Skocz do zawartości

[komponenty]Boplight a enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Za parę dni jadę po nową kochankę. Wybór padł na kross-a crime2. jako że jest on dość ciężki (15,9) a ja będę go używał do mniej ekstremalnej jazdy chociaż co i raz dostanie po dupie w lesie to przy zakupie chce go odrazu trochę odchudzić. i postanowiłem że na pierwszy rzut pójdzie to z czego najłatwiej zbić wagę tzn.

 

-kierownica: Truvativ XR :icon_arrow:BOPLIGHT TEAM BIAŁA

-mostek: Truvativ XR :icon_arrow:BOPLIGHT RACE 90mm

-sztyca: Truvativ XR Double Clamp :icon_arrow:--> tutaj jeszcze nie wiem ale chyba Smice wezme jakąś

-siodło: Activ FM-500D :icon_arrow:BOPLIGHT TEAM ERGONOMICZNE BIAŁE

-chwyty: nn :icon_arrow:Progress PG-302 białe

-pedały: VP-559 :icon_arrow:Dartmoor - Pedały Cookie

-opony: Schwalbe Albert Sport 26x2.25 :icon_arrow: Kenda - Opona Small Block Eight

 

tymi zmianami zejde z wagi o ponad kilogram, mam zamiar wymienić również śruby tarczy i zacisk podsiodłowy ale te zmiany są bardziej w kwestii wizualnej niż odchudzającej więc nie licze ich. No ale do rzeczy: kokpit praktycznie w całości wymienie na boplight i zastanawiam się czy Boplighty w moim enduro dadzą rade jeśli chodzi o wytrzymałość? i czy ich niska waga idzie w parze z wytrzymałością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amor jest lekki bo jest tam epicon lod czyli około 1700 g więc wagowo jest ok:P chodzi mi nie tylko o zbicie wagi ale o estetyke, chce miało czerwone komponenty żeby pasowały do ramy. hmm co do chwytów starałem się jak najlżejsze ale jednak skręcane, myślałem nad piankowymi ale miałem nieprzyjemny wypadek przez który ucierpiały zęby, właśnie z powodu chytów, dlatego teraz chce mieć skręcone i pewność że nie spadną a waga jest 96gram więc też bez tragedii;)

Edytowane przez maciekjunior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagę podałem ponieważ jest to dział poświęcony odchudzaniu, dlatego podałem przy okazji i to, tak kolor też jest ważny ponieważ przy okazji zrzucenia wagi nie chce żeby rower stracił urok, dlatego wymieniam właśnie to co podałem jednak nie wiem jak jest z wytrzymałością tych komponentów dlatego pytam przed zakupem:)kół nie chce na razie wymieniać bo może i ważą sporo ale z czasem je dopiero wymienię, w to chciałbym zainwestować trochę więcej pieniędzy a puki co nie mogę sobie na to pozwolić, i koszt kół nie zwróci mi się po przez sprzedaż starych tak jak będzie to w przypadku reszty komponentów:) które wystawie jako nowe nieużywane:)i będzie to prawda:)I myśle że forum nie jest od tego żeby wytykać i łapać za słówka tylko po to żeby pomóc odpowiedzią na zadane pytanie:)

Edytowane przez maciekjunior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze wieszego sensu zakladania boplighta do roweru enduro.

Druga sprawa jest fakt ze kross crime 2 z rowerem enduro nie ma zbyt wiele wspolnego...

To fakt.

Gdzie ty tym rowerem będziesz śmigał? Będziesz "uprawiał" w enduro że tak powiem, czy po prostu na stronce Krossa napisali enduro?

Osobiście bym nie wsadzał bopa do roweru na ciężki teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem, Rower ma służyć raczej do jazdy po utwardzonej drodze ale będzie miał też wycieczki za miasto nie w jakimś bardzo ciężkim terenie ale myślę że jazdę po lesie też zaliczy. chyba jednak w nim coś z enduro jest skoro tak piszą:) po za tym nie przekreślam roweru tylko dlatego że nie jest to spec albo kona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia z tymi oponami :P SBE to typowa opona na suche i piaszczyste trasy, świetnie sprawdza się też w streecie ale do enduro to chyba tylko ty zamierzasz ją używać.

 

Zabierasz się od złej strony za te odchudzanie. Mostki czy sztyce to można zmieniać jak się ma lekki set (amor, rama, koła). Ty masz lekki amor, koła też nie wyglądają źle, więc rama to musi być niezłe kowadło skoro to wszystko waży aż 16kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no zgadzam się z wami że nie jest to najwyższej klasy enduro i chyba każdy kto racjonalnie myśli nie będzie uważał roweru za 3000 za Wytrzymałe enduro. Ale nie zgodzę się też ze zdaniem że to nie ma nic wspólnego z Enduro dlaczego tak uważam?

- za amortyzacje odpowiadają 2 epicony które nie są może najdroższe i najlepsze ale myśle że poradzą sobie z wybieraniem nierówności na ścieżce w lesie czy też przy zjeździe z niewielkimi kamieniami dodatkowym atutem jest w pelni blokowane zawieszenie podczas jazdy po równej drodze

- napęd: przód zmieniarka alivio która myśle że nie jest najgorszym produktem shimano, fakt brakuje jej do xt tym bardziej do xtr ale z płynną zmianą przełożeń powinna sobie poradzić:) tył natomiast sram x7 którego nie trzeba oceniać bo jest to według mnie jedna z lepszych przerzutek biorąc pod uwage stosunek jakości do ceny korba i suport też nie są jakieś z najniższej pułki bo wiele osób docenia ich wytrzymałość.

 

"Życzę powodzenia z tymi oponami :P SBE to typowa opona na suche i piaszczyste trasy, świetnie sprawdza się też w streecie ale do enduro to chyba tylko ty zamierzasz ją używać." Nie zgodze się z tobą:) opona jest używana w XC,maratonach i z powodzeniem radzi sobie w jeździe po nie równym terenie a jednocześnie jest lekka. co do tej ramy to masz racje jest kloc ale niestety na coś lepszego będe mógł się pokusić dopiero za 2 lata. Jak na razie będe miał Crime-a i Treka 3700, jeśli crime sie sprawdzi to zostawie go na dłużej jeśli nie to będe polować na coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chopie...

Enduro to calkowicie inna geometria ramy, skok 150mm i wiecej, sztywne osie, dobre hamulce, a nie spowalniacze, i opony z bieznikiem prawie jak od traktoru.

Crime 2 to bardzo ciezki full na niezbyt wymagajace wycieczki za miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o komponenty Boplighta to nie są najgorsze.

Ale siodło jeśli mogę doradzić to sobie daruj .

U mnie po niespełna sezonie pręty tak się wygięły, że prawie dotykały do skorupy siodełka a wiele nie ważę.

A i jego pokrycie zostawia wiele do życzenia.

Strasznie się wyciera i brud nie do usunięcia.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega po prostu teraz jeździ enduro bo kupił rower, który na stronie nazywa się rowerem do enduro.

 

Osobiście enduro uważam bardziej za ideologie niż styl, do którego niezbędny jest specjalny sprzęt. Sam wcześniej jeździłem w moim mniemaniu powiedzmy "lekkie enduro" na sztywniaku, w prawdzie ważył 14kg, bo był poskładany na pancernych częściach aby po prostu się nie rozleciał w górach.

 

Bardziej zastanawia mnie twoje podejście, bo piszesz że jeździsz lajtowo po lasach i asfalcie (spoko) ale kupiłeś rower, który na stronce Krosa jest opisany jako rower enduro, czy jest czy nie - już mniejsza o to i teraz jesteś endurowiec, jesteś hardcorowiec, wooow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, więc może bardziej Trail hehe

 

Choć nie wiem czemu ale utarło mi się bardziej, że trail i all mountain są bardziej zbliżone, a enduro trochę cięższe od nich.

 

Popatrz na speca w moim podpisie - to jest typowy rower Trail - wygodny, lekki i mocny rower do poruszania sie w ciezkim terenie, skok 120-140mm.

 

Rowery AM/Enduro to rowery o odrobine szerszym rozstawie kol, bardziej pancerne, skok 150-160mm, przeznaczone na rownie ciezki teren, ale pokonywany w bardziej sportowym, szybszym tempie.

 

 

W taki sposob definiuja roznice w stylu jazdy/przznaczeniu roweru ludzie z usa, ktorzy wprowadzili te terminy do rowerowego slownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak, bo widzę, że wasze wypowiedzi są raczej w stylu wujek dobra rada, i mają na celu kwestionowanie zdania innych dlatego żeby uciąć jedną kwestie pisze z Capsem NIE UWAŻAM SIĘ ZA ENDUROWCA A TYM BARDZIEJ ZA CHARDKOROWCA CZY TEŻ INNE NAZWY. Nazwałem go enduro nie tylko dlatego że jest tak napisane na stronie ale uważam,że nie rower ale też umiejętności pozwalają jeździć w ciężkim terenie;) bo jak to mówią "nie moc silnika lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika" ja nie mówie że posiadam takie umiejętności ale wydaje mi się że znam pare osób, który i na takim rowerze dały by sobie rade:) i jedyną osobą która tak naprawde mi pomogła jest darec2. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro i all mountain to dzis w "terminologii" nie jest to samo.

Crime nie jest "terminologicznie" rowerem do enduro.

Ty jak widzę z opisu nie jesteś "endurakiem" z definicji sprzętowej ani "filozoficznej".

 

Idąc dalej z wnioskami - boplight nie jest osprzętem enduro.

Ale wg mnie dla ciebie bez problemu się nada.

 

Ja też jeżdżę coś co się podciąga filozofię enduro co w przypadku mojego kawałka tortu oznacza "turystyka mtb".

 

Z mojego punktu widzenia boplight do takiego "endurowania" nadaje się jak najbardziej. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na speca w moim podpisie - to jest typowy rower Trail - wygodhttp://www.forumrowerowe.org/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=reply_post&f=42&t=81929&qpid=810133ny, lekki i mocny rower do poruszania sie w ciezkim terenie, skok 120-140mm.

 

Rowery AM/Enduro to rowery o odrobine szerszym rozstawie kol, bardziej pancerne, skok 150-160mm, przeznaczone na rownie ciezki teren, ale pokonywany w bardziej sportowym, szybszym tempie.

 

Nie do końca się zgodzę, bo im większy skok tym cięższy teren można ogarnąć, więc nie można mówić o równie ciężkim terenie :)

I to "bardziej sportowym, szybszym tempie" to zaprzeczenie samej idei Enduro :)

Rower Trail jest bardziej "sportowy" niż Am/Enduro, bo jest mu bliżej do XC imo.

 

Poza tym takie dyskusje nie mają sensu, bo nie ma ścisłych ram, wszystko się po trochu zaciera i na siebie nachodzi. Skończmy ten offtop ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...