszar poszukiwań do dwóch-trzech opon. Pierwsza to kenda kobra (kevlar), waga ok 500g/szt, cena ok 50zł/szt. Druga to schwalbe hurricane (drut), odpowiednio 670g i 55zł. Zastanawiałem się także nad schwalbe cx comp, 650g i 40zł.

Możesz wziąć te opony pod uwagę. Ja wkrótce kupię dla siebie hurricane. Wyższa trwałość i większa odporność na przebicie jest dla mnie bardziej istotna niż mniejsza waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBE "Szybko się zużywają" tzn jak szybko masz na myśli?

 

No właśnie chciałbym troche odchudzić koła w moim Kross'ie A2, i chyba zacznę od opon, zobaczę jeszcze jak z dętkami(w starym merketowcu miałem dętki 160g O.o) a później pomyślę nad innymi kołkami i na piastach pod tarcze, bo póki co brakuje funduszy.

 

Gdzieś tak wagę miałem na mysli do 600g. Co do firmy Kenda, to wiem, że nie jest najlepsza, ale miałem w rowerach jakieś oponki tej firmy(nie wiem jakie dokładnie) i spisywały się bardzo dobrze.

 

Głównie zależy mi na niskich oporach toczenia i wolałbym też coś ze zwijanych niż drutowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze jedno.

Nie ma sensu zakładać nowego tematu, a napisanie w tym wydaje mi się bardziej odpowiednie.

 

Gdybym brał pod uwagę tylko asfalt, i porównywal oponki

-Kenda Kobra 2.0

-Kenda SBE 1.95

Oczywiście zwijane.

 

To:

 

1. Ktora będzie miała mniejsze opory toczenia?

2. Do jakiego ciśnienia pompować dętki, aby były najmneijsze opory toczenia? Tak aby oponka była "twarda" czy żeby się lepiej uginała pod ciężarem?

3. Ewentualnie, czy Kenda Kobra ma jakieś szanse na utrzymanie przyczepności na suchych ścieżkach leśnych? Jak to wygląda w SBE?

 

Z góry dziękuję, Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym coś zwijanego, a zwijane trochę przekroczą mój limit, który i tak już jest troche podwyższony. Ale też pomyślę nad nimi, ale jak się mają opory toczenia tych RK do SBE? Conti wypadaja dużo lepiej?

 

Conti są trochę cięższe, ale czy te 100g da się strasznie wyczuć miedzy tymi oponkami.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwijane, ba nawet w wersji tnt wcale nie przkroczą budżetu. Jazda powidzmy 90% asfalt to mozesz sobie pozwolić na wyspecjalizowana opone. Na Twoim miejscu tylko Geax Barro Race - opory znikome, opona bardzo szybka, wytrzymałość i waga także dobre. Cena - zmieścisz się spokojnie w 150 pln a moze nawet mniej jeśli np. napiszesz do forumowicza "mabu" bo normalnie taki set kosztuje grubo 200 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...