Skocz do zawartości

[Rower] pomoc w wyborze


frost666

Rekomendowane odpowiedzi

no tak ja sobie wczoraj wpadłem na stronkę santy i kurde ten tallboy jest kuszący ;) cena oczywiście smrodliwa jak to na nasze warunki, ale pobieżne sprawdzenie geometrii dało mi pogląd, że znalazłbym tam rozmiar dla siebie. Martwi mnie carbon co wpływa na cenę bo myślałem o alu fullu. No ale full carbon to jednak top i gdyby miał być to jeden rower to bym brał ale kurde muszę (chcę) mieć dwa i to mnie blokuje :(. Mało czasu na przemyślenia ale będzie trzeba niedługo podjąć decyzje. Poczytam jeszcze testy i zobaczę jak tam inne rozwiązania ramy poza geo czy będą mi odpowiadać. Jet 9 brałem pod uwagę ale się boję ze nie trafię z rozmiarem a turner za ciężki odpada z założenia ;). Jeszcze salsa wyglada niby ok ale też średnio mi pasują rozmiary i rozwiązania. Także na chwilę obecną santa na tapecie ale cena odstrasza ;(.

Pozdrawiam

i rzucajcie co tam macie.

pyra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tallboy też ma smarowniczki o ile kojarzę, a cena - cóż - jest równa tej w USA, więc mogło być gorzej. Karbon akurat nie ma tu wpływu - ceny Pivota, Turnera czy Ninera są na podobnym poziomie.

 

Tallboy wygrywa wagą, ale ta ma znaczenie dla kogoś kto chce się ścigać. Pivot chwali się największą sztywnością, DW linkiem i tytułem roweru roku MTBR. A Turner nie wiem czym się chwali (poza smarowniczkami) i najmniej mnie interesuje z całej trójki.

 

Pivot daje 3 lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Popytaj może o rozmiar, chociaż pewnie powiedzą ci to samo.

 

Zależy mi żeby rower był nie tylko stabilny ale i zwinny, więc nie skreślam L. Zobaczę co pokaże test.

witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum, włączam się bo temat rozmiarówki santy sam niedawno intensywnie przerabiałem przymierzając się do kupna hecklera, ja przy 180 cm byłem pomiędzy m i l ze wskazaniem na l ale nie miałem pewności a wydatek niebanalny. Z lektury opinii użytkowników wynikało że santa ma dość krótkie ramy w stos do innych producentów a poza tym dużo zależy od tego do jakich zastosowań ma być rower: jak więcej w dół + duży skok amora to raczej mniejsza, jak coś bardziej uniwersalnego z mniejszym skokiem to radzono w moim wypadku l. Na tym stanęło i absolutnie nie żałuję mam l z mostkiem 100 i amor 140 i jazda na tym rowerze to sama radość i nie mogę się doczekać prawdziwych gór. Ale wracając, obecnie przy giętych górnych rurach, ramy mają podobne przekroki więc ja bym radził zwracać uwagę na długość ramy i porównać do tego na czym się jeździło. W moim wypadku takie podejście się sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rulez :thanks: ,rzeczywiscie link był też na poprzedniej stronie :icon_redface: ,ale jakos go ominąłem. W kazdym razie ten rowerek jest piekny. Przyznaje ,ze sie obsliniłem :rolleyes: Muszę zadzwonic do dystrybutora i spytac się jaka by była cena z troszkę biedniejszym osprzetem. na przykład wszystko co jest w XTR, mogło by byc w XT. Moze dało by radę jeszcze cos uszczknac z ceny i po sprzedaży mojego Anthema, sprawa by była do przeprowadzenia.

Ar2r a ile ważysz, bo ja sie troche boję czy ze swoja waga w ogóle mysleć o karbonowej ramie?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[qu

Ar2r a ile ważysz, bo ja sie troche boję czy ze swoja waga w ogóle mysleć o karbonowej ramie?.

 

teraz pewnie 95 w sezonie pod 90 ja wziąłem hecklera bo jest to prosta i efektywna konstrukcja a dla mnie jest to ważne - piszę to by było jasne że jestem raczej rowerową konserwą i uważam że nie ma co komplikować rzeczy prostych jak rower. Co do karbonowych ram z tego co czytałem santa nie ma limitów wagowych przy tych ramach ale ja osobiście przed zakupem bym raczej pytał - tak dla pewności -u innych producentów może z tym być różnie, i jeszcze jedno do bardziej extremalnych zastosowań nie brał bym karbonu bo zwyczajnie szkoda, jest to jednak materiał delikatny. Ja osobiście nie odczuwam by jego zastosowanie coś wnosiło (zauważalnie) do jakości jazdy a miałem GF z karbonowym tylnym trójkątem , zysk na masie przy mojej wadze nic nie wnosi - to moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja wyposażenia SPXxc29 (czyli osprzęt XT) z Foxem 100 lub 120 mm kosztuje 4810 USD X 2,9 zł = 13950 zł (jeśli przyjąć, że ceny u nas są jak w USA).

Kruca bomba,cały czas drogo. A przyznam sie ze trochę sie podjarałem tym rowerkiem. Chyba znalazłem takiego swojego rowerowego graala.

O Sancie myslałem juz jak kupowałem fulla Gianta,ale wtedy to było poza moimi finansowymi mozliwosciami. Teraz w zasadzie też jest to za duzo,ale musze powalczyc.

To mi zrobiliscie zagwozdkę tym Tallboyem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nastawiał bym się na ten set w całosci na XT. Nie wien tylko jak to do końca jest z tym osprzetem. Bo np. w tym linku z rowerkiem co podzruciłes jest sztyca Thomsona(ta najdrozsza), jest kiera grafit Monkey Lite(kosztujaca kupe kasy) a na stronie w opisie kitów, są zupełnie inne te elementy. Chodzi o wyposażenie roweru oparte na całej grupie XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bikekatalog podaje set z 2010r., a Santa na 2011. Aktualne jest raczej to drugie, ale zawsze warto popytać, może coś im zalega i będzie taniej.

 

Można wziąć od razu XT, a można podstawowy kit i wymieniać części w miarę przypływu chęci i gotówki. Ja się np. nastawiam na to drugie, bo chcę przenieść trochę szpeju z aktualnego sprzętu, zwłaszcza korbę. Dlatego mam trochę zgryz z Pivotem. Ma mocowaną na stałe przerzutkę z przodu i nie wiem czy ten patent nie pogryzie się z Rotorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymać się trzeba tego co na stronie producenta , czyli na 2011 :

Set na XT :

 

REAR DER: Shimano M773 SGS (XT)

FRONT DER: Shimano M771 (XT)

SHIFTERS: Shimano M770 (XT)

CRANKSET: Shimano M770 24/32/42 (XT)

BOTTOM BRACKET: Included w/ crankset

CASSETTE: Shimano M771, 11-36 (XT)

CHAIN: Shimano HG 94 (XT)

BRAKES: Avid Elixir CR w/ 160mm rotors

BARS: Easton EC 70 31.8mm

STEM: Easton EA 70 31.8mm

GRIPS: Lizard Skin Charger

HEADSET: Cane Creek Tapered or upgrade to a Chris King Tapered +$109

SEAT POST: Thomson Elite

SADDLE: WTB Silverado Team

WHEELS: Mavic TN 719 disc rims laced to DT 350 15mm front hub and DT 350 rear hub w/ DT 14/15 guage spokes, alloy nipples

TIRES: Maxxis Crossmark 2.1 folding

TUBES: Maxxis .8mm tubes

 

Set XT SLX :

 

REAR DER: Shimano M773 SGS (XT)

FRONT DER: Shimano M771 (XT)

SHIFTERS: Shimano M660 (SLX)

CRANKSET: Shimano M552 24/32/42

BOTTOM BRACKET: Included w/Crankset

CASSETTE: Shimano HG 81, 11-36 (SLX)

CHAIN: Shimano HG 74 (XT)

BRAKES: Avid Elixir 5\'s w/ 160mm rotors

BARS: TruVativ Stylo Team 31.8mm

STEM: TruVativ Stylo Race, 31.8mm

GRIPS: Lizard Skin Charger

HEADSET: Cane Creek custom taper

SEAT POST: Easton EA50

SADDLE: WTB Rocket V Comp

WHEELS: Mavic TN 719 disc rims laced to Shimano M758 or WTB 20mm Super Duty Front hub and M756 Rear hub (XT) w/ DT 14/15 guage spokes, alloy nipples

TIRES: Maxxis Crossmark 2.1 folding

TUBES: Maxxis .8mm tubes

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do dystrybutora.Bardzo sympatycznie się gadało, jedak cena 14500 z kitem który mnie interesuje(czyli osprzet XT i damper Fox RP23)troche mnie przerasta. Mała przeszkodą jest też to,że jak zrozumiałem zamawiane są tylko maszyny pod osoby które rower wcześniej zamówiły. A jak się nie wstrzelę z dostawą towaru,to trzeba czekać 2 miechy, a w sezonie nawet wiecej. U mnie zdobycie kasy wiąze się ze sprzedażą obecnego roweru(i to tak blizej kwietnia,maja)i jeśli dostawa się opóźni to mogę byc w szczycie sezonu bez roweru. A tego bym nie wytrzymał. :icon_lol: .Oj ciężko będzie z tym zakupem,ale i tak ten rowerek będzie kiedys mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie a czy ktoś zna kogoś kto zna kogoś kto ma tallboy'a???

Czy to rower na razie tylko w necie istnieje, bo pogadałbym z kimś kto na tym jeździ i najlepiej jakby jeździł troszkę lepiej niż 3-cia setka na maratonie :P. Termin 8 tygodni jest do przełknięcia ale trzeba decyzje szybko podejmować. Na temat ceny się nie wypowiadam ale czy jest jakaś konkurencja do tallboya????????????? Spec w tej cenie jest alu (epic), gary hymm jakoś mnie nie przekonuje.

Jakieś wizje??

Aha chyba będę miał sztywnego (set na dniach) więc jak już jeden bike na sezon na bank będzie to na drugi mogę sobie troszkę poczekać, tropchy, bch jest później :P, a i wypadało by najpierw nerkę sprzedać.

Pozdrawiam

pyra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko poogladałem chyba wszystkie materiały jakie są na Youtube, włącznie z testem na MTBR i wszędzie pieją nad tym rowerkiem. raz tylko trafiłem na materiał,gdzie gośc pokazywał jakies otarcia od linek i drobne uszkodzenia(chyba tylko powłoki,nie samego karbonu)od spodu ramy. Ale nie bardzo zrozumiałem czy to w wyniku eksploatacji,czy też jakies wady sprzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ktoś się mógł autorytatywnie wypowiedzieć musiałby przejechać się na obu. U nas jest to prawdopodobieństwo równe zeru.

 

W teorii oba zawieszenia mają wirtualny punkt obrotu, są niezależne od napędu (tj. nie bujają i nie kopią) i od hamowania (nie usztywniają się).

 

Aha, i są czułe.

 

EDIT: W którejś z galerii Bikeboard widziałem Ninera. Zawsze możesz spróbować uderzyć do właściciela, może jeszcze czasem zagląda i coś odpowie.

Edytowane przez Sol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste,ze szanse aby ktos mógł wpróbowac obydwa te rowery są minimalne. Bardziej mi chodziło o porównanie typów zawieszenia,które jak myslałem(może błednie) nie występuje tylko w tych dwóch markach rowerowych. O ich wady i zalety wzgledem siebie. Na przykład czy ta zawiecha która jest w Sancie nie jest zblizona do tej która jest w Giant Anthem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...